Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 november 2022

Av Malin wiper - 11 november 2022 10:45

 

För några dagar sen så hängde denna lapp i vårt trapphus  om att dom skall måla om trapphusen. I går var dom igång hos oss för vi är det första huset i området. 


  

Så här såg det ut före när man kom in genom porten


 

Så här ser det ut nu men jag tror dom skall måla en gång till så det blir riktigt täckt. Vi har redan fått jättesnygga lägenhetsdörrar, dom förra var så mörka så det blev en väldig skillnad

 

                                                        

paintpro

  

Så här ser det ut nu då man kommer nerför trappen. Vi har även fått ny port sen förut och mycket snyggare och med mer ljusinsläpp. Dom satt även in postboxar för några år sedan så vi har säkerhetsdörrar nu utan brevinkast. Sen har vi tegelväggar på gavlarna som är gula och dom blir nu grå. Visar lite mer när allt är klart.   

    

 

Så här såg det ut 19 november 2021 då vi fick ny port och även ljuspelare. Dom har gjort rätt många förbättringar sen vi flyttade hit.

 

                                                                

 

Jag har från en dag till en annan fått fel på min facebook. På min mans dator kommer vi in på min fb men inte på min dator så vi förstår inte vad det kan vara för fel. Min man har suttit vid min dator jättelänge för att försöka reda ut detta men det händer ingenting. Jag brukar ju gå in på fb varje dag än om jag inte har varit aktiv på ett tag på min egen sida. Jag har en Laptop av märket Legion Lenova som är en speldator så den har fungerat perfekt hela tiden. Speldatorer är lite starkare så det är nog inget fel på datorn och det jag även gillar är att tangenterna är upplysta

 

   

Det är riktigt blåsigt ute nu från att ha varit så vindstilla ett tag. Ingen vinter i sikte när vi nu har 14 grader varmt. Jag väntar nu på att läkaren skall ringa mig ang mitt öga för det är inte bara synen som blivit sämre utan det bränner, svider och känns som jag har skräp i ögat hela tiden och det gör att jag blinkar lite för mycket. Det börjar tära på psyket och läkaren som opererade mig sa att man blir kallad 6 veckor efter op på kontroll men nu har det gått mer än 7 veckor.  Jag får hjälp av min man när jag behöver och jag förstorar upp texten. Ett inlägg tar tid så det blir högst ett om dan hädanefter.

 

      

Alan Parsons Sirius/Eye In the sky. Passande låt i och med mitt öga. Ha nu en så bra dag som möjligt mina kära besökare. Lika bra att leva i nuet och ta en dag i taget som det ser ut nu i vår väld. 

 

                              

Smarteyes  

 

#trapphusen #måla #port #facebook #blåsigt #Alan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards