Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Malin wiper - 26 oktober 2015 18:00


  

Vi hade ett ärende in till Jönköping en dag och då tittade vi in på Miss Elsas som är en second hand som har märkeskläder. Där kan man få tag på snygga fynd och jag har själv köpt en hel del där.

  

När jag såg denna kombination så blev jag lite nostalgisk för jag hade nåt liknande när jag var smal. Det var så snyggt och lite min stil när jag brukade ha kjol. Fast jag hade mer i vanligt jeanstyg och detta var lite blankt och såg lite sidenaktigt ut. Båda är dyra plagg men hon som driver stället har toppenpriser som är överkomliga. Miss Elsas har det "lilla extra"  

 

  

En guldig jacka hängde där i sin glans som det där lilla extra         


  

Även en guldig väska från "Prada" stod synligt nedanför en hylla.  Den kostade bara 100 kr och jag nästan ångrade att jag inte köpte den.  


  

Jättefin täckjacka i vinrött med detaljer. Lite av såna modeller jag använde när jag var smal

 

  

En festväska som var helt täckt av små avlånga pärlor i olika färger. Ursnygg till fest


  

En snygg klädsam klänning på en provdocka med passande acceioarer 



Här blev jag nostalgisk då jag såg jeanskepsen. En sån modell av keps var modern för ett antal år sedan och jag hade flera stycken för jag passar bättre i tuffa huvudbonader än söta och vissa eleganta. Det finns ju även hattar som är lite tuffare. Under låg färgstarka scarfsar  


  

Snygga tunna finblusar. Gillar det prickiga på ärm och krage


Detta köpte jag: 

 

 

Själv hittade jag en jättesnygg stor väska som gick i grågrönt och kommer från Jimmy Choo. Den har massor av fack både utvändigt, invändigt, på sidorna och baktill. Otroligt nog var priset satt till 125 kr. Den är lindrigt använd och jag har ingen sån stor fin väska längre. 

 

   

Nedtill kan man stoppa in ett litet paraply. Under och över blixtlåset är den pyntad med både nitar och stenar som gör den lite exklusiv.  

 

  

Blev jätteglad när jag såg denna mjuka lagomt tjocka halsduk glencheck som jag tror kostade 65 kr. Den har ett mönster som jag hade många kläder och halsdukar i förr men nu har det kommit tillbaka och man får betala betydligt mycket mer i vanlig butik. Dessutom har den röda ränder i så den blir lite annorlunda. Jag köpte även en tunnare scarfs för 45 kr men bilden blev inte bra 

 

    

Kollade sen vidare på smyckesidan och såg detta halsband med vita pärlor och ett tungt snyggt hänge. Provade och det såg lite eleganttufft ut och kostade 120 kr 

 

      

 #Elsa #Jönköping #Kombination #Guldig #Väska #Täckjacka #Festväska #Klänning #Keps #Blusar #Jimmy #Halsduk #Halsband  #Sade

Av Malin wiper - 26 oktober 2015 12:15



  

I dag kom vi lite senare till Gym Plus så det var lite folk samlade där redan. Mikael som driver gymmet var där så jag bad honom ta en bild på A-G och mig då hon cyklar och jag var på trampmaskinen. Det är inte lätt för vi står mot ljuset men jag tar med bilden ändå. Nu var det inte lika jobbigt att cykla och trampa så vi kom upp i längre tid och på rodden höll vi på i tror jag 11 minuter motför 3 minuter första gångerna. Jag ramlade och stöp på en sladd innan jag gick hemifrån så jag fick ett köttsår under höger knä. Tack och lov så hann jag tänka i luften hur jag skulle ramla för att inte få värre skador...  . Tur att man har ett starkt skelett...  annars vet man inte vad som hänt 

 

En av låtarna som strömmade ur högtalarna i dag var låten Cryin'  med Aerosmith. 

 

   

Sen gick vi med lätta steg över till Ritz Konditori för en fika. En härlig före Halloween-bakelse som vi bara tittade på. Vi delade på en bagel men såna har jag visat redan på bild. Vi satt och pratade ett bra tag och kände hur skönt det kändes i kroppen efter gympasset           

 

   

Ritz Konditori kommer att ha "Afternoon Tea" nu på torsdag 29 oktober kl 16-19. Vi har varit på detta en gång och njöt hejdlöst av allt gott som serverades.  

 

   

Vi promenerade sen upp mot Coop för A-G hade inte varit inne där sen dom öppnade. Jag behövde också handla några varor till lunchen. Bilden ovan föreställer stenbeläggningen mellan Coop och ICA som skall bytas ut till nyare, dom har redan börjat och sen skall det bli plats för både bilar och cyklister

 

  

Det arbetas på för fullt för att få klart så fort som möjligt 

 

   




#Plus #Mikael #Trampmaskin #Aerosmith #Cykla #Ritz #Afternoon #Coop #Stenbeläggningen 

Av Malin wiper - 26 oktober 2015 07:30

 

 

Efter träningspass 9 förra veckan så var vi en sväng inne på City Skor. Där har dom fått hem halsdukar/sjalar som passar till höstens och vinterns skor. Här håller Rebecka upp en av dom snygga sjalarna. Jag tycker den ser lite "Indiansk" ut                                

 

     

En annan sjal som låg bredvid boots på en stor skohylla 

 

   

En gråvit med frans som ser stickad ut

 

   

Blågrå nyanser          

  

   

Stilrena tidlösa boots som har en fransdekoration som såg så snyggt ut

 

  

Festväskor med platta nitar som skiftar i färg.   

 

 

Jag blev tvungen att sätta ihop två inlägg för att hinna med allt jag fotar. Tar ändå bort mycket som inte finns tid till. Mötte upp min man i fredags när han hade kafferast och den tog vi på Jonssons Konditori      

  

   

Chokladdroppande fina dammsugare som drog till sig blickarna     

          

  

Vi blev serverade nygjorda rågbröd med ost och skinka en av dom härliga tjejerna som arbetar där. Nu börjar en ny vecka och jag hoppas den blir händelserik på bra områden men inte på dåliga. En bra sak är att A-G och jag skall till gymmet igen...               


  


#City #Sjalar #Fransar#Festväska

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards