Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Pitchers Pub Västerås, All for love och George Thorogood

Av Malin wiper - 26 augusti 2019 12:45



  

I lördags då vi träffade min mans bror i Västerås för att göra stan så avslutade vi med en öl på Pitchers Pub. Jag gillar stället för det ser verkligen ut som en pub och det är sån harmonisk stämning där och skön musik i bakgrunden, plus bra bemötande och bra hjälp vid val av öl, vin eller annat


 

Skål! Vi brukar slå ihop alla tre glasen och säga "En för alla, alla för en" (Dom tre musketörerna). Vi har olika ölsmak alla tre så jag tog en Falcon som är snarlik Staropramen för den fanns inte just då. Min man tog en IPA 100w och svågern valde en Kronenbourg 1664 La premiére

 

     

Bryan Adams, Rod Stewart och Sting med låten All for love


 

Vi beställde även in två sorters tilltugg och här ser ni när min man och svåger doppar jättegoda lökringar i lika god dip


 

Detta är min favorit fina lantchips med en yoghurtdip som dom gör jättebra och den känns så fräsch och är supergod


 

Min man vinkar så glatt och nästa gång vi är ute med antingen svågern eller min son så skall dom få ta en bild på min man och mig. Jag glömmer alltid bort mig själv eftersom jag är den som fotar


 

Här kom jag i alla fall med på bild med min svåger. Uppspärrade ögon, supergod öl och trevligt sällskap. Jag blir alltid så upplivad när vi gör stan vi tre. Nästa gång vi hyr bil så skall vi ta med min son till Västerås och hämta upp svågern och gå på denna pub men då blir det alkoholfritt för den som kör

 

                                  Foster's Lager - GIFMANIA 


 

Båset bakom oss och lite andra bord. På övervåningen har dom en sportbar med stora tv skärmar men jag har helt glömt bort att gå upp och fota där så det gör jag nästa gång

 

    

George Thorogood med One Bourbone One Scotch, One Beer

 

                                    


                                                                      Öltappen.se 

I dag har jag varit med om nåt kul nere i centrum. Jag har fått köra en mopedbil och det skriver jag om i morgon. När vi gick ut mot centrum så var det cirka 18 grader men sen blev det varmare och varmare så när vi kom hem var jag genomsvettig. Ha nu en störtskön fortsättning på dan kära ni som tittar in


#Pitchers #Falcon #Bryan #Lökringar #Musketörerna #George

 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

26 augusti 2019 16:11

Det ser ut som en trevlig pub. Sportbaren får du inte missa nästa gång. ;)
Var det svårt att köra den?
Kram från Visby

http://gotlanduppochner.com

Malin wiper

26 augusti 2019 16:48

Det finns ännu fler avdelningar där så nästa gång skall jag fota mer. Det är en mysig pub

Mopedbilen förstår jag att du menar. Det var inte svårt alls utan bara gasa och styra ;) men det var lite teknik och det tog en stund innan jag vande mig. Det fanns en massa knappar men dom behövde jag inte för att provköra.

Jag svängde rätt rejält med den också.

Kram från Västmanland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards