Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 november 2021

Kossa, snöbild, hund på balkong och Ginger Rogers

Av Malin wiper - 11 november 2021 10:15

   

Detta är en typisk mellan"ko"lisk kossa. En bild jag tog i november 2020. Det är ju poppis nu med lite torr humor

 

                     

Clipart Library 

Vi sov lite länge i dag och jag har drömt mardrömmar i natt men nu känns det bättre. Jag hoppade in i duschen och sen var det dags för lite morgonbestyr innan dagens promenad. Tänk att snart har vi helg igen man blir förtvivlad när veckorna går så fort. 

 

  

Så här såg det ut 11 november 2019. Tänk vilken skillnad motför nu med varannan dag nästan sommarvärme sol och tvåsiffriga grader på termometern. År 2019 visste vi inte vad som komma skulle och det känns som en osynlig mur har rest sig och man har fått en rädsla som man inte hade förut. Det känns som en annan värld så än kan man inte slappna av. Jag blev ändå så glad när jag såg snön i bilden för i det gråa så lyser ändå snön upp tillvaron och man blir positivare

 

      

Jag tar en favorit i repris med Isak Danielson som heter Snowman

 

                    

Clipart Library 

    

År 2018 såg det ut så här ungefär samma som nu. Då var vi och promenerade i Vasaparken i Västerås och det var magiskt vackert

 

  

Här ser man att det har regnat. Vilka härliga år vi haft i Västmanland. 

 

Som ni ser så har jag bloggtorka och dåligt med bilder och fantasi så jag krystar fram ett inlägg. Fortsätter det så måste jag ta nån eller några fridagar från bloggen. Det gör jag sällan men jag tror det är nyttigt för man får lite annat gjort och fyller på både bildarkiv och hjärnarkiv.

 

 

Fortfarande kan man se lite blomster runt bänkar. Mest är det ljung och tåliga växter

 

 

I går körde dom bort alla planteringslådor från Hammartorget och på andra ställen runt centrum. Då vet man att vintern är i antågande. Det var en kvinnlig förare som jag slängde några ord med

 

 

Den här synen mötte mig en dag för ett tag sen. En grannes hund stod där på balkongen och lutade hakan mot räcket. Grannen kom ut och hon berättade att hunden gör så varje gång den kommer ut dit. Det såg så roligt och gulligt ut. Glömde fråga hundras, namn och år

 

 

Jag kollar lite bland mina autografer och då kom denna fram. Det är en autograf som Ginger Rogers skrivit. Jag har inte träffat henne själv utan jag fick den 1983 av min autografvän Hans. Jag kom inte ihåg om han träffat henne eller skrivit till henne och fått autografen den vägen. Jag skall kontakta honom och fråga. På autografen står det i sin helhet: Blessings from Ginger Rogers

 

   

Ginger Rogers var en amerikansk skådespelare, dansare och sångerska. Sin första framgång fick hon i en biroll i filmen 42:a gatan (1933). Under 1930-talet kom hon att spela in nio filmer med Fred Astaire, däribland Top Hat (1935) och Dansen går (1936). Senare började Rogers medverka i mer dramatiska filmer och i komedier, hennes rollinsats i Kitty Foyle- ung modern kvinna (1940) fick hon en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Hon återförenades med Fred Astair i den framgångsrika filmen Vi dansar igen 1949. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Ginger Rogers dog 1995 i en ålder av 83 år

 

      

The Last Dance - Fred & Ginger In Swing Time 1936. I min uppväxt så visade dom gamla långfilmer på tv med detta par och många andra gamla filmer. Kom ihåg att man var faschinerad över hur bra dom dansade. 

 

              

Efter att ha avklarat morgonbestyren så tog vi en fika hemma innan vi kom ut på promenad. Bäst är ju att promenera ut då allt börjar vakna upp. Nu blev det lite sent men man får ju ändå samma motion. Dom har lovat varmt och soligt i helgen så vi får se om det infrias. Ha nu en toppenfin torsdag mina kära besökare. 

 

 #Kossa #Isak #Vasaparken #Planteringslådor #Hund #Ginger  

 
 
Ingen bild

Inger Rozén

11 november 2021 11:28

hej.min dator är kass
men jag har en ny kisse.Leia
köpt på blocket med hjälp av dottern.Jag var där på helgen.Denna kisse ör gråmelerad och har svarta trampdynor.Nu bekantar vi oss med varandra.Hon är ett och halvt år.Så härligt med katt,Så klart jag saknAR MINA GANLINGAR.KRAM INGER

Malin wiper

11 november 2021 12:19

Det låter inget vidare. Grattis till nya katten och namnet är jättefint. Vad härligt det låter och jag kan inte tänka mig dig utan katt. Är så glad för din skull

Som du säger så förstår jag att du saknar dina dina andra katter som du haft så länge

Ha det bra
Stor varm kram
Malin

 
Veiken

Veiken

11 november 2021 16:58

Man glömmer så fort och det är jättebra att friska upp minnet hur det har sett ut vid samma tidpunkt olika år!
Vi har haft en morgon när nollan annars är det tvåsiffrigt, men det är november. Grått och rått!
Det spelar väl ingen roll när ni går ut. Bra att ta den tid som känns bäst för er.
PS. Igår sänkte dom till 5 månader för dos tre, så jag kastade mig på telefonen och bokade en tid. Det ska bli skönt md en påfyllnadsdos!
Kram och ha det fint i novemberrusket!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

12 november 2021 07:30

Det är det verkligen. Vi har nollgradigt i dag på morgonen men har också haft som ni tvåsiffrigt

Vi kom inte ut nåt alls i går utan fastnade i städning ;)

Jag väntar nog till i början av januari med vaccinet.

Ha det fint själv
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

12 november 2021 09:48

Kossan ser rolig ut, vid första anblicken tyckte jag att märkte i hennes öra var ett öga.
Ibland blir det så att det sinar i tankeverksamheten men det poppar upp säkert något igen. Här har du ju skrivit ett fint inlägg med talande bilder.
Jag har också nyligen sett tillbaka på år 2019 och dess snö i november. Vilken otrolig skillnad emot denna november.
Dom där dansfilmerna tyckte jag mycket om.
Hoppas att du får en finfin helg.
Var rädd om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 november 2021 14:52

Ja du den såg lite melankolisk ut ;) Nu har det verkligen sinat för mig men rätt som det är så vänder det och man får inspiration igen. Tack snälla du för dom fina orden

Det är som du säger en väldig skillnad på november 2019 och nu 2021

Dessa gamla filmer är tidlösa på nåt vis och kommer alltid tillbaka i olika kanaler

Ha en härlig helg själv och var rädd om dig du också
kram

 
Ingen bild

Gunilla

12 november 2021 10:14

Oj hann jag tänka har du fått så mycket snö. Men så var det inte, och även en melankolisk kossa, där fick du till det. Fina djur jag pratade med en stor svart kossa i går, då jag åker förbi dom på min väg. Så romantiskt det var med filmerna med Ginger Rogers och fred Astair.
Ha det gott och en bra fredag och helg!
Kram!

Malin wiper

12 november 2021 14:54

Tänk vilken skillnad motför nu då vi har vi har lite mer höstlikt. Ja du den såg verkligen melankolisk ut ;)

Vad härligt att du mötte en fin kom i går och kunde stå där och samtala. Sånt gillar jag också. Ja du det var fina tidlös filmer

Ha en skön helg själv
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards