Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Malin wiper - 15 oktober 2015 17:57

 

I dag skall jag bara ägna mig åt hemmet, har en stor disk, massor av kläder att stryka och dammtorkning av sovrum och vardagsrum. Dammsuga har jag inte kunnat göra på länge på grund av ländryggen så det har min man skött om. För att kunna diska har jag fått köpa en balja att sätta på diskbänken på grund av ländryggen. Min man hinner inte med allt eftersom han arbetar. Tack och lov så löser det sig så småningom då vi får ett nytt kök. Vi är för långa för låga gamla diskbänkar. Vi har flyttat två gånger på tre år men nu börjar vi långsamt rota oss här och hoppas få bo här ett tag till...  . Jag har träningsvärk i armarna och axlarna sen A-G och jag var på gymmet, tur att vi har lite dagar emellan passen.

  

Här står min son utanför en Gulf-mack i Älvsbyn. Han stannade till där när han var ute och åkte i norrland för ett tag sen. Gulf fanns när jag växte upp men sen försvann det men nu är det på väg tillbaka men logotypen ser inte likadan ut. Min som sa att dom säljer saker på macken där märket ser ut som förr. Min son hade tagit 6 månaders tjänstledigt men han gick tillbaka tidigare eftersom han blev erbjuden ett annat arbete. 

 

 

 


Lite olika Gulflogotyper genom åren. Klicka här för att se lite Gulfprylar. Klicka här för att se en gammal gulfmack. Klicka här för att läsa mer om Gulf

 

   

Vi var in på vårt Preem ett ärende och en bil som har samma schassi som våran stod på parkerningen så vi ställde oss bredvid. Vår till vänster är en suzuki wagon R+ och den andra en Opel Agila. Vi hade en gul förut som bara finns några fåtal av. Tyvärr så kvaddade vi den genom att ett djur sprang ut på vägen.  


Han fotade denna bild i Piteå. Det är ett stort parkeringshus till vänster i trämaterial och två olika trappor upp. Klicka här för att se en bild på bara parkeringshuset och läsa lite mer om detta. Namnet är "Stadsberget" 


  

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på en rolig kattmöbel i form av en gammal tv

 

 

 

 

 

 

Då var det helg igen och jag hoppas att ni kära läsare får några bra och händelserika dagar, eller några lugna sköna dagar. Vi kommer nån av dagarna  fortsätta rensa på vinden så vi har lagomt med saker kvar. Några promenader och nån biltur skall vi också kunna passa in. 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa en intervju med fotokonstnären Mattias Bokinge 

 


#Gulf #Preem #Suzuki #Opel #Stadsberget #Kattmöbel

Av Malin wiper - 15 oktober 2015 13:00


  

I morse var det då dags för Gym Plus igen och jag förstår att stretching är nåt vi måste göra varje gång, man känner att det verkligen hjälper till så man inte får dessa besvär med nacken. Den här gången kom A-G och hämtade upp mig med sin bil           


  

Lite peppande ord i receptionen 


  

Här ser ni A-G i full gång på cykeln. Hon cyklar så mycket varje vecka så hon har bra kondis i benen.


  

Här sitter jag på roddmaskinen som man värmer upp på                  



  

När vi gjort färdigt vårt träningspass så var det dags för en härlig fika på Ritz Konditori. Nu är det verkligen höst för alla bord utom ett har tagits in för vinterförvaring                


  

Vi delade på en bagel som var jättegod med både skinka, ost och brie. Sen satt vi där och pratade ett tag om allt möjligt. Det är en jättetrevlig stund då man slappnar av efter träningen 

                                                         

Blev lite irriterad när jag sen skulle in genom porten hemma när jag såg denna tetra som nån bara ställt där istället för att slänga. Går man ut och promenerar så ser man verkligen hur skräpigt det blivit, folk slänger saker överallt av alla dom slag. Min man vill gärna plocka upp allt han ser och slänga men jag vägrar att ta upp efter andra. Sen blir det kollektiv bestraffning eftersom alla får betala för nedskräpning och förstörelse

  

I tisdags hade min man ett ärende in till Jönköping och jag följde med. Hittade två tunna sköna tränings t-shirts på Inter Sport.  Dom hade extrapris på dessa så man fick 2 st för 199 kr. Dom satt jättebra och kändes bekväma och fanns i färgerna grått, svart, vitt, rött och grönt. Tyvärr hade dom slut på min storlek vad gäller röda och gröna men texten på tröjorna var i neongrönt så dom blev inte tråkiga ändå. Jag gillar att ärmarna är lite längre och vida för jag känner mig inte bekväm med min kropp just nu.          

 

  

Här ser man den svarta. Kommer att köpa fler så småningom av både t-shirts och byxor så man har så man klarar sig. Vi skall ju hålla på i minst ett år. Vi har ju även Wide sport i Skillingaryd där jag köpt rätt mycket genom åren men dom har endast öppet på torsdagar numera. Jag skall åka dit och kolla en torsdag på byxor och annat.   

 

 Solen skiner och det är 15 grader varmt från solsidan. Träningspasset var superroligt och nu kände vi verkligen att det tog på rätt ställen. Ha en fortsatt skön dag kära läsare och ta hand om er. Tack för att ni tittar in...    

 

 

#Gym #Inter #Ritz #Tröjorna #Skräp

Av Malin wiper - 15 oktober 2015 07:30

  

När jag följde med min man till Jönköping i tisdags så passade vi på att gå in på Miss Elsas second hand där man kan hitta märkeskläder till bra priser. Vi har varit dit två gånger tidigare men jag kan inte länka till detta eftersom det blivit fel hos mig på sökfunktionen så jag kan inte söka efter inlägg. Har skrivit två gånger till bloggplatsen men inte fått detta lagat än.


  

En del av lokalen 


  

Klicka här för att läsa om Pia Partanen som driver Miss Elsas second hand. Jag fotade henne och hon är lika fin och trevlig som hon ser ut på bilden. Klicka här för att läsa lite mer


Det fanns massor av fina stövlar, kängor och andra skor som såg jättefina ut  


  

Höga läckra stövlar som stod i ett av fönstren


  

Kappan till vänster är helt rätt i modet i höst och vinter. Den vinröda skinnjackan är en tidlös modell


  

Lite av varje


  

Jättesnygga höga stövlar med med detaljer upptill och ett par svarta moccakängor med kilklack


  

En annan del av lokalen och längst fram ser ni min goa man som tar sig en vila medans frugan kollar runt

 

  

Sen sist har tillkommit en stor hylla med lite andra saker man kan köpa såsom blommande te. Dom köpte vi en påse av så vi får se när blomman öppnar sig

 

Jag visar hur teblommorna ser ut som vi köpte hos Elsas när vi tar vår första kopp


  

Lejopardmönstrad kappa                                  


    

Lite annat snyggt på en provdocka


 

  

Själv hittade jag ett par kängor som såg helt oanvända ut och sulan under var otroligt fin och räfflad så dom passar verkligen i vinterväglag. dessutom är dom varmfodrade och har blixtlås på insidan och dessa dekorativa spännen på utsidan. Hör och häpna jag fick bara betala 95 kr för dessa läderkängor av märket Vox Shoes

 

   

Jag hittade även denna kofta med polokrage och blixtlås. Den fick jag för 60 kr men den är en storlek större än jag brukar ha men går jag ner i vikt så kommer jag att sy in den lite. Jag är väldigt förtjust i polo både vida och lite snävare. Den kan inte heller vara så mycket använd

 

    

Jag är uppe med tuppen varje dag nu och ligger sällan till 08.00 Gör mig nu iordning för gymmet som kommer att ta längre tid i och med mer övningar och stretching. I går blev jag förvånad när posten kom för det var en kallelse till Logopeden 27 oktober. Trodde det skulle dröja flera månader minst som det ser ut i vården i dag. Det känns väldigt positivt än om det kommer att bli jobbigt och många övningar att genomföra, men vad gör väl det om jag kan få tillbaka mitt skratt.

 

 



#Elsas #Jönköping #Second #Pia


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards