Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2021

Kinnarps stol renoveras, Datorns tidevarv och Mary Hopkin

Av Malin wiper - 3 november 2021 08:45


          

Denna stol av märket Kinnarp köpte jag på Erikshjälpen i Jönköping 2015 för endast 150 kr. Här står den i vår förra lägenhet där jag hade mitt lilla kontor och syhörna i sovrummet. Trots att jag testat flera vanliga kontorsstolar som var höj och sänkbara så var denna den bekvämaste för min rygg. Jag kan sitta jättelänge utan att få besvär med ländryggen. Det fanns två stycken likadana så i förra lägenheten hade vi  plats för en extra men då hade vi ingen byrå på den sidan. Vet inte vad vi gjorde av den extra stolen men den hade ändå inte fått plats här

 

Bordet på bilden har min man i sin datorhörna nu och jag köpte ju ett nytt i samma serie som byrån bredvid och det på IKEA

 

        

Stolen var både ommålad och omklädd så det var ett biståndsprojekt som ni kan läsa om ovan. Nu har jag haft stolen i snart 6 år och nu börjar den bli sliten så sist vi var ute så köpte vi nytt tyg för att klä om stolen. Ingen idé att köpa en ny för jag har testat det förut. 

 

 

Här har renoveringen börjat av stolen och stolsdynan är på plats. Sen skall tyget bytas även på ryggstödet. Som ni ser så har även färgen på handtaget till höger slitits bort så antingen skall vi sandpappra och måla på lite färg men jag funderar på att sätta nåt mjuk stoppning på en del av armbstöden och sen sätta nåt behagligt tyg eller skinn ovanpå. Får vi tag på samma färgnyans så kör vi på det. Vi har ju Essem Färg AB här i Hallstahammar så dit skall vi gå och fråga

 

                      

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var till Essem Färg AB 2019. Då vi snyggade till ett balkongbord. Klicka här för att se lite mer från Essem Färg AB

 

Klicka här för att se när min man fixade till ett litet datorbord 2015. Det använde jag då jag satt i vardagsrummet med laptopen i förra lägenheten

 

 

Nu är stolen omklädd och ser ut så här. Det var min man som klädde om den i och med att jag inte klarade av att ta bort alla stift som satt så hårt i dyna och rygg. Nu skall jag bara hitta en färg som passar till armbstödet men jag trollade bort lite i photoshop. Förra tyget var tunnare och i beige färg. Detta är tjockare, går i isblått och har en tydlig vävd struktur. Som ni ser har min man fått sätta på träförhöjning nedtill för att passa till kontorsbordet. Det skall jag måla i samma färg. Det är ett lappverk men en otroligt bekväm stol 

 

  

Min numera minimala datorplats. Jag syr ju sällan på maskin numera men skulle jag känna för det så använder jag mig av köksbordet. Jag tror jag haft sammanlagt ca 4 laptop

 

 

Lampan på byrån är så tidlös och kommer från mina föräldrars hem. Den är så snygg när den lyser och ljusstrålarna tar sig ut från öppningarna nedtill. Jag har alltid gillat den men glömt att fråga vart dom köpt den och när

 

     

Mary Hopkin med Fields of St. Etienne. Mary Hopkin är en Walesisk folksångare. Hon är mest känd för låten Those were the days. Hon toppade den brittiska singellistan 1968. Hon var en av de första musikerna som knöts till The Beatles skivbolag Apple 

 

Klicka här för att höra hennes dotter sjunga. Hon heter Jessica Lee Morgan och sjunger en cover på sin mammas Those were the days 

 

 

Så här såg en av av mina första datorplatser ut då jag hade laptop istället för stationär dator. Jag satt i vardagsrummet. Datorbordet är egentligen ett sängbord som jag köpte på IKEA. Före det så hade jag stationär dator och från början hade vi en tjockdator..  precis som tjock tv. Klicka här för att TV Evolution från 1880-2021. Klicka här för att se en mini TV som rustas upp

 

                          

Clipart Library 

Nu blev det lite gammal skåpmat men jag har lite bloggtorka. Jag har ägnat mig åt att rensa i mina bildmappar och även på dom externa hårddiskarna. Det är så  mycket onödigt jag sparat ner genom åren som nu rensas bort 

 

       

Datorns tidevarv. Det har regnat i natt och nu har vi 7 grader varmt och rätt grått och trist ute. Vi vaknade 08.00 och var rätt utvilade. Nu är det promenad som gäller först och sen fortsätter vi fixa lite hemma. Hoppas ni mina kära besökare har en fin onsdag att se fram emot. Sköt om er

 

#Kinnarp #Erikshjälpen #Essem #Datorplats #Lampan Mary #Laptop #Tidevarv

 
 
Ingen bild

Gunilla

3 november 2021 13:29

Vilken trevlig datorhörna du har och stolen blev väldigt fin och vacker blå färg. Lite mjukt att vila armen på är nog skönt.
Nog var datorerna bra stora förr.Har inte varit så intresserad av dator som maken, men så tyckte sonen att jag skulle ha en med för det är bra att hänga med, och han jobbar som systemutvecklare så han kom med en dator och på den vägen är det och han hade rätt att det är kul och bra.
Kontanter måste man ha tänk vad som händer om det inte finns då sitter vi klistret.
Vad du är duktig att promenera det är en bra sträcka du går och då även maken.
Ha en fin onsdag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

3 november 2021 14:15

Vad kul att du tycker det. Jag vill ha så litet som möjligt för jag har ju även två byrålådor att lägga saker i. Stolen blev verkligen bra och tyget var lite tjockare så det känns toppen för kroppen ;)

Vad bra att sonen peppade dig att skaffa dator och nu är dom ju mycket mindre och smidigare. Jag kör bara med Laptop numera. En del tar inte emot kontanter numera men då får man söka upp dom som gör det så vi skall nog ta ut lite så man inte står där utan nåt.

Jag har blivit beroende av promenaderna och det har även gjort att nacken känns bättre och jag behöver inte ha kyla på lika ofta som förut.

Tack för din härliga kommentar Gunilla

Jag önskar dig också en jättefin onsdag och sköt om dig

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards