Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2021

Annika Strandhäll kronofogden, Skamlöst, Black Sabbath och Jan Malmsjö

Av Malin wiper - 2 december 2021 08:00



                    

Det är märkligt att en person med så jättehög inkomst som Annika Strandhäll kan ha haft 9 ärenden hos kronofogden. När man har bytt jobb och även lägenhet så blir man kollad in på bara skinnet innan man blir godkänd. Dom drar ut papper för att se om man skött sig. Jag som har en lägre pension på grund av sjukdom har ändå inga skulder som är obetalda utan det är 0% risk att låna ut pengar till mig. Att dom inte tagit reda på detta innan den kvinnliga politikern fått jobbet. Det är ju bara att göra en kreditupplysning men jag gissar på att hon tagit in sina kompisar. Vi så kallade vanligt folk kollar dom upp så noggrannt men dom som skall representera oss i politiken kan göra hur dom vill. Jag har inga illusioner längre och det känns trist. Det är ju fler som sticker ut som blivit valda av Magdalena Andersson så hur aningslös får man bli. 

 

                                                  

Clipart Library 

Jag hörde om en kvinna som skulle flytta till en annan lägenhet. Dom ville ha reda på hur stor pensionen var och då sa dom att man måste ha 21.000 kr/månad för att få flytta in i det området och ändå var det ett hyreshusområde. Jag antar att hon klagade så till slut fick hon lägenheten ändå. Annars hade det varit rent för...ligt. Vart finns våra skyddsnät. Många har låg pension än om dom inte blivit sjuka före pensionen så dom får väl sätta upp tält till oss långt bort i fjärran eller upprätta en ny ätterstupa men denna gång med en giftinjektion. Jag vet att jag låter dramatisk men så känns det och denna segreation gäller inte bara nyanlända utan också oss äldre. Jag har aldrig varit med om nåt årtionden som varit både så korkat, orättvist och inhumant.  

 

       

Black Sabbath med Angry Heart 

 

                                              

Clipart Library 

 

Det ser alltid så roligt ut när min man skall försöka få ur varje droppe ur en flaska med tvål eller schampo. Det blir verkligen en balansakt. Fast numera så har jag blivit väldigt noga med att få ut varje droppe ur förpackningar för när man ex tror att en hudkräm är slut så är den inte det. Jag brukar klippa upp den på mitten om det är en mjuk förpackning och då ser man att det finns mycket mer kvar som kan räcka upp till ca 6 dagar till. Vi gör allt för att få så mycket guldkant som möjligt men att resa är numera bara en ouppnåelig dröm.

 

 

Med denna clown som jag såg på en second hand önskar jag er en så fin torsdag som möjligt. Det går inte att få in att det snart gått ytterligare en vecka. På lördag hoppas jag vi kommer iväg till min son och få umgås och ha lite trevligt igen. 

 

      

Jan Malmsjö med låten Hej Clown. Jan Malmsjö såg jag på TV många gånger under min uppväxt och han är nu 89 år gammal. Han hade hela shower där han dansade, sjöng och hade många andra dansare och sångare med. Låten ovan är en svensk poplåt från 1969 som skrivits av Benny Andersson och Lasse Berghagen. Jan Malmsjö ställde upp med låten i Melodifestivalen 1969 med Marcus Österdahl som dirigent. Efter avslutad omrustning hade låten fått samma poäng som Tommy Körbergs Judy min vän. Det fick hållas ytterligare en omröstning och efter den så så kom Jan Malmsjö på andra plats


 

#Annika #Kronofogden #Lägenhet #Pensionen #Black #Flaska #Jan 

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 december 2021 10:34

Instämmer helt med dig och det är längesedan jag hade tilltro till
politikerna som ser till sitt och trixar hit och dit.
Klipper tuberna på mitten jag med och det räckte två veckor till.
Kommer ihåg när den äldste sonen var liten och grät när Jan Malmsjö sjung om pappersdraken.
Kram!

Malin wiper

2 december 2021 11:13

Då är vi på samma våglängd du och jag. Man blir besviken.

Då är jag inte ensam om att klippa tuberna för att få med allt ;) härligt!

Den låten kom jag ihåg också men så rörande med sonen som blev så berörd av låten. Jag kom ihåg den hemska lasarettsvisan som gav ångest när man var barn. Man fick ingen förklaring och tyckte så synd om flickan

Ha det bra
kram

 
Ingen bild

Gunilla

2 december 2021 10:37

Knasig i dag, men skulle väl önska en fin dag, men fick bråttom så det inte försvinner det jag skriver.
Må så gott!
Kram igen!

Malin wiper

2 december 2021 11:14

Du är inte ensam om att ha bråttomt ;) ibland hinner inte datorn med min brådska ;)

Må så gott själv fina du
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards