Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 augusti 2019

Av Malin wiper - 17 augusti 2019 13:00


  

Skådespelaren Peter Fonda har dött och det i en ålder av 79 år. Jag tänker på honom i kultfilmen Easy Rider och där finns sån häftig musik. Dennis Hopper som också var med i den filmen har också gått ur tiden (2010 74 år). Det känns sorgligt än om det är tidens gång. Peter Fonda var gift med Margaret DeVogelaere fram till sin död

 

                               

 

Peter Fonda var en amerikansk skådespelare som var son till dåtidens skådespelare Henry Fonda, yngre bror till Jane fonda och far till Bridget Fonda och Justin Fonda. Peter Fonda var lite av en rebell på 1960-talet. Peter Fonda nominerades till Oscars-utmärkelse för bästa orginalmanus för Easy Rider (1969) och Oscars-utmärkelse för bästa skådespelare för Ulee's Guld (1997). För den senare vann han också Golden Glope-priset för bästa skådespelare- serie, miniserie eller TV-film (1999) The Passion of Any Rand

 

 

Peter Fonda och Dennis Hopper från Filmen Easy Rider

 

     

Steppenwolf med Born to be wild som är ett av soundtracken till filmen Easy Rider 

 

                        

 

        

Rest In Peace Peter Fonda...    

 

 

När detta kommer in så har vi besök på kaffe så detta är skrivet i förväg och tidsinställt. Ha en fortsatt fin lörda


#Peter # Easy

Av Malin wiper - 17 augusti 2019 08:00

  

God morgon! I dag får vi kanske besök på fika så jag blir lite upptagen men vi ses antingen senare i eftermiddag eller i morgon. I går var det 22 grader varmt så sommaren håller kvar sitt grepp ett tag till. Lite tryckande i dag så jag gissar på regn. Min man dammsugar just nu och jag håller på att förbereda lite. 

 

    

 

En av alla bilar jag fotat. CHEVROLET från 1955. Nu blir det en salig blandning för jag har slut på bilder

 

  

Här följer några bilder från Inredningsbutiken Små Hjärteting här i Hallsta.  

 

 

Det är jättefint och fräscht därinne och vänligt mottagande

 

  

 

Hallstahem bjöd på grillat i bostadsområdet för nån månad sen och nu är det dags för Hyresgästföreningen att bjuda till Grillfest. Sånt har inte vi varit med om sen vi flyttade från vårt egna hus. Det sker 31/8 14.00 i deras lokal i området bara nåt stenkast från oss. Vi skall börja gå på Hyresgästföreningens möten för dom verkar väldigt bra här och har fått igenom bra saker och det kommer verkligen folk dit för det såg min man då han var dit en gång före sommaren. Dessutom blir det musik till bandet "Billy and the kid"      


                                                                    

Nu hoppas jag att ni som gillar att grilla får ett riktigt bra grillväder. Njut om ni kan och ha en toppendag. Kram från Malin

 

      

Indoor Garden Party - Out of Range

 

#Chevrolet #Hjärteting #Grillfest #Indoor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards