Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Höstbilder-blandade!

Av Malin wiper - 12 oktober 2015 07:15

                                                                              

  

I lördags sa min man till mig att du måste komma ut lite trots att kroppen strejkar. Då åkte vi ner till Jönköping för att promenera längs en strandpromenad. Nacken var bättre men ländryggen behövde rörelse och det visade sig bra när jag sedan kom hem och det hade lugnat ner sig i ryggen så jag kunde skriva detta inlägg men min man fick fixa till bilderna som jag annars gör själv och även hjälpa mig med annat. Jag satt bara 10 minuter åt gången. 

  

Snygg och välskött träbåt i höstinramning   

     

  

Än så länge så går det att paddla också          

 

Snygg selgelbåt 

               

    

Häftigt att båten är döpt till "Miss Moneypenny" sekreteraren i dom äldre James Bondfilmerna där Sean Connery spelade James Bond.

 

Här får man se den första Miss Moneypenny Lois Maxwell som föddes 1927. Hon dog 2007 i en ålder av 80 år. Hon spelade Miss Moneypenny 1962-1985


  

Det slängs rätt mycket i naturen               


  

Detta är en gråtrut som jag fick zooma rätt rejält för att få på bild


  

  

Jag gillar verkligen hösten med sina fantastiska färger från alla nyanser av rött och gult. Luften känns lättare att andas och temperaturen passar mig ypperligt. Gillar även vintern men utan snö så kan det kvitta...                                    


  

Cocker spanieln Lisa 6 år en helt underbar hund som ville bli klappad på. Matte lät mig fota hennes härliga hund. Jag har alltid gillat Cocker spaniel och även Skotsk terrier. Klicka här för att komma in på Cocker spanielklubben       


  

Kontraster

  

Segelbåt som mönster i hamnpromenadens stenbeläggning


   


    

Krösatågen har fyllt 30 år 30/9 

 

I dag måndag är det inget vidare. Jag är uppspänd i nacken och  ländryggen går det upp och ner med. Jag skall ändå gå till gymmet för att testa om det funkar med några få maskiner och ett lugnare tempo och kortare tid. Jag vill ju så gärna gå på gymmet som hittills gjort nytta så jag förstår inte varför ländryggen börjat krångla igen. Att nacken sa stopp förstår jag eftersom jag varit på en maskin där jag haft armarna över huvudet och dragit ner handtag. Enbart promenader funkar inte för att få muskler runt skadorna. Ursäkta att jag klagar men jag blir så besviken. Önskar er alla en skön början på veckan.

 

 

#Höstkänsla #Träbåt #Paddla #Segelbåt #Moneypenny#Naturen #Gråtrut #Cocker #Fest #Råbock #Krösatågen

   

 
 
Ingen bild

Myrna Henriksson

13 oktober 2015 09:16

Det är dlltid svårt i början när man tränar för att se vad man kan o inte. Men ge inte upp o lyssna på kroppen om den säger nej . Kram

Malin wiper

13 oktober 2015 10:17

Tack för dina kloka ord, dom behövs. Jag tänker inte ge upp för man blir så positiv. Det kändes bättre när jag tog i lite mindre.

Tack för din härliga kommentar

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards