Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2022

Av Malin wiper - 8 november 2022 09:30

 

När vi skulle ut på vår promenaden i går så gick vi förbi OKQ8 och blev så sugna på en fika. Vi tog varisn cappuccino och en saffransbulle. Jag är ju inte överförtjust i bullar längre men dessa var supergoda och  saftiga och precis rätt mängd saffran. Dom var även fina för ögat. Jag frågade om dom hade fler så man kunde köpa med sig hem. Det fanns frysta så vi köpte 6 st och gick hem och la dom i frysen innan vi fortsatte promenaden. Personalen på vårt OKQ8 är dessutom så trevliga och gulliga


 

Vi promenerade förbi minneslunden igen och såg då att vår blomkruka stod kvar och nu var det fler gravljus där som blev som en inramning till krukan. Det såg så fint ut


 

I stenröset bakom minneslunden fanns det också några gravljus inklämda, plus lite ljung och annat. Vilken fin syn


 

Här ser ni att vi hade regn hos oss i går. Vi promenerade vidare men det blev bara 4 km så vi gick 3 km till senare på dagen 

                       

                                                              

Boozt   

           

The Baseballs med Umbrella  

 

     

Denna skickliga pianist fick nästan tågpassagerarna att missa sitt tåg. Dessutom kom det in en till kille och började spela

                                                             


  

Nu har snart träden tappat sina löv på marken och det ser jättetrist ut ute och har varit halvmörkt i några dagar. Vi har 7 grader varmt hos oss och rätt vindstilla. Jag sitter här försöker komma på nåt nytt att skriva om men det är totalstopp. Nu stod vi inte ut längre så vi tar bussen in till Västerås så detta blir ett kort inlägg. Ha det bra och njut i nuet

 

#saffransbulle #minneslunden #regn #Baseballs #tåg #pianist

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards