Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Malin wiper - 6 oktober 2015 15:30

  

För ett tag sen såg vi den här snygga husvagnen utanför IKEA. Snygg form och läckra färger. Det är en ADRIA 341 PH från 2006. Klicka här för att läsa lite om denna vagn. Klicka här för att se hur fin den är inuti 



  

Den är verkligen en liten pärla och den blå färgtonen känns lite retro

 


  

Jag gillar verkligen formen på denna vagn, så elegant och passande för 1 till två personer


  

På vagnen står det  Action 341 PH   



  

När min man såg denna husbil så utropade han: Ring Svenska spel, ring


  

Nu är det verkligen höst ute med dess vackra färger att njuta av. När jag var barn och min bästis och jag ville busa när inte mamma och pappa var i närheten så fanns det en familj på storgatan som hette löv. Då ringde vi upp och frågade om det var löv på storgatan, en man svarade och sa ja. Då sa vi: sopa bort dom då...  sen la vi på luren. Det och att palla äpplen var det värsta man kunde hitta på då.   


    

#Adria #Löv
     

Av Malin wiper - 6 oktober 2015 11:02


I morse slog jag in paketen fill dom två pristagarna i min gissningstävling. Tyvärr är jag urusel på att slå in paket snyggt så jag skall se om dom har nån kurs i sånt man kan gå på. Eller nåt klipp på youtube där man kan lära sig denna konst. Sen promenerade jag ner till centrum för att lämna över första priset till Rebecka som arbetar på City Skor


    

Här ser ni fina härliga Rebecka på sitt jobb ta emot priset. Hon höll just på att plocka upp lite nytt inför höst och vinter. 

 

                     


  

Detta stiliga pannband med utsmyckning av pärlor och stenar tyckte jag var jättesnyggt. Jag gillar verkligen pannband så jag blev sugen på detta.


  

Förut hade dom lite skärp och bälten för män men nu har dom fått hem även för kvinnor. Här ser ni ett av dom och det är fullt med nitar i svart och grått sen lite glänsande stenar emellan nitarna, ursnyggt. Nu har jag Helena kvar att dela ut pris till 

 

   

Sen ringde jag min man på hans arbete så han fick göra mig sällskap på Jonssons Konditori för en fika. Vi tog varsin god rågsmörgås Han hade kafferast och väntade även samtal från Vårdcentralen, han har fått in nåt i vänster öga så det är alldeles rött och irriterat. 

 

  

Snyggt pyntat. Det är väldigt inne nu med lite äldre glassaker att ha som vaser och detta var jättesnyggt    


 

#Pristagarna #City #Rebecka #Pannband #Skärp #Jonssons

Av Malin wiper - 6 oktober 2015 07:15


 


Nu är gissningstävlingen avslutad och som ni ser ovan så är det en "äggklocka" som är svaret.Undertill finns en ratt som man vevar upp och ner måttbandet med. Äggklockan är tillverkad av Kikkerland.



 


Här ett klipp på hur det går till. 

 

 

 

 

Första pris går till Rebecka på City Skor som kom först med att gissa äggklocka. Grattis! Jag kommer ner till skobutiken med ditt pris

 

         

 


Här ser du dina priser som skänkts av Jul-Ljus Butik & Café i Hok

 

 

 

 

Andra pris går till Helena som förut arbetade på fd Mimmis Magasin men har nu studerat till undersköterska. Helena skrev sin gissning på facebook. Grattis! Jag kommer bort med ditt pris efter att jag ringt dig så fort jag kan.

 

 

 

 

Detta är ditt pris plus julservetter. Priset är skänkt av Jul-Ljus Butik & Café i Hok

 

 



Här kommer en vinnarfanfar till er tjejer som vann

 

 

Pisan kom på tredje plats..   Tack till er andra som också varit med i tävlingen och gissade så bra.

 

 

 

 

 

 

#Gissningstävlingen #Äggklocka #Rebecka #Jul #Helena 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards