Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 november 2022

Av Malin wiper - 16 november 2022 15:00


 

Vi gick in en sväng på OKQ8 för att ta oss en fika innan promenaden i dag. Då möttes vi av denna fina mops som heter Dino och är 9 månader gammal. Det är en tjej i den trevliga personalstyrkan som äger hunden och vi blev eld och lågor för den var så fin.

 

 

Detta är det fika vi tog 17 oktober hos OKQ8 och nu tog jag en sån men min man en blåbärsmuffins. Vaniljsockerkakan ovan finns även i choklad och dom är supergoda och deras muffins är också en av dom godaste vi ätit. Bilden är från då vi satt ute och fikade


 

Det är inte lätt att fota en valp på 9 månader för den hade fart i benen. Jag blev hänförd och hade nästan velat ta med mig Dino hem   

 

                                          

Clipart Library

 

Här nosar den lite på min man och det hade han inget emot. Dino kunde även stå på bakbenen och dansa runt och det hade jag velat filma men det hanns inte med men kanske en annan gång


 

Här tittar Dino så fint upp på mig och jag fick sen hålla Dinos tass och han stod lutad mot mig. Dino gjorde verkligen vår dag och jag blir ju alltid så rörd när sånt händer. 

 

     

Jameson Rodgers  med Good Dogs


 

Dom hade ljusslingor till försäljning så vi köpte en och den hade 10 lampor och kostade 49 Kr. Den skall vi hänga över en av våra tavlor i vardagsrummet och den får vara där året om

 

                      


   

Vi fick även ett gratisprov på en kakform från Trocadero. Det är en läskedryck som funnits ända sen jag var barn på 1950-talet. 


 

För ett tag sen så såg jag denna fina cykel som var väldigt välskött


 

En sadel med nitar och passande färg på sadeln till cykels snygga färg


 

Sen dök jag på denna som hade råkat illa ut och det är tyvärr en vanlig syn numera

 

      

Bicycle. Ett kul animerat klipp som kommer från Cool 3D-world

 

Vi promenerade 4 km men sen gick vi ut igen så det blev nästan 7 km. Det känns att det är kallare och lite antydan till vinter och snö ute nu. Hellre det än grått och trist.

 

                Mopsa upp er nu och ha en fortsatt fin dag  


#Mops #Jameson #Vaniljsockerkaka #ljusslingor #kakform #cykel #3D-world

Av Malin wiper - 16 november 2022 10:15



                                      


 

Jag såg en film på SVT Play i går som heter Amanda. Det är ett drama från 2018 i regi av Mikhael Hers. I rollerna ser vi: Isaure MultrierVincent Lacoste, Stacy Marin, Marianne Basler, Jonathan Cohen, Nabiha Akkan mfl

 

Jag har inte fått klart nåt aktuellt inlägg än så jag sticker emellan med denna film som jag redan hade skrivit klart om sen förut men inte fått in i bloggen

 

                                            

Handlingen 


24-åriga David bor i Paris och står nära sin syster Sandrine – en ensamstående mamma – och hennes sjuåriga dotter Amanda. Sandrine är engelsklärare, medan David sköter semesteruthyrningen och är trädgårdsmästare på deltid. Han träffar Lena, en pianolärare. Sandrine går till parken med vänner där hon, i en terrorattack, dödas och Lena skadas. David tar hand om Amanda men till och med med hjälp av sin moster Maud är han inte säker på att han orkar och överväger att skicka henne till ett barnhem. Vill inte berätta mer om handlingen utan den skall ses

 

Recension

 

Detta är en film som jag blev överraskad av för den var lågmäld utan att vara tråkig och hade en handling som verkligen berörde mig. Den fick fram många känslor för den var smärtsam, känslosam och det fanns även mycket av glädje i filmen. Det fanns en nerv i filmen som tilltalade mig. Skådespelet var verkligen på topp i filmen och den yngsta av dom Isaure Multrier som har barnrollen  spelade med en sån glöd och inlevelse så man blev helt paff. 

 

Jag ger filmen 4 starka eiffeltorn av 5 möjliga i betyg. Filmen utspelas nämnligen i Paris

 

         

Clipart Library

       

Trailern till filmen

 

Nu är vi på väg ut på vår dagliga promenad. Ha en skön onsdag kära besökare  

    


#Amanda #Mikhael

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards