Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2021

Kråka, Natalya Obukhova och upplysta träd

Av Malin wiper - 12 november 2021 16:30

   

I dag fotade jag en kråka som såg ut att slipa näbban mot marken. Vi kom inte ut nåt i går för vi behövde dammsuga, damma och fortsätta vår rensning. Vi har fått ihop 4 påsar till second hand. Vi skall ha så lite som möjligt i kallförrådet på balkongen. Vi har ju inget källarförråd längre för dom har gjort om allt till stöldsäkert så man får betala för ett förråd nu och det har vi inte råd med om vi skall ha en liten guldkant på tillvaron. Det är mest min man som samlat på sig saker genom åren men han har börjat rensa bland sladdar, kontakter, verktyg mm. Jag vill ha så lite som möjligt för att känna mig fri 

   

Jag skulle ha filmat kråkan för den hittade lite papper som den bar omkring med men jag fick hjärnsläpp

 

 

Lite ljung i en snygg grenslekruka 

 

      

The Sound of Silence Simon and Garfukel (Kalimba cover by Natalya Obukhova). Nästa år skall jag se till att jag har en Kalimba och den skall jag ge mig sjutton på att kunna spela några enkla låtar på. För nu har jag längtat efter en sån så länge. 

      

En bild från november 2019 och då var det lite frost på marken då vi promenerade från Åsby hemåt. Jag har inte några bilder klara så jag får improvisera lite men det går trögt. Klicka här för att se hur det såg ut 29 november 2019 


          

När jag dök på detta klipp så började jag längta efter snö och upplysta träd. Det är filmat i Seattle kl 06.00 på morgonen. Med detta önskar jag er en härlig fredag då vi har ett fantastiskt väder med idel solsken och rätt vindstilla. I dag promenerade vi 6,3 km och det måste man ju vara nöjd med

 

Klicka här för att se hur det går till när man får 3D printade skulpturer av sig själv

 

    

#Kråka #Natalya #Träd

 
 
Veiken

Veiken

12 november 2021 19:33

Så fint att kråkan ville vara med på bild. Jag tror precis som du att den slipade sin näbb.
Nu börjar det pyntas lite här och där. Min favorit är grenslekrukan helt klart. Gillar den skarpt!
PS. Dom ändrade ju till 5 månader mellan dos två och dos tre för vaccinet. Jag slängde mig på telefonen och bokade en tid i en kommun utanför Göteborg. Man kan ju vaccinera sig var man vill där det finns en ledig tid!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

12 november 2021 20:57

Kråkan riktigt poserade för mig så jag har några fler bilder. Grenslekrukor är fina

Bra att du talade om detta med ändringen ang vaccinet. Skall kolla upp detta för det är kanske bästa att ta sprutan så fort som möjligt

Vad bra att du fick en tid så snabbt.

Ha en fin kväll fina Veiken

kram

 
Åke

Åke

13 november 2021 09:54

Vackra bilder i ditt Västerås. Västerås är en fin sjöstad. En av mina båtar hämtade jag hem därifrån. Och din vackra headerbilder på den fina röda traktorn. Jodå jag följer Bond men har inte sett den sista än, man gruvar sig lite… Fint och byggt reportage du bjuder på och sedan min favorit bland gitarrerna 🤗 Nu ska ni ha en fin helg, nu ska jag spela upp Knopfler 🙏

http://www.nacka144.se

Malin wiper

13 november 2021 12:24

Ja du det är jättefint här men solen låg lite fel men det får duga. Vad kul att du hämtat en båt från Västerås. Kul att du gillar headerbilden. Jag är ett fan av gamla traktorer

Jag har inte heller sett den senaste Bond än. Tack för dina fina ord. Jag är väldigt förtjust i hans både sång och gitarrspel.

Tack för att du tittade in Åke
Ha en härlig helg
Hälsning från Malin

 
Åke

Åke

13 november 2021 09:56

Ja just ja, kråkorna har jag suttit och spanat in nu på morgonen, dom är så finurliga. Jag vågar inte sträcka mig efter kameran dom är väldigt observanta. Sköt om dig Malin.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

13 november 2021 12:25

Dom är verkligen finurliga och så kul att du bor så till att du kan studera dom lite mer.

Sköt om dig själv Åke

 
Åke

Åke

13 november 2021 10:01

Vacker version på den Kalimban också, den ska jag allt spara. Nu väntar jag med spänning tills du börjar öva. Ska lite lite tänkbara låtar till bakgrundsmusik med det vackra tonen i det. Tack 👍

http://www.nacka144.se

Malin wiper

13 november 2021 12:26

Jag gillar också den versionen. Jag skall köpa en sån i januari men först studera vilken som är bäst för en nybörjare. Det var ett bra tips att jag då kan ha mitt spel till bakgrundsmusik ;)

Tack själv för att du tittade in.

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards