Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2021

Morotskaka, Peter Paul and Mary, Viarelli och ABBA

Av Malin wiper - 14 november 2021 18:30

   

Min Man har bakat en morotskaka med topping i dag och den är ett säkert kort. Sen kan man ju naturligtvis även dekorera den ovanpå om man vill
 
 
Här har han skurit upp en bit så ni kan se hur den ser ut. Det var flera år sen vi gjorde den sist men nu passade det bra då vi får kaffebesök om några dagar. Nu har vi delat upp i bitar och fryst in så det bara är att ta upp vid passande tillfälle. Min son skulle komma till oss nästa helg men han har fullt upp med att träna på sin tvärflöjt för orkesterna han är med i har fått en massa spelningar före jul. Sen skall han sälja båten och det är en massa annat som händer just nu för honom. Han ville att vi skulle besöka honom istället igen ev 28/11 för då börjar det lugna ner sig lite 
 
                      

 

Här ser ni receptet men testa er fram med citronen om ni skall baka kakan. Det blev för mycket med en halv citron. Vi hade glömt bort detta och inte ändrat i receptet 

 

         

Peter Paul and Mary med den så passande låten Lemon Tree

 

                                                   

Clipart Library

 

Här en annan variant av morotskaka vi har gjort under åren och jag tycker peronligen att den är ett snäpp godare i och med valnötterna och lite annat. 

 

                                         

Gustavsberg

 

Här kommer lite promenadbilder från i förmiddags. Vi har snart upptäckt allt i samhället för vi går på så många olika ställen


   

Jag såg denna fina VIARELLI moped från 2020 på en parkering


 

Här bara en bit från vår bostad har det funnits Zoo Center men nu har dom flyttat. Istället kommer en annan firma att husera där. Dom håller på för fullt att färdigställa lokalerna. Nu har ZooCenter bytt namn till C.M Zoo Center

 

Klicka här för att se hur Zoo Center såg ut när vi var dit 2020. Klicka här för att se vad vi köpte där 2018 en sommar då jag höll på att svettas ihjäl


 

Det är Petterssons Glasmästeri som öppnar inom kort


 

En snygg smidesgrind vi dök på


 

Nu börjar man få lite julkänsla för det dyker upp såna här saker i trädgårdar och även julbeslysningar av alla de slag


   

Vi gick förbi en stor lekpark och där såg jag denna lekgrej i form av en häftig bil


  

Bra skylt som verkligen behövs och är den lite rolig som här så kanske nån ser den. Jag ser ofta hundbajspåsar slängda lite överallt


 

Som två silhuetter mot en husvägg


 

Så här kan det se ut hos oss när vi äter lunch och denna dag blev det även lite öl till maten


 

Med denna nyutsprungna ros som jag fotade häromdan så önskar jag er en behaglig kväll

 

     

Ytterligare en ny låt från ABBA. Den heter I Still Have Faith In You. Jag tycker den är jättefin. Om vi nånsin kommer till Stockholm igen då vill jag besöka ABBA The Museum. Vi bodde 8 år i Katrineholm på 1990-talet och då åkte vi ofta till Stockholm och bodde på hotell och gick ut och roade oss. Vi såg en del konserter och musikaler mm. 

 

                                                   


Snygg, läcker spotlights med lite retrokänsla från Chilli 

 

#Morotskaka #Peter #Promenadbilder #Viarelli #Glasmästeri #Lekpark #ABBA

 
 
wiolettan

wiolettan

15 november 2021 10:19

Morotskaka, det har jag ätit bara en gång och det var så gott. Den ni har gjort ser också så god ut. Undrar om jag ska försöka testa ditt recept.
Fina bilder ifrån promenaden.
Ovanlig och fin grind.
Juldekorationer börjar de med här också, lite tidigt.
Så vacker ros du har fotat.
Hoppas att du och din man får en finfin vecka.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2021 11:27

Det är verkligen gott och man behöver inte ha nån topping varje gång

Om du testar det första receptet så ta mindre citron på toppingen.

Kul att du gillar promenadbilderna. Det är många som redan satt ut adventsljusstakar i fönstren men jag väntar ett tag

Ja du tänk att rosorna står kvar ute i några buskar. Det var ju bara några dagar sen jag såg dom

Vi mår rätt bra nu då vi promenerar varje dag så länge det går

Hoppas du och din man får en fin början på veckan
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

15 november 2021 14:02

Morotskaka är verkligen gott men länge sedan vi åt. Kanske ta och göra en och med valnötter låter gott.
Var och handlade och där höll dom på att plocka fram julsakerna.
Tar inte fram ljusstakarna förrän nästa fredag.
Fin bild på rosen och rådjuret så go där den ligger.
En bra början på veckan önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

15 november 2021 14:13

Den med valnötter är godare och en sån skall vi baka också plus en päronkaka som blir väldigt god och saftig

Vi tar inte heller fram några ljusstakar förrens lite senare. Här lyser det i några fönster med både ljusstakar och annat glittrigt

Tänk att det finns lite rosenbuskar fortfarande men det har ju varit rätt milt väder. Härligt när man blir överraskad av lite utsmyckning

Detsamma önskar jag dig/er
kram

 
Åke

Åke

16 november 2021 08:22

Nu har jag försökt skriva på din sida en 5-6 gånger men man ploppar ur. Du måste kolla någon uppdatering kanske. Kolla med ditt webhotell. Det är inte bara detta inlägg gäller även för cyklarna. En 10-12 rader sedan åker man ur och det blir blankt. Du har så mycket fint jag vill svara på.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

16 november 2021 10:57

Tack för att du talade om detta. Jag är medveten om att det inte funkar till 100% på bloggplatsen och har skrivit till dom flera gånger men inget händer.

Jag blir nog tvungen att byta bloggplats eller ha en egen sida. Alla uppdateringar är gjorda och jag har inget annat fel på nätet.

Jag Har själv problem här med att allt går långsamt så jag skall skriva till dom en gång till.

Snällt av dig att tala om detta för man vill ju veta.

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards