Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 november 2015

Av Malin wiper - 13 november 2015 14:00

  

Min väninna kom och hämtade mig för Mr T skulle ha bilen i dag. Vi kom lite senare till Gym Plus så det var mer folk där men dom maskinerna vi använde var lediga. Jag tränade ändå på roddmaskinen men hade ingen vikt på och bara 3 minuter. Jag gillar gymmets snygga logga      

 

  

Efter det så bestämde vi oss för att testa gåbanden som vi inte gjort förut. Träffade på en trevlig hjälpsam kille som visade oss hur man gjorde för att få lagom hastighet och även ställa in annat. Vi gick först rätt sakta men sen drog vi på lite för man blev lite stressad av för långsam takt. Eftersom jag inte kunde ta i lika mycket på grund av nacke och axlar så blev man inte lika svettig och påverkad. Det var lite synd för man mår så mycket bättre när man får ta i lite. A-G gjorde sina övningar som inte jag kan göra än. Jag var sammanlagt på 3 maskiner och sen gjorde jag armövningar sittande på bollen utan hantlar. Bara att jag kunde gå i dag gjorde mig lycklig   

 

   

Sen träffade vi Michael som driver Gym Plus och han var glad och trevlig som vanligt. En vältränad och energisk person med många järn i elden 

 

  

Sen var det dags att gå till nedre planet i denna spiraltrapp där A-G satt ifrån sig sin rosa vattenflaska

 

   

Sen regisserade jag min väninna att sitta i en maskin så jag kunde få en bild....  för hon är så färgstark. Jag hade lite dålig ork i dag så jag tog inte så många bilder. Jag känner inte att jag tagit skada av träningspasset men får som sagt ta det lugnare ett tag tills jag långsamt byggt upp en grund. Nästa träningspass sker på måndag

 

                           

 

 

   

Sen var det dags för belöning i form av en fika på Ritz Konditori. Jag tog en leverpastejsmörgås och A-G en med ost. Cafét var nästan fullbelagt i båda lokalerna men vi satt vid barbordet för då kan man titta ut lite också. Vi satt där ett bra tag och pratade och njöt av fikat och sorlet runt oss   

 

  

 

Fick ta ett foto på denna fina tjej som jag inte sett där förut. Åsa och Jossan har väldigt duktiga och trevliga medarbetare                     

 

   

Mums...   

  

 

#Gym #Väninna #Gåband #Michael #Spiraltrapp #Maskin #Ritz 

 

Av Malin wiper - 13 november 2015 07:30

  

Jag åkte ner till samhället i går och parkerade på torget. När jag skulle ur bilen så ställde sig en skåpbil så nära så jag kom inte ut. Försökte men det smällde till i axeln och jag fick jätteont. Då var jag tvungen att kravla mig över till andra sidan för att gå ut där och det var ingen höjdare. Jag skulle inte ha tagit bilen men jag tänkte promenera runt om i samhälellet och även lite utanför. Min man skulle sen få ta bilen hem när han slutade, jag hade ändå inte kunnat köra hem efter denna incident.                        


  

Det arbetades för fullt ovanför torget vid våra matbutiker för att få på den nya stenbeläggningen. Dom har tur eftersom snö skulle nog stoppa arbetet

                           


  

Så här skall en höst se ut och sen skall snön komma så man slipper detta grå trista regnväder med blåst och 10 grader varmt.               

 

   

Skall detta verkligen föreställa vintern i Sverige? När jag var barn och växte upp i Sundsvall så var det 30 grader kallt och massor av snö i flera månader. Vad roligt man hade med både skidåkning, skridskoåkning, pulka, snöbollar, snögrottor. Kan riktigt förnimma känslan av blöta vantar och kalla kinder. Trots all snö och kyla så fungerade snöröjningen och även tågtrafiken

 


On the road again med Willie Nelson ft Sheryl Crow 

           


  

En minnesbild från Stockaryd där jag står framför stationsparkens scen. Ett minne blott från en tid med ett levande stationscafé, bilträffar, underhållning mm. Vi saknar våra vänner "Cafékvinnorna" som numera bor på annan ort. Filmklappan som jag håller i har min man tillverkat 

 

       

Klicka här för att komma in på en sida där min filmklappe-klocka finns som jag fick av min son för några år sedan. Den hänger i hallen men i förra lägenheten så satt den i "Likörhörnan". Nu blir det gammal skåpmat för jag har inte varit så aktiv på grund av nacke och axlar. Dessutom har jag alla mina nya bilder på min trasiga laptops så jag skall sätta in dom på ett minne

 

   

En dörr jag fotat i Enköping för några år sedan när min son jag och Mr T gick omkring i stan. Jag gillar att kolla in gamla dörrar, balkonger och fönster. Handtaget på denna dörr är så läckert och oväntat placerat. 1950-1960-talet är en snygg period vad gäller arkitektur och utsmyckninga, väldigt tidlöst. 

 

                   

 

 

I dag så skall A-G och jag till gymmet, jag gör det jag kan och går det inte så kommer jag ut i alla fall. Ha nu en skön fredag och helg kära läsare   


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om dom första flyktingarna som nu är på plats i Skillingaryd, vår grannkommun.  

 



#Incident #Willie #Sheryl #Stenbeläggning #Minne 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards