Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 november 2022

Av Malin wiper - 21 november 2022 14:00


                                

Clipart Library

I går när vi skulle lämna tillbaka elbilen så var platsen där vi tog den upptagen av en annan av Move Abouts elbilar. Det gjorde att vi inte hade nån laddningsplats att ställa den på så vi var tvungna att ringa Move About för att fråga vad vi skulle göra. Vi försökte göra det vi kunde men till slut så sa dom att vi kunde lämna bilen bredvid dom andra två så skulle dom fixa detta. 

 

                           


Detta nedan hände när vi skulle hämta bilen i fredags:

 

När vi hämtade elbilen i fredags så hade vi sån otur igen så den var inte fulladdad utan bara 17%. Det har hänt oss sammanlagt tre gånger på sista tiden. Vi var tvungna att ringa upp Move About men vi fick stå i kö ett bra tag och då sa dom att vi kunde åka till Erikslund där dom har snabbladdare. Vi åkte dit men för att få gratis laddning som dom trycker igång så var vi tvungna att ringa upp igen och då tog det 20 minuter innan vi kom fram. Tänk om vi hade nåt viktigt vi skulle iväg på. Sen var vi då tvungna att hitta på nåt den dryga timme det tog att ladda bilen. 


  

I och med detta elände med elbilen så missade vi bussen hem så luften gick ur oss. Vi bestämde oss för att stanna kvar i stan några timmar och då gick vi in på Pitcher's Pub för att tillbringa en stund där. Det är ett ställe vi varit till ett antal gånger genom dom här 5,5 åren vi bott här i Västmanland. Puben känns så bekant för så såg dom ut förr och nu känns den tidlös och väldigt fin. Bra bemötande och mysig stämning. Dom har många stamgäster och även en övervåning som är dubbelt så stor.

 

                         

SAS

Klicka här för att se när vi besökte Pitchers Pub 2019 tillsammans med min mans bror. Klicka här för att se när vi var till Pitcher's Pub i april 2019


 

Jag valde en Corona öl med 5% alkoholhalt. Den var supergod och jag  började landa och slappna av


 

Min man valde en IPA 100 W. Han tyckte den var jättegod. Det var inte så mycket folk när vi kom dit men sen droppade det in fler och fler och vi satt ju på första våningen

 

                    

Rolig ölöppnare från Mixhuset

 

Vi tog tilltugg i form av supergoda chips med dippsås. Vi fick även små korvar som vi inte beställt så det tackar vi så mycket för


     

Jag drack 2 corona och sen tog jag en lättöl på slutet i form av en Pripps. Sen tog det stopp men det var så länge sen nu jag drack lite starkare så det kändes så bra och jag blev bara lite glad och uppsluppen.


     

Min mans andra öl blev en Kronenbourg 1664 och den gillade han också. I högtalarna spelades det mycket musik och många låtar från vår ungdom

 

     

En av låtarna som strömmade från högtalarna var Needles and Pins med Smokie. Smokie har varit aktiva från 1964 och är så fortfarande. Dom fyller hela arenor på sina konserter så dom är tidlösa.

   

När vi sen varit där rätt länge på puben så bestämde vi oss för att ta bussen hem. Dom hade julmarknad i centrum men höll på att plocka ner allt då vi gick förbi. Gillade denna vagns baksida som hade en målning i form av ett fönster och lite ojämn yta som om det var frost på husväggen

 

 

Så här fint pyntat var det med juldekorationer när vi promenerade från centrum mot busstationen


 

Sen gick vi igenom denna pelargång där pelarna var upplysta och det var så vackert. Vi måste ut mer på kvällarna som vi gjorde dom första 3 åren vi bodde här. Nästa gång skall vi ta med oss min son och min mans bror på lite kvällsgalej. Just nu kan jag inte bestämma nåt i och med att jag måste få besked om ögonoperationen först. Nu är vi ännu mer på hugget att kunna flytta närmare Västerås för då har vi kortare avstånd till allt. 

 

    

Spencer Davis Group med Keep on running från 1965. Så det blir lite mer nostalgimusik. Nu rusar jag iväg till kallförrådet för att hämta in adventsljusstakar och lite annat. Hoppas ni fått en fin början på veckan och att dagen går i dur

 

Så här såg det ut i förmiddags då vi var på väg ut för att handla lite i centrum

 


#elbilen #Puben #Corona #IPA  #tilltugg #Smokie #Juldekorationer #Spencer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards