Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 19:00

  

Häromdan åkte vi förbi Molidens Nostalgimack som stod där som en höstinstallation i sin vackra glans.

 

  

Här står min man lutad mot en bensinpump och känner nostalgin skölja över honom. Han tog en massa bilder på mig också men ingen blev bra och det tyckte även han. Får göra nya försök för nån gång ibland så funkar det     


 

Det har hänt lite nytt på macken. Under anslagstavlan har fälg murats in. Det känns kul varje gång man ser nåt nytt

 

 

  

Det känns som om anslagstavlan också fått ett lyft med skydd upptill för dåligt väder. Även träbalkarna under ser ut att ha blivit målade så snyggt                     


  

Fälgen på nära håll


  

Så lyriskt med hästhage bakom macken. Det är lugna fina hästar som njuter av sitt bete 

       

 

 

  

Dom var så upptagna av sitt betande så ingen ville vara med på bild...  Jag störde dom i maten


  

Här fick jag zooma rejält och jag rörde nog på kameran lite men tar med bilden ändå för den ser så kärleksfull ut        

 

  

Vi blev hemma i dag istället för att åka ut i det fina höstvädret. Ibland vill man bara mysa inne och det är inte så ofta nu eftersom det har varit full rulle på sista tiden. Det finns alltid nåt att göra hemma också som har blivit eftersatt. Det blev extra många inlägg i dag för jag har en lång kö som väntar på att bli publicerade. Sköt om er och ha en härlig kväll.            

  



#Moliden #Bensinpump #Anslagstavlan #Fälg #Hästhage

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 14:15



Här en låt med Björn Afzelius "Född fri" som jag tycker passar in i dagens läge, man måste lyssna på hela texten. Jag har lite svårt att ta in att han varit ur tiden sen 1999.

 

 

                                                                       

 

 

#Björn #Fri

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 12:30

   


  

För några dagar sen var jag på vår fantastiska blomsterbutik Acleja Interflora frech. Man behöver inte åka till storstan för vi har det bästa stället här. Dom besitter verkligen fantasi och kreativitet.


  

Intressant utfyllnad mellan krukor  


      

Lite av höstens färger i både servetter och ljus   

        

                                              

  

presentnallar framför "Diamantkrukorna" 

 

  

Nyhemkommet. Spiken som saxarna är uppsatta på  finns att köpa i två olika storlekar 


  

 Vintervitt i alla dess former


    

  Lite kallare färger men ack så snyggt 

 

 

#Acleja #Utfyllnad #Servetter #Presentnallar #Kallare

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 08:45


  

På Erikshjälpen second hand i Huskvarna har vi fått tag på gardinlängder för endast 60 kr som även hade öljetter så vi slapp sätta i såna. Vi har haft jättefina gardiner i köket som vi köpte på fd Mimmis Magasin men nu måste vi ha lite ombyte. Sen vi flyttade för drygt 1 år sedan så har vi bara haft ett ombyte eftersom det är andra fönster i denna lägenhet. På etiketten i gardinerna så står det att dom kommer från Hemtex. Jag skall bara klippa av dom en bit och lägga upp för det blir lite snyggare med kortare gardiner i detta kök


Vi hade tur för dom fanns även i gröna nyanser så vi fick även ett ombyte i sovrummet för endast 60 kr. Båda paren var lindrigt använda. Dessa behöver jag inte lägga upp för det blev snyggt med långa i sovrummet för det hade vi förut också

 

  

Dom hade en hörna med saker från 1970-talet. Här ser man olika tidstypiska termosar


Brödfat och servettställ i samma utförande. Servettstället var jag lite sugen på att köpa så jag ångrade mig lite att jag inte gjorde det


    

En barnvagn i 1970-tals modell

  

Ett par läckra barnstövlar i passande mönster så här inför Halloween


  

Såna här lappmössor var det finaste man kunde ha på huvude när jag var barn. Nu blev jag lite nostalgisk.

 

 

Det känns som att vakna upp till en annan värld nu när så mycket otäckt händer i landet. Min man har bott 17 år i Trollhättan så han känner till den aktuella skolan. Min man flyttade från Trollhättan 1989. Tänk er att fly från krig och elände och hamna i fortsatt rädsla istället för att få en fristad med återhämtning, tänker även på mordet på den unga tjejen. Nu är det vintertid och en del av våra klockor ställde om sig själv men min man går nu runt och fixar till dom övriga. I dag har vi en helt tom agenda men när jag skrev detta var klockan 08.00 men jag är inte påklädd än och min man är i duschen. Vi har städat och fint hemma så vi behöver bara diska lite. Det blir nog så att vi åker ut en sväng i dag också till nåt ställe där vi kan promenera. Hoppas ni alla får en skön och behaglig söndag                 

      


#Erikshjälpen #Huskvarna #Gardinlängder #Termosar #Halsband #Barnvagn #Brinnande #Barnstövlar #Lappmössor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards