Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Malin wiper - 23 november 2015 14:15


  

 I dag kom A-G och hämtade mig med sin bil för jag har ingen bil just nu och vet inte när dom blir färdiga med den på verkstan. På onsdag skall jag till logopeden och då får jag åka buss och tåg till Värnamo, det har jag aldrig gjort förr och eftersom jag inte är nån tidsoptimist så jag är rädd att det blir förseningar, verkar vara vanligt numera. Nu har vi gjort ytterligare ett pass på Gym Plus  

 


                                                     


  

Här lyfter A-G upp en skivstång så jag får fota. Nu vet jag i alla fall att tyngderna heter skivtyngder och skall som här sättas på stången. Vi börjar alltid med roddmaskinen, sen går vi över till gåbandet som vi nu är uppe i över 20 minuter på och i ganska hög fart. Sen går vi ner i nedre våningen och tränar på bollen och lite annat. Efter det så går vi upp igen och A-G cyklart och jag är på den andra trampmaskinen som fettförbränner 


                            

Min väninna tog en bild på mig och jag tyckte det såg så roligt ut så jag satt in den i ett montage, så nu är jag "Person of the year"...    Utan att ha en enda tyngd på skivstången...  


     

Här sitter A-G på en spinningcykel så jag får fota. Hon har varit ute och cyklat jättemycket. Själv har jag fått sluta på grund av nacken  

 

   

Efter träningspasset gick vi med spänstiga lätta steg mot Ritz Konditori för att få vår belöning  

 

   

Bra skrivet på tavlan hos Ritz, precis det vi ämnade göra  

 

   

Vi delade på en bagel med kaffe till och sen satt vi ett bra tag och pratade och kollade ut över torget. Man känner sig så nöjd med sig själv efter dessa träningspass som inte känns nåt motiga utan bara roliga och nödvändiga. Jag känner mig helt beroende nu.            

  

   

Detta är förbjudet för mig men inte att titta på godsakerna. Se men inte röra är ett gammalt uttryck

 

 

Nu börjar man känna lite julstämning då granarna står lutade mot Ritz fönster                        

 

 

 

 #Gym #Spinning #Ritz #Bagel #Gran 

Av Malin wiper - 23 november 2015 07:00

  

Vi tog även en tur in till City Skor när vi var ute på vår butiksvandring i centru i lördags.                         


  

Denna höst har dom tagit in halsdukar/sjalar som passar till skor och väskor. Ryggsäck som är både sportig och elegant


Här har Rebecka fixat till en hörna med bara svarta saker. Det såg häftigt ut.      


  

Vill man ha nåt mysigt på sina frusna fötter i vinter så har dom massor av fint från Shepherd


      

Grova kängor snygga kängor


 

Plånböcker i lite större modell                          


  

Necessärer på lång rad. Jag har sån liten så jag köpte mig en ny. Det blev en i tyg nr 6 på bilden i lila. I en sån ryms allt så man slipper lägga hälften i en väska. Den var inte dyr heller och necessären har många olika fack invändigt


  

Låga skor med  blixtlås framtill som en snygg detalj

  

Fyndbord med massor av olika skor både för vinter, höst och vår


Dessa tyckte jag var snygga och hade en lagom klack. Lite oxblodsfärgade. Jag har haft ett par höga stövlar i samma färg och klack för många år sedan, till en lite insvängd grön kappa 


  

  

Stilfulla boots


  

Herrkängor som passar både till vardags och när man vill vara lite lagomt uppklädd


  

Fint på trappen utanför. Sist gick vi till Acleja Blomsterhandel där vi köpte nåt läckert men ändå inte så kostsamt. Jag tog mig nog lite vatten över huvudet när jag fotade på sån många ställen på samma dag..  


Rolig animerad film 

 

Tre julbroscher från min lilla samling. Hoppas ni får en fin början på veckan. Veckan börjar med gymmet, inte illa det. Nu har min man fixat min dator som var full med damm så fläkten hade slutat fungera. Jag hade en reservlaptop men den var inte lika bra som min. Min egen var rätt dyr när jag köpte den för några år sedan och det märks på både bild, ljud (harman kardon) 


#City #Halsdukar #Svarta #Shepherd #Kängor #Plånböcker #Necesärer #Fynd #Oxblodsfärgade #Stilfulla 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards