Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 november 2022

Av Malin wiper - 25 november 2022 12:30

 

Så här känner jag mig nu som den utbrända bilen ovan. Den fotade jag på ett ställe i Enköping då vi var till min son. Jag fick ju en remiss till den privata ögonkliniken Optalmica  för att operera mitt vänstra öga för grå starr. Grå starr fick jag efter min första ögonoperation där gula fläcken blivit skadad av en glaskroppsavlossning. Starroperationen blir min tredje operation i och med att dom hittade en annan åkomma på mina ögon som heter Pterygium. Det har varit långa väntetider mellan operationerna så jag börjar bli lite trött och ledsen.

 

                    

 

Jag hörde inget från den privata kliniken  som skulle operera mig inom en månad och jag har papper på detta med en månads väntetid. Jag ringde då upp dom och fick reda på att dom inte ens behandlat mitt ärende och jag kommer inte att få nån undersökning före jul och operationen blir inte förrens tidigast i slutet av januari. Jag fattade ingenting för jag hade ju blivit lovad. Då sa hon jag pratade med att det måste "ni" förstå att vi har en lång kö av gamlingar som har grå starr och skall opereras. Det prioriterades inte och hon behandlade mig som att jag inte var tillräknelig i och med min ålder. Jag blev både arg och ledsen för det bemötande jag fick och jag delger inte allt här

 

                    

 

Nu har jag varit inne på 1177 och skickat ett meddelande till Ögonmottagningen och min läkare där. På Ögonmottagningen har jag blivit så väl mottagen och dom är superproffsiga allihopa därför känns det inte bra när dom på den privata kliniken sa till mig att dom har fullt upp att göra och det borde jag förstå. Jag mår lite dåligt så jag orkar inte skriva nåt mer just nu och jag får förstora upp texten hela tiden och det blir bara värre. Jag är inte ensam om dessa väntetider och känner med alla som drabbas. Politikerna gör inget åt detta problem så hur skall detta sluta?.

 

Jag önskar er nu mina kära besökare en härlig fredag och helg. Sköt om er 

 

                              

Clipart Library  

     

Eye of the tiger en låt med gruppen Survivor. Här en cover på låten med trumsolo. Det är ett av soundtracken till filmen Rocky. Survivor hörs en bit in i klippet

 

#utbrända #ögonkliniken #operera #trumsolo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards