Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 november 2022

Av Malin wiper - 15 november 2022 13:00

 

Ruff & Stuff 

I morse när vi vaknade så fick jag ett meddelande i mobilen från 1177. Jag har ju begärt en telefontid med läkaren men i meddelandet stod det att det nu är 4-6 månaders väntetid till starroperationen på vänster öga. Jag blev både ledsen och arg men när jag läste vidare så stod det: Du kan få din operation inom en månad hos privatkliniken Optalmica i Västerås, dom har dessutom fått väldigt bra omdöme på nätet. Jag blev så otroligt glad och lättad. Resan får man betald och jag har frikort just nu. Jag fyllde i att jag ville opereras på Optalmica. 

 

                                                            

 

Bara en stund efter jag skrivit detta ovan så fick jag ett svar och där stod det att dom kommer att skicka ut kallelse och hur man går tillväga med reseersättning mm. Så nu är det på gång och jag kunde inte annat än att bli superglad och precis då kom solen fram

 

        

For your eyes only ett soundtrack från James Bond filmen med samma namn från 1981. Den sjungs av Sheena Easton. Passande till ögontemat. Sheena Easton är en brittisk popsångerska och skådespelerska inom teater och film. 

 

 

Vi tog bussen in till Västerås i går och vi promenerade här igenom Vasaparken ner mot hamnen. Vå promenad blev hela 9,5 km. Vi var även inne i centrum och såg oss omkring och tog även en fika på Global Living men det kommer i ett annat inlägg. Den sista timmen vi var i stan så började det smådugga lite och vi hade en disig dag men det var ändå skönt att komma ut

 

 

I Vasaparkens fågeldamm så kom denna hanand emot mig när jag stod där och fotade

 

 

När vi kom ner till hamnen och Mälaren så satt vi oss en stund på en bänk och kollade ut över vattnet. Vi har alltid underlägg med oss

 

  

Min man hade fått lite besvär med knät häromdan men nu har det rättat till sig igen och vilar han en stund så är det bara att fotsätta gå igen. Vi båda har fått bra övningar från Fysioterapin som vi tar till ibland när det behövs 

 

 

När vi satt där på bänkarna vid Mälaren så har man denna utsikt över nybbyggen och det är bara en del av allt som byggts dom senaste årtionden. När vi var och hälsade på min mans bror i Västerås dom första gångerna från mitten av 1990-talet så fanns det inte nån bebyggelse där. Byggnaderna på bilden ovan är dom som kommit till senast i hamnen

 

Klicka här för att se hur en liten del av hamnen såg ut ännu längre tillbaka i tiden. Klicka här för att läsa lite mer historik. Jag har ju fotat där när vi var dit på 1990-talet men den hårddisken kraschade så alla bilder är borta. Jag skall kolla upp lite negativ när jag rensar.

 

 

Tittar man lite mer åt höger så ser man dessa hus som funnits lite längre. Det var svårt att få bra bilder för det var lite dimmigt och regntungt i går

 

 

Så här ser det ut på längre håll när jag gick ut på ett stort trädäck och fotade

 

 

Så här ser det ut där vi promenerar och längre fram en röd bro där man gör över till andra sidan. Längst fram på bilden så går man sen till höger och där ligger hamnen och flera matställen mm

 

 

Vilken tur jag har som fick se lite däck också.  Dom hängde på baksidan av en stor plåtbåt som även är en isbrytare

 

 

Sen zoomade jag in en häger som satt sig på en trädgren. När vi hade eget hus så hette det Hägersro 

 

Nu har vi varit ute och promenerat drygt 5 km men vi skall ut igen efter lunchen. Det känns lite vinter i luften nu så jag antar att kylan är på väg. Det är rätt vindstilla och solen kommer fram lite då och då. Ser fram emot lördagen då vi hyrt bilen för att träffa min son och ha lite mysigt och kul. Det tar sån tid att fixa inlägg nu så jag får ta det i omgångar. Nu skall vi äta lunch så jag önskar er en fin tisdag mina härliga besökare. Sköt om er 

 

        

John Engelbert med Anixius Angel. Den sjöng han på Så mycket bättre i lördags och jag gillar hans röst som har en liten heshet i sig. Det är Maja Francis låt så klicka här för att höra henne sjunga den.  

 

 

 #privatkliniken #Sheena #Vasaparken #andhane #hamnen #häger #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards