Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Malin wiper - 4 oktober 2015 19:36

  

Vi åkte iväg till min mamma i går och det var rena rama  Londondimman i början av resan. Fast det var lite förtrollande vackert också. Jag tog inte så mycket bilder denna gång för jag är så missnöjd med min kamera. Min förra röda Canon var mycket bättre och hade en varmare ton i sina bilder. Det blir en ny kamera inom en snar framtid, hade köpt en för länge sen om inte andra utgifter kommit emellan.     


  

Jag är otroligt förtjust i hösten eftersom det är så vackra färger och även en härlig luft att andas in. Jag mår som bäst just på hösten. Inga pollenallérgier vårdeppighet och annat som stör


  

Här är vi framme i Skene där mamma bor.Vi kom till mamma strax före lunch och hon har börjat prata mer nu och verkar piggare och det beror nog på att hon haft för mycket medicin som hon inte behöver. Nu är nästan allt borta och hon ser mer vaken ut på blicken och man får lite kontakt. Det känns helt fantastiskt, jag fotade bara till oss själva och filmade henne lite precis som syrran gjort när hon var dit sist. Ibland pratar hon lite osammanhängande men helt plötsligt så kommer flera meningar. Hon kan inte äta själv längre så när man matar henne får man ännu mer kontakt. Hon säger: vad gott det är, tack så mycket.


Vi var även en sväng till pappas grav. Han ligger på en vacker skogskyrkogård. Vi köpte bara en ljung som vi satt bakom stenen där det gapade lite tomt. Vi glömde att ta med ett gravljus men höst och vinter är långa så det hinns 


  

En liten bild från Borås stadspark mot stadens stenhus


  

På ett ställe utefter vägen så kryllade det av knallsvarta kor. Här ser ni en ko med sin kalv


  

Blomma från en blomlåda från en bro I Borås


 

Ën lövbeklädd byggnad utanför Borås 

   

  

Stiliga blompelare

    

Höstiga gula löv och en bil i samma färg 

 

   

Nu är det dags för gympass 5 och jag skall träffa min väninna på morgonen utanför Gym Plus. Jag har faktiskt längtat efter att gå dit för jag vet hur bra man mår och vilken enérgi som kommer av träningen. Vi bestämde att försöka gå 3 gånger/vecka men tar beslut från gång till gång.

 

Hoppas ni nu får en fin början på en ny oskriven vecka. Bilden nedan lånade jag från ett mejl som min bloggläsare Lena hade satt in.

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 #Vaggeryd #Londondimma #Borås #Skene #Mamma

Av Malin wiper - 4 oktober 2015 17:45


  

Jag har lite bilder kvar från det vi var till min son i Enköping. Här kommer lite bilder från Västerås hamn där vi gick omkring och tittade på båtarna och annat. En öppen plats där man kan sitta och titta ut över vattnet och båtlivet      


Ett fint fyrskepp som vi sett flera gånger genom åren 


  

En gammal härlig lyftkran står där som ett smycke            


När jag ser denna bild så tänker jag på Saint Tropez.  


                           

    

Blå bro över till andra sidan där man kan gå bland andra lite mindre båtar


    

Dom har som på andra ställen byggt trädäck där folk kan sitta och slappna av invid vattnet. På sandstranden låg jättestora kanadagäss och njöt av sitt fågelliv. 


   

Snyggt runt en restaurang och dom  och Caféer finns det gott om i hamnen


  

Den långa båten har vi sett varje gång vi varit dit och för mig ser den lite spöklik ut på utsidan och jag tycker den skulle passa i en film. Lite annorlunda på nåt vis  


      

Ibland får man se båtar åka ut och det blir en extra dimension


  
  Jag filmade båten när den lämnade sin båtplats


Här en bild från Klubbholmen som ligger utanför Enköping. Dit åker vi ibland också för det är så fint 


    

En liten titt in i en båt...   


    

En bild på en av min sons vänner Leif som vi träffade när vi var till Enköping i början på september. Han hade på sig en rolig t-shirt. Morfar, mannen, legenden...  

 

 

 

Påfört i kväll:

 

 

Vi åkte iväg till min mamma i dag och kom hem för ett tag sen. Det var toppenväder hela dan och det gick jättebra att köra. Hoppas ni haft en underbar dag nu när vädret är som en "Brittsommar".  Ha nu en skön söndagskväll    

   

 

Jag har fått in två till som gissat i min "gissningstävling". Fortsätt gissa för jag behöver två pristagare. Klicka här för att komma in på min gissningstävling.

  

 

 

#Västerås #Hamn #Båtar #Fyrskepp #Tropez #Klubbholmen #Leif #Mamma

Av Malin wiper - 4 oktober 2015 13:00


 

Jag har bara fått in en  gissning i min "gissningstävling" så här kommer en ledtråd: Time goes bye. Klicka här för att komma in på inlägget ang gissningstävlingen. Detta var tydligen svårt men prylen finns fortfarande att köpa nätet och kostar flera hundra kronor men jag köpte den för 20 kr.

 



Ernesto Cortazar med As Time goes bye, med fina bilder. Han föddes 1940 och dog år 2004. Ernesto Cortazar var en samtida klassisk kompositör och pianist. Han komponerade bakgrundsmusik till mer än 75 filmer. Han nådde också ryktbarhet genom toppade popularietet på MP3.com. En ledande musikdeltjänst, populär bland oberoende musiker för att främja deras arbete

 

 

 

 

 

 

#Gissningstävling #Ledtråd #Ernesto

 

 

Av Malin wiper - 4 oktober 2015 07:00

   

                                                                                          chokolate lamp

 

 


  

Sist vi var på Jul-Ljus Butik & Café så hittade min man denna choklad som han tyckte såg intressant ut. Anna sa att det var en riktig mörk kvalitetschoklad som även fått "designpris". Vi har ju lärt oss att äta den mörka chokladen och vet hur man får den att smaka som bäst, den får smälta långsamt uppe i gommen då sprider sig smakerna ut i övriga munhålan. Chokladen heter Coco Chocolatier med smak av Gin & Tonic. Den kostar 55 kr och man kan inte äta en hel kaka som av dom söta chokladerna utan man blir nöjd med en ruta eller två. Inget sockersug uppkommer av en choklad med hög cacaohalt. Dessutom är chokladen ekologisk och det gillas. Klicka här för att läsa om chokladen. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

  

När man drar ur den ur sitt fina fodral så är chokladen fint omsluten av folie.


  

Sen öppnar man då upp papperet och den underbara chokladdoften kommer emot en med alla sina aromer...  


  

Vi bestämde oss för att ta två rutor var och dom räcker länge när man låter dom smälta långsamt i gommen. Chokladen var otroligt god och det kändes att den höll hög kvalitet och cacaohalt. Först kände man lite lätt apelsinsmak och sen kom dom andra smakerna fram och njutningen var total..   

 

 

 

 

   

 


 

 

Klicka här för att se vart chokladkon finns



 

#Jul #Coco #mörk

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards