Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 november 2015

Av Malin wiper - 30 november 2015 18:00

                               


 


Jag har sett en film på Cmore som heter "Bröllop i Italien". Det är en romantisk komedi från 2012 i regi av Susanne Bier. I rollerna ser vi Trine Dyrholm , Pierce Brosnan, Stina Ekblad, Sebastian Jessen, Molly Blixt Egelind, Paprika Steen, Marco D'Amore, Ciro Petrone mfl  

 

 

 

 

Det är en berättelse om en rad olika livsöden, där alla söker kärleken. En film om passion, lycka, svartsjuka och ensamhet. Framförallt är filmen en berättelse om modet att göra livets stora val-även fast man tror det är för sent

 

 

 

Jag tyckte filmen förde fram en varm fin historia än om den inte är nåt mästerverk men vill man bara luta sig tillbaka och ta in karaktärerna så passar den bra. Man får njuta av härlig Italiensk miljö som gör att man längtar till Italien igen. Det finns en underton av ensamhet och sökande som gör den lite djup i alla fall. Blev lite förvånad över att det var en film av Susanne Bier för hon brukar inte göra så lättsamma filmer

 

 

                                   

 


 

Jag kan ändå inte ge filmen mer än 2 brudpar av 5 möjliga i betyg för det är nåt som fattas.

 

                      

 

 

 

 




#Bröllop #Bier

Av Malin wiper - 30 november 2015 14:58

 



Min blogg och fb-vän Maypel har en utlottning på sin blogg. Jag har själv anmält mig. Klicka här för att komma in på hennes inlägg ang detta om ni vill delta i utlottningen. Man skall länka eller tagga in tre bloggvänner i inlägget man skriver och jag tar dom tre jag kännt länge. 

 

Jag länkar till dessa:

 

Cattis

 

Pisan 

 

Skrivmoster

 

 

 #Maypel #Utlottning

 

Av Malin wiper - 30 november 2015 12:45


   

Nu har vi gjort ett gympass på Gym Plus igen och skylten ovan sitter i gruppträningsrummet. Vi tycker att vi jobbat på bra och känner oss piggare och mer alerta. Mina favorit är gåbandet, roddmaskinen och och en trampmaskin. I dag kunde jag börja göra ryggövningarna på bollen igen och jag märkte att jag var mer avslappnad i och med att logopeden gett mig övningar som gör att man slappnar av mer och då blir även rösten bättre. 


  

Jag gillar att gå in i träningsrummet men lär nog aldrig komma så långt i min träning så jag tar mig dit för att träna i grupp. Har för många skador i kroppen men man kan ju alltid stå och drömma framför spegeln.    

 

A-G fick ta en bild på mig när jag står med en tyngd och jag ser verkligen nedtyngd ut och blir aldrig naturlig och avslappnad på bild tyvärr.  Skall bli spännande att se om jag förändras nåt under 2016   



   

Här ser ni A-G på språng mot Ritz Konditori där vi intar vår belöning för mödan. Där satt vi vid barbordet och kollade ut och pratade bort en stund, det är jättetrevligt och man känner sig nöjd när man åker hem. A-G har fått hämta mig varje gång nu för vi har inte fått bilen än. Hoppas vi får den tills på torsdag för då har jag tid hos Logopeden igen

 

                     

  

  

En jättestor tomte stod i ett hörn och såg ståtlig ut

 

  

Plåttomtar från Mofas Hus  i Skillingaryd

 

  

Dom säljer både vykort och klossar hos Ritz som kommer från Emjobo. Klossarna får man beställa.  


 #Gym #Ritz #Tomte #Mofas #Emjobo

Av Malin wiper - 30 november 2015 07:45


  

Ja då var det första advent och regnet öser ner. Trots att vi var trötta så gick vi upp tidigt bara för att det skulle vara mörkt när vi tände första ljuset. Vi skall bara ta det lugnt i dag så att jag kan gå på gymmet i morgon än om jag får ta det lugnare. 

 

   

Vi tog oss en skinksmörgås på vörtbröd och då smög sig jukänslorna fram lite och vi satt och pratade minnen. Jag har bara haft julgran då min son var liten och vi bodde i ett stort hus men sen 1975 har jag aldrig ägt en julgran. När jag var singel så var det platsbrist och sen har jag väl inte känt för att ha nån vet inte varför. Det är jättefint med gran och jag är ju uppvuxen med att hela familjen klädde granen. När jag träffade Mr T så har det blivit mer pynta än förut men jag är nog lite lagom när det gäller julpynt.                               

 

   

Så här såg det ut på första advent förra året. Den ljusstaken har vi inte hittat än på vinden 


  

Såg en gul cykel för ett tag sen och det passar ju bra för man kan fortfarande cykla trots att vi snart är inne i december. Ett tecken på att vårt klimat förändrats och vinter och snö börjar bli en bristvara och nåt exotiskt

Donovan  med Mellow Yellow. Låten passar så bra eftersom jag såg två gula cyklar för ett tag sen och sen innehåller texten ordet "saffran". Donovan är en av mina ungdomsidoler och är fortfarande en favorit, så tidlös


  

Denna cykel var spraymålad och det var inte så noggrannt gjort men det gör inget för den livade upp i det gråa landskapet

 

   Sköt om er och ha en strålande första advent  

 

 

 

Jag är uppvuxen i Sundsvall på den tiden då det var 30 grader kallt på vintern och massor av snö. Vad roligt man hade det med skidåkning, skridskor, pulka mm. Det kändes inte så kallt eftersom det var en torr kyla. Snöröjningen fugerade perfekt och tåg och bussar gick som vanligt men sällan att nåt var försenat eller stannade på grund av lite snö. Då kunde vintern och snön hålla i sig flera månader. Jag kom ihåg alla pinpeltävlingar som gick av stapeln på isarna och samtidigt hade dom underhållning och tivoli när isen var som tjockast 

 

 

#Advent #Cykel #Donovan #Sundsvall #Snö

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards