Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Malin wiper - 18 oktober 2015 17:10

 

Vi åkte iväg i går till Jönköping för att vara med på Malmborgs Konditoris musikcafé. Det var så vackert utefter vägen så bildsinnet fick sitt. Även vädret är helt otroligt fortfarande och solen gassade så man nästan bländades


  

Utanför Malmborgs fanns lite utemöbler kvar fortfarande. Det satt en man och fikade där ett tag                   


  

Här ser ni den eminenta trion som går under namnet Anders Jonasson Organ Trio. Anders sitter till vänster med sin gitarr.


Ett av klippen som filmades, min man och jag turades om. Tyvärr så glömde vi den bättre kameran så korten kort och klipp blev inte som vi ville, men det får duga


  

Det blev lite slarv i går med bakelse och bulla men vi njöt och får ta nya tag.     


  

Anders Jonasson lever sig in i sitt gitarrspel och alla tre är otroligt skickliga improvisatörer. Dom som var där satt och diggade medans dom njöt av sitt kaffe med gott dopp.

 

 Här spelar trion You are the sunshine of my life som Stevie Wonder fick en hit med 


Organisten har en otroligt bra koordination som spelar bas med vänsterhanden, höger hand på övre klaviaturen. Tråkigt nog hade han blivit bestulen på hela sin musikutrustning så han fick låna ihop till nytt för att kunna medverka 


  

Anders drar av ett solo. Flera gånger hade jag sån lust att gå upp och dansa till musiken med min man...  Det svängde så otroligt bra. Häftigt om det hade funnits ett litet dansgolv...  

 

  

Likaså den skickliga trummisen. Alla tre är rutinerade musiker som det är en fröjd att lyssna på



Här ser ni hela gänget som jag ville fota i den nya delen av Konditoriet. Det är glada killar som har en härlig humor


    

Jag fick fota dom duktiga tjejerna som gjorde ett bra jobb och spred glädje och proffesionalitet    


  

Jag fotade den nya delen innan den togs i bruk. Jättehärliga möbler. Det kommer ett musikklipp till som jag inte får in här, blir för långt inlägg. A-G och jag var på gymmet i morse och känner oss i toppform nu. 

  

 

  


#Malmborgs #Orgin #Anders #Tjejerna #Stevie 

Av Malin wiper - 18 oktober 2015 14:00

  

Vi hade ett ärende in till Jönköping i all hast så vi hann inte äta nån frukost i går. Efter att vi fixat det brådskande ärendet så åkte vi till Lindströms Konditori på Torpa. Det togs över av Victoria och hennes man Gustaf som driver Malmborgs Konditori och Malmborgs Lilla också. Victoria var där när vi kom in genom porten, alltid kul att träffa henne och när vi kom så hade dom en frukostbuffé uppdukad så det passade utmärkt.               


Klicka här för att se vad jag skrev då vi var dit sist. Klicka här för att se vad jag skrev 5 augusti då vi var inbjudna dit dan före, innan dom öppnade för allmänheten


 

Här ser man både ost, leverpastej, skinka och ägg. Allt var av ypperlig kvalitét


    

På resten av bordet fanns det olika gurkor, kaviar, nån slags dressing, marmelad mm  


Sen hade dom massor av brödsorter att välja på. Även äppeljuice som smakade mustigt och gott 


  

Vi satt oss en trappa upp där dom har en härlig blandning av möbler


  

Jag tog en jättegod smörgås som jag delade i tre delar eftersom jag inte vill äta för många smörgåsar/dag. Här ser man vad jag la på för pålägg. Sen får man välja mugg eller kaffekopp och jag tog en som minner lite om 1970-talet


  

Jag har fotat därinne förut så jag tar bara med lite bilder, dessutom satt det folk på andra sidan   


  

Nedre lokalen som också den är jättefin                     


  

Härliga muffins i snygga formar


  

Rosa bandet som just nu har kampanj "Rosa Bandet". Jag har ju själv råkat ut för denna sjukdom men kom undan med en godartad tumör. Klicka här för att se årets Rosa Band produkter. När jag var till ICA sist för att handla så valde jag en rosa bandet-plastpåse där 5 kr/påse går till cancerforskningen. I dag går våra tankar till min mans bror, min svåger som lagts in i dag för operation i morgon. Även till en väninna som råkat ut för samma som mig vad gäller sköldkörteln, hon skall operera bort hela inom 3 månader

 


Ett lite galet och enerverande klipp med Madness...  hittade inget annat som hade breakfast i titeln "Bed and Breakfast". Madness är en engelsk revival/popgrupp som bildades 1976 i Camden Town, London. 2007 turnerade bandet fortfarande med sina sju medlemmar. Klicka här för att höra deras mest kända låt som är mer lyssnarvänlig            

 

När detta inlägg kommer in så befinner vi oss på Malmborgs Konditoris mucikcafé. Jag trodde inte vi skulle komma iväg eftersom jag råkade illa ut med håret i lördags. Skulle intensivtona ut den grå utväxten och hade tagit en ton mörkare men lite blondare. Det blev råttgrått med en beige ton som gjorde att jag försvann helt. Jag hade ytterligare ett paket som min väninna A-G köpt ut åt mig, det är samma färg som hon själv har på håret och det är jättesnyggt. I morse hjälpte min man mig att tona igen och då blev håret mer blont och lite varmare med några stänk av rödblont det är mycket bättre än före och nu vet jag att den färgen funkar bättre. Jag har gått till frissan i många år för att få det gjort men nu har vi haft så mycket utgifter ett tag så jag har varit tvungen att göra det själv. 

               


#Lindströms #Torpa #Victoria #Madness #Intensivtoning   

Av Malin wiper - 18 oktober 2015 08:00

  

Min bloggläsare Lena skrev att Chuck Berry fyller 89 år i dag. Tack för att du talade om detta för jag hänger inte alltid med i svängarna. Klicka här för att se ett klipp från 2007  

                 

 

Klicka här för att läsa en biografi över Chuck Berry och se ett klipp. Klicka här för att höra Chuck Berry och Etta James ihop live. Etta James är också en av mina favoriter men hon har tyvärr gått ur tiden 

 

Här var det gåshud för hela slanten 

 

                 

                   Chuck Berrys guitars 

 


Här kommer ett riktigt gammalt klipp med Chuck Berry från 1956. Det svänger så man kan knappt sitta stilla och det är rätt kul filmat

 

                

   


  

Här ser ni Chuck Berrys autograf som jag fick 1978 av min autografvän, killkompis Mr H. Han tog en extra för att jag skulle få när han träffade Chuck Berry efter en konsert. Han fick följa med Chuck Berry på en restaurang och där satt dom och pratade länge. Dom har träffats ett antal gånger och Chuck brukar även ha med sig en stab med folk ut efter konserterna 

 

 

 

#Chuck #Fyller #Autografvän

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards