Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 november 2022

Av Malin wiper - 28 november 2022 13:45


 

Hej på er! nån vinter känns det inte som  för vi har 2 grader varmt. I fönstret ser man till höger en av mina två nattlampor som jag har utspridda i sovrummet. I år blir det tredje julen utan att vi firar hos oss. Jag tar dan som den kommer nu och bestämmer ingenting i och med min situation. 

 

                                                    

 

Klicka här för att se vilken sovrumslampa vi har i fönstret i vanliga fall. Där kostar den 499 kr men vi köpte den på rea för halva priset. Nu har den gått upp i pris igen. Den är rätt kul och vitare än på bilden även som tänd. Vi har haft tre lampor på 5,5 år i och med att den första var i porslin och den ramlade i golvet och gick sönder. Då skaffade vi en billig lampa på second hand men den hade inget behaglig ljus. 

 

     

Den här låten passar in i vår mörka tid där ljuspunkter skall dämpas ner. Björn Skifs med I mörkret med dig. Det var en skylt på fb som inspirerade mig till att ta denna låten. Det funkar inte att länka till den

 

 

Så här såg det ut utanför Åsby Floristen häromdan 


 

När vi var inne i Västerås sist så gick vi igenom Punkt & Gallerian och där på mitten stod en korgstol på en stor röd matta. Den är full av lampor så den tänds vid en viss tid


 

En skulptur som ligger på gatan mittemot Punkt & Gallerian. Den har jag bara fotat i dagsljus förut


 

Ljusdekorationer framför Punkt & Gallerian Västerås

 

 

Hos Ljusexperten såg jag denna bords och golvlampa som har en form och ett ljus som är inne nu. Ändå känns den lite  som på 1950-1960-talet i sin grafiska form.  


 

När vi sen kom hem med bussen så såg jag denna cykel lutad mot ett träd. Den passade in med sina gröna inslag runt hjulen. Jag har en känsla av att snart är bloggar ett minne blott. Jag märker att bloggandet börjar avta och många slutar och är bara på facebook, Instagram och andra nya ställen. Allt har sin tid och det kommer ständigt nya sajter. Det känns lite sorgligt för bloggandet passar mig både som person och format. Jag har bloggat så länge bloggar funnits och man får vara lite kreativ för att skriva inlägg och hitta på lite nytt. Vi får se hur det utvecklar sig men jag märker även här på bloggplatsen att det hänt en massa saker som tyder på detta

 

                        

 

Vi har varit ute och promenerat 7 km och sen har vi fortsatt rensa hemma så vi har blivit av med mycket och en del har vi gett till min son. Det blir inga utsvävningar på ett tag nu utan vi måste städa lite också hemma. Hoppas ni haft en fin helg och får en skön början på veckan. Det är duggregn här och några grader varmt så nån vinter syns inte till

 

       

Läste på nätet att Irene Cara har gått ur tiden och det i en ålder av 63 år. Irene Cara här med What a feeling från Fame. Irene Cara var en amerikansk sångerska inom framförallt pop och disco. Hon var även skådespelerska. Hon var främst känd för ledmotivet till filmen Fame från 1980, och Flashdance från 1983. 

 

Klicka här för att höra soundtracket till Filmen Flashdance. Samma låt som ovan.

 

                        Sov gott Irene Cara i discohimmelen       

 

 

#fönstret #Björn #Floristen #Punkt #skulptur #grafisk #cykel #Irene

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards