Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Malin wiper - 1 oktober 2015 12:00

  

Då var det dags för "gympass 4" jag har faktiskt längtat och det trodde jag inte. Synd att man inte började gå på gym för länge sen, men det är aldrig för sent. Gym Plus är ett fantastiskt ställe       


  

Här ser ni en av maskinerna vi tränar på som stärker ryggen. Man drar ner hantaget en bit och skuter bakåt med axlarna sen fortsätter man ner med hela handtaget. Vi har på lägsta tyngd en så länge och gör övningen 15x15 men det känns att man snart kan öka på


 


Jag bad  A-G ta en bild på mig när jag gör övningarna så jag får en ny bild varje gång på nån av redskapen. Roddmaskinen som vi värmer upp på har nu blivit mycket lättare för oss så vi höll på i 11 minuter motför första gången 7 minuter.


  

En maskin som är jättejobbig för benen är denna som är en trampmaskin. Jag blir trött i benen rätt snabbt men när jag såg denna text framför mig på väggen så härdade jag ut i nästan 5 minuter...  men man bränner bara 10 kcal på den tiden så nästa gång skall jag öka på. Den maskinen är bra för fettförbränning och ben.                  


Wiper was here...  . Då var det dags för dom två övningarna en trappa ner. Den maskinen har jag visat förra gången så jag tar inte med den nu       

 

  

I dag så kunde jag göra övningen på bollen helt själv och kom ner rätt långt på bollen. Jag böjde ryggen med armar korsade upp och ner på bollen 25 gånger....  . Min väninna har inte behövt nån hjälp med bollen för hon är smal och även mer vältränad eftersom hon cyklar jättemycket. 

 

Skönt avslappningsklipp after work out


  

När man går från gymmet så känner man ett "lyckorus" och vi är mycket piggare. Vi hade inte fikat på morgonen nån av oss så vi gick in på Ritz Konditori och satt där och myste och pratade ett bra tag. Jag tog en smörgås med leverpastej som var jättegod och min väninna en med ost och skinka.       

 

Nu har det fallit lite löv på torget så höstens färger får man njuta av nu äntligen 


  

      

Torghandeln var i gång för fullt och dom hade både potatis, ägg, honung, plommon mm. Min väninna och jag köpte jättefina plommon för 20 kr/kg. 


  

Nu har jag lagt plommona i en skål så det är bara att njuta 

 

 

#Gym #Ryggen #Gympass #Roddmaskinen #Övningarna #Wiper #Boll #Ritz #Torghandel #Plommon

Av Malin wiper - 1 oktober 2015 07:30


  

I går morse efter att jag varit och tagit sköldkörtelprov så kände jag för att ta en fika på Jonssons Konditori. Det var så härligt att vara ute så tidigt innan butikerna öppnat och allt börjar röra på sig. En speciell stämning, denna gång var det Maddelen som arbetade där. Fick mig en liten pratstund med henne och hon är också supertrevlig             


  

Wiper was here...  Numera tar jag överdelen av smörgåsen med mig till min man. Jag är jätteförtjust i deras rågbröd som har så fin kryddning och smak 


     

Dom hade så fint höstpyntat i ena fönstret så man fick verkligen höstkänslor. höst och vinter är mina favoritårstider.           

 

     


  

Härlig tårta som säkert smakar underbart       

 

   

  

En bild jag tog förra gången jag var dit. Rönnbär så fint placerade i en skål                   

 

Nu är det dags för gymmet igen och då är jag uppe i träningspass 4. Det är beckmörkt ute när man vaknar men jag går upp tidigare på mornarna nu, redan 06.30 förut 08,00 så det har blivit lite skillnad. Jag hinner inte skriva mer nu för jag börjar få lite mer på min agenda, jag skall börja ta musikklippen i ett eget inlägg så det inte blir så rörigt och för mycket. Nu önskar jag er kära läsare en härlig dag i det varma höstvädret. 



#Jonssons #Morgon #wiper #Höstpyntat #Tårta #Torgstånd #Rönnbär

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards