Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2022

Av Malin wiper - 5 november 2022 16:15


 

Nåt roligt skall man väl ha då det är helg så vi tog varsin supergod cappuccino på Gretas Vardagsrum & Kök i förmiddags.  Efter det så handlade vi lite och gick sen hem med detta och tog med oss lite större paraplyer och promenerad drygt 5 km

 

                                       

Clipart Library 

Vi hade tänkt ta bussen nånstans men det regnar ju hela tiden så vi väljer en annan dag istället. Det är rätt mörkt ute också. och vinden har ökat så man behöver ett stort paraply för att inte bli så blöt. 


 

Jag valde en jättegod sportfralla med ost, skinka och massor av grönsaker


Min man valde en källarfranska med ost och skinka och han var nöjd.


 

Dessa fina koppar såg jag hos Åsby Floristen i går. Beige/grå botten med svarta fjärilar och blommor

 

 

Lite nytt i Åsby Floristens fina skänk

 

     

The Piano Guys med ett ledomotiv till The Mission 

 

 

Min man ville göra rostade rotsaker till maten i dag och det tyckte jag var toppen. Själv stekte jag köttbullar och sen hade vi såser, vinbärsgelé och lite annat till. Plus varsin flaska Mariestads öl 3,5% som jag tycker är godast i dom stora flaskorna och inte i burkarna

 

  

Det såg så lite ut när det var klart men vi blev mätta i och med annat på sidan om. Det tog 22 minuter för rotsakerna att bli klara. Rotsakerna bestod av: potatis, morötter, selleri och lök

 

 

Nu stänger jag bloggen för denna gång med dessa köstolpar och återkommer igen så fort jag kan och hinner. Hoppas ni får en skön eftermiddag och kväll kära besökare. Ta hand om er för vi har bara ett liv och det finns bara ett ex av oss alla.

 

                           

Dessa köstolpar kommer från  Sumo. Jag gillar fortfarande roliga saker så jag hade inte haft nåt emot att ha såna hemma i lägenheten för att skoja med. Klicka här för att se hur man sätter ihop en köstolpe

 

       

Mary Fahl med Comfortable Numb. Jag gillar hennes röst. Mary Fahl är en amerikansk sångerska, låtskrivare och skådespelerska känd för sitt arbete med October Project i mitten av 1990-talet.  

 

 

#cappuccino #sportfralla #koppar #Piano #rotsaker #köstolpar #Mary 

Av Malin wiper - 5 november 2022 10:00

    

I går gick vi till minneslunden hos Svenska kyrkan i Hallstahammar för att tända ett ljus. Ett ljus för mina och min mans föräldrar och alla andra som gått bort i vår släkt genom åren


 

Så här ser det ut där man kan sätta en bukett, tända ljus eller som vi gjorde nu satt en cyklamen i en medhavd kruka nedanför ljuset. Vi köpte blomman hos Åsby Floristen och krukan hade vi hemma sen förut. Vi sparar dom fina krukorna som vi fått över i och med byte av krukor ett antal gånger i och med flyttar


 

Det ser nog lite konstigt ut men så här ville jag ha det denna gång


 

Ett häftigt stenröse med ljung som sticker upp på sidan om kyrkan

 

       

Larry Sparks med There's something going on in the graveyard


 

Det är alltid pyntat så fint utanför Åsby Floristen och denna krans var extra fin

 

 

Åsby Floristen


            

Syrran och hennes man har pyntat så fint och stilfullt på våra föräldrars grav. Hon skickade denna bild och det tackar jag för. Det är trösterikt att få såna bilder när man bor så långt ifrån. Mina föräldrar ligger på en vacker skogskyrkogård


          

Louie Armstrong & Ella Fitzgerald

 

 

Då var det dags att ta på sig skorna och gå ut i den lite regntunga lördagen. Det såg så kul ut när det stod ett par sneakers utanför två röda dörrar. Vi kom upp så sent så vi fick tänka om vad vi skall göra i dag. Vi har inte kommit på det än men nu jag önskar er nu en härlig helg. 


#minneslunden #cyklamen #stenröse #Larry #krans #sneakers

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards