Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Molidens Nostalgimack i höstglöd.

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 19:00

  

Häromdan åkte vi förbi Molidens Nostalgimack som stod där som en höstinstallation i sin vackra glans.

 

  

Här står min man lutad mot en bensinpump och känner nostalgin skölja över honom. Han tog en massa bilder på mig också men ingen blev bra och det tyckte även han. Får göra nya försök för nån gång ibland så funkar det     


 

Det har hänt lite nytt på macken. Under anslagstavlan har fälg murats in. Det känns kul varje gång man ser nåt nytt

 

 

  

Det känns som om anslagstavlan också fått ett lyft med skydd upptill för dåligt väder. Även träbalkarna under ser ut att ha blivit målade så snyggt                     


  

Fälgen på nära håll


  

Så lyriskt med hästhage bakom macken. Det är lugna fina hästar som njuter av sitt bete 

       

 

 

  

Dom var så upptagna av sitt betande så ingen ville vara med på bild...  Jag störde dom i maten


  

Här fick jag zooma rejält och jag rörde nog på kameran lite men tar med bilden ändå för den ser så kärleksfull ut        

 

  

Vi blev hemma i dag istället för att åka ut i det fina höstvädret. Ibland vill man bara mysa inne och det är inte så ofta nu eftersom det har varit full rulle på sista tiden. Det finns alltid nåt att göra hemma också som har blivit eftersatt. Det blev extra många inlägg i dag för jag har en lång kö som väntar på att bli publicerade. Sköt om er och ha en härlig kväll.            

  



#Moliden #Bensinpump #Anslagstavlan #Fälg #Hästhage

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

26 oktober 2015 08:37

Så många fina bilder från Nostalgimacken! :)

Hur går det för dig på gymmet? Eftersom du har nackbesvär som liknar mina, så är jag nyfiken på om du tycker att gymmet hjälper dig. Jag har hört om de som känner sig sämre när de styrketränar på gym. Och också om de som säger att de inte skulle klara sina nackbesvär om de inte styrketränade på gym. Det är väl olika, tänker jag.

Jag har styrketränat hos sjukgymnast. Men det hjälpte mindre för mig än vad yogan gör. Jag är i alla fall lite nyfiken på att testa att gå till gym till våren och ta hjälp av en personlig tränare i början. Berätta gärna hur du tycker styrketräningen påverkar dig. :)

En skön vecka önskar jag dig!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

26 oktober 2015 08:57

Kul att du gillar bilderna. Det går bättre än jag trodde på gymmet men i början så hade vi ingen stretching och då blev nacken påverkad. Vi har dragit ner gångerna till 2 gånger/vecka och jag tar det i min egen takt och nu har vi fått mer hjälp av Mikael som driver gymmet. Börjar känna av min kropp och vet när jag gör rätt på maskinerna. Sen stretshar vi efter att vi gått igenom våra övningar och det har gjort att nacken inte tar stryk. Yrseln som jag hade i början är borta nu men jag får ju som dig leva med en del besvär som inte går att göra nåt åt men man kan stärka upp runt skadorna så dom blir mer lätthanterliga.

Min ländrygg mår bättre än på länge så man märker att det gör nytta. Sen får man lyckohormoner som gör att man går på moln från gymmet. Det gäller att göra allt lagomt och bygga upp långsamt. Vi har bara några maskiner, boll och stretching. Kroppen måste få vänja sig långsamt eftersom man är så otränad

Vi använder bara hantlar 1 kg till en övning och det räcker. Sen har vi lägsta tyngd på varje maskin så allt byggs upp från grunden. Känner man minsta lilla besvär så drar man ner minuterna.

Jag har blivit lite vigare och kommer upp från roddmaskinen utan besvär nu. Jag tycker du skall testa men säg till din PT vilka skador du har så får du rätt rörelser

Yoga skall jag gå på till våren. Det blir för mycket för mig att lägga till det också just nu

Ha en skön vecka själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards