Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2022

Av Malin wiper - 18 november 2022 13:45


  

Nu har den sista guldkanten på livet falnat lite. Move About har ändrat sina priser på uthyrning av elbilarna. Det blev tydligen precis som jag känt på mig ett tag. Nu kan man dessutom bara åka 15 mil och efter det blir det en extra avgift så nu är dom lika dyra som alla andra uthyrare. I och med detta så är det ännu viktigare att kunna flytta om det går för skall vi först åka och hämta bilen så får vi även en kostnad för buss. Hade vi inte blivit sjuka innan pensionen så hade vi kunnat klara av det men som det ser ut nu så går det inte. Redan 22 november gäller dom nya priserna, hade dom inte kunnat vänta tills nästa år?. Energipriserna har gått i höjden och mycket annat på grund av en maktgalen ledare

 

   


Nytt pris

 

Timme 125 kr

Fem timmar 525 kr

24 timmar 995 kr

Helg 1320 kr

150 km ingår

(därefter 1,50 kr / km)

 

Tidigare

 

Timme 99 kr

Fem timmar 375 kr

24 timmar 625 kr

Helg 975 kr

Fria km

 

Vi kan hyra elbilen men inte så ofta som förut. Allt har ju blivit så mycket dyrare så man undrar hur det skall sluta. Detta blev ett ledsamt inlägg men så ser världen ut nu för många

 

      

Elton John med Sad Song 

 

   

Nu blev vi ordentligt däckade ...   

 

 

Från det ena till det andra så blev vi lite uppiggade av denna bil som var lite utsmyckad. Det är en Volvo Epa traktor från 1962

 

                                   

Prisjakt 

Vi skall träffa min son i morgon så vi hämtar elbilen i eftermiddag och då passar vi på att träffa min mans bror och tar en fika. Solen skiner och vi har nollgradigt och vinterkänsla i luften. Nu önskar jag er en härlig fredag i detta soliga fina väder. 

 

       

Dire Starits med Money For Nothing 

 

 

#guldkanten #Move #pensionen #Elton #Volvo #Dire

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards