Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 november 2022

Av Malin wiper - 24 november 2022 10:30


 

I lördags bjöd min son oss på mat i Enköping och stället heter Street Food By Borg's och det har fått sånt bra omdöme för sina supergoda högrevs-hamburgare

 

Klicka här för att läsa en recension. Klicka här för att läsa lite mer 


 

Det var jättesnyggt därinne med olika ställen att sitta på och lite dämpad belysning. Det var ombonat med många fina utsmyckningar


 

Längre in så fanns 3 bord lite mer avskilda och en färgsprakande tapet


 

Jag gillade verkligen hamburgarna för dom var inte så tjocka och brödet var inte det där vita lite torra utan detta var nåt helt annat. Jag valde en hamburgare med ost och massor av annat gott emellan. Min son valde en hot ostburgare och tog även sötpotatis pommes frites. Min man valde en barbeque hamburgare och vanlig pommes frites. Vi blev så nöjda för burgarna var smakrika, god konsistens, bra kryddning och supergoda tillbehör. Man fick så mycket av pommes frites så det behövdes bara två för 3 personer. 


                        Hamburgarna var verkligen supergoda         


Det enda som var jobbigt var att man måste beställa dom på en dator eller app. Äter vi där mer så beställer vi i appen för av tre datorskärmar så funkade bara en och då blev det kö bakom oss. Det tog tid att välja hamburgare, tillbehör och dricka för 3 personer. Hoppas det inte blir så överallt till slut för det är ett stressmoment i alla fall för mig.             


       

The Guitar Man med rockgruppen Bread . Klicka här för att läsa om gruppen  


 

Sen behövde jag besöka toaletten och där inne på väggarna kunde man se målningar. Toaletten var i alla fall inte datorstyrd inte ens ljuset gick på automatiskt utan man fick tända själv


 

Här lite mer målningar på en av väggarna utanför toaletterna


 

Man kunde även se dessa målningar utanför toalettområdet inne i restauranglokalen


 

Här den sista som är lite rosaskimrande. Tack min fina son för denna upplevelse för det var supergott och trevligt att sitta där en stund och mysa i den dämpade belysningen. Dit måste vi gå och äta fler gånger

 

      

Pink (rosa) med Hopelessly Devoted to you. Hon hyllar Olivia Newton John som gick bort 8 augusti i år i en ålder av 73 år.

 

Jag var så trött i går så jag la mig tidigt men vaknade ändå sent så dan blir lite kortare i dag. Snön håller tyvärr på att smälta och då blir det mörkare ute igen. Vi har ändå bara en grad varmt och i går fick jag upp allt som behövs till jul i våra fönster. 

 

 

Jag började leta efter denna adventsljusstake som vi haft i några år och är en klassiker. Då sa min man till mig att den gick ur tiden 2020 och då kom jag ihåg. Vi var inne på en lampbutik och såg att dom hade såna men nu kostar den nästan 500 kr och det har vi inte betalt för vår. Det blev nåt elfel på våran så det var nog ett fabrikationsfel. Vi har fortfarande en annan i vardagsrummet som vi köpte förra året och en i köket. Det räcker ändå inte för nu har två andra gått sönder och en är i form av en julgran med lampor och en ser ut som en pelare med lampor. Så vi skall kolla på second hand om det finns nåt som passar in i dom fönstren i och med att fönstren är så långa och stora så det krävs lite mer för att få upplyst

 

Nu måste jag göra mig iordning så vi kan ta vår dagliga promenad. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot mina kära besökare, ni är guld värda

 

                            

 

#högrevs-hamburgare #appen #målningar #Bread #Pink #Olivia 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards