Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Malin wiper - 12 november 2015 11:15



Dave Stamey med Dusty Road. Jag har aldrig hört talas om denna sångare. Klicka här för att läsa en liten biografi över honom. Det förekommer kor i detta inlägg och det gillar jag. bra sångare, låt och video. Jag kom ihåg när mina föräldrar hade sommarstuga och jag promenerade utefter vägen bort mot en hadelsbod för att handla. På väg dit  fanns det många kohagar och jag stannade alltid till och kollade in korna och ibland kom dom fram men jag tordes inte klappa på dom. Dom har ett behagligt tempo som gör att man slappnar av. Utom när det är "kosläpp" på våren..  då är det full fart på korna.

 

 

 

Denna fina ko i keramik fick jag av min svägerska för några år sedan. Hon är konsthantverkare och håller på med både keramik, lapptäcksteknik och gör kort med fåglar i en viss teknik mm. Kon har flyttat runt i vårt vardagsrum och just nu står den på en hylla i cd-hyllan. Gillar den till tusen 

 

 

 

Dave Stamey

 

 

#Dave

Av Malin wiper - 12 november 2015 07:45

  

Hej allihopa, Malin här för att uppdatera läget. Min man hjälper mig att fixa till bilderna och bistår mig när så behövs, han är en äkta pärla.   Jag kommer att fortsätta på gymmet men arbeta med benen istället tills nacke och axlar har blivit bättre, sen skall jag göra dom övningar jag klarar men helt utan vikter och bara nån eller några minuter. När man får besvären ända upp i nacken så påverkar det hjärnan så jag blir både yr får overklighetskänslor, känns som man har fel glasögon. Jag tror  att vissa av röst- och avlappningsövningarna från Logopeden påverkar mig negativt också ang nacken så jag gör bara dom som känns bra och sen skall jag fråga henne nästa gång om det finns några andra som jag kan använda istället. Min väninna och jag har bestämt att vi inte går till gymmet förrens på fredag. Tack för era omtänksamma kommentarer...  .   

 

   

Detta är en Ice Gel som funkar jättebra på nacken. Får jag dimsyn eller blir för uppspänd tar jag på lite och sen slappnar nacken av och synen rättar till sig ett tag. Den tar ner inflammationen men på ländryggen har jag en isgelepåse istället eftersom det funkar bra mot en stolsrygg.

                               

 

Ice Gelén har jag köpt hos Kiropraktorn Michael Sceher och den kostar bara 60 kr och räcker otroligt länge. Klick här för att komma in på ett inlägg från 2011 då jag köpte Ice Gelén första gången. Det är Michael Scer och en kompis till honom som tillverkat denna Ice gel. Där kan man läsa om vilken som tipsat mig om gelén från början     

  

 

Jag tar även flera kortare promenader varje dag för att underlätta för nacke och axlar. Tog en bild då jag gick nere på strandpromenaden som inte ligger så långt från oss. Där har jag fotat i många år och där är så idylliskt att promenera där eftersom man går på en stig utefter sjön.

 

   

Jag fick en sån här retro magnet-tv fotoram av min son för att ha på kylskåpet plus lite andra saker. Jag har funderat på vilken bild jag skall sätta i ramen.

 

   

Jag valde en bild på mig själv då min man och jag befann oss i Italien på 1990-talet. Jag vill bli påmind när jag ser bilden att det var helt vansinnigt tänkt av mig att jag tyckte jag var tjock. När jag ser bilden så ser jag en smal kvinna men det gjorde jag inte då. Jag kommer att försöka gå ner till normalvikt på grund av att jag har så många skador och det underlättar att vara lite smalare. Italienresan glömmer jag aldrig för vi bodde i Venedig men åkte tåg till andra små städer en bit bort. Vi gjorde en miss med att åka mitt i turistsäsongen då det var som varmast och packat med folk men vi gjorde det bästa av situationen. På bilden sitter jag untanför en liten mysig restaurang i Mestre  min man och jag tog oss en svalkande drink på uteplatsen 



Ha nu en skön torsdag så här före ytterligare en helg som läggs till vårt liv

 

   


Gigliola Cinquetti med Non ho L'Etá. Hon vann Eurovision Song Contest 1964 för Italien. Klicka här för att komma in på hennes Fanclub

   

 #Muskler #Gymmet #Logoped #Ice #Michael #Magnet #Italien #Gigliola


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards