Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Malin wiper - 2 november 2015 17:00

Jag fick några gulliga bilder på en liten tomte från min son. Den har han köpt på Biltema i Västerås dit han var med sin kompis i lördags                           


  

Här ser man den från sidan och den är inte bara en dekorativ tomte utan har en funktion också

 

  

Det visade sig vara ett USB-minne som rymmer 8Gb. Hur läckert som helst

 

David Garrett med O Sole Mio. När jag ser klippet så längtar jag tillbaka till Italien dit jag varit två gånger.

             

 

 

#Biltema #Tomte #USB #David

Av Malin wiper - 2 november 2015 12:02

  

Det gick bra på gymmet i morse och här tittar jag fram bakom en maskin. Jag var inte i nån vidare form i morse och hade jättebesvärligt med korsryggen så jag fick ta en alvedon och en iprem. Jag ville ändå inte avstå från att gå till gymmet eftersom jag känner mig mycket bättre i kroppen efterråt. Det gäller bara att inte pressa kroppen utan ta det i lagoma doser.

 

Klicka här för att komma in på Gym Plus facebook


Detta är en Rowing Machine. Det är en sån vi värmer upp på i ca 10 minuter


  

A-G och jag gick in i gruppträningsrummet och här håller hon upp en kettlebell i rosa som väger 2 kg som är en nybörjarvikt. Annars är dom upp åt 16 kg och mer. Färgen passade till hennes läckra träningstop


Jag fick lov att ta en bild på en kvinna som gått där och tränat sen Mikael startade sitt gym. Hon är väldigt vältränad och har hög fart på gåbandet. Nu har vi lärt känna lite folk på gymmet och det känns kul


    

Inne i gruppträningsrummet finns även boxningshandskar. Jag testade ett par och kände mig som en kvinnlig "Rocky"...   A-G  stod bakom kameran           



Maynard Ferguson med Gonna Fly Now som är ledmotivet  till en av "Rocky" filmerna. Maynard  Ferguson föddes 1928 i Verdun, Montéal i Cubéc, Kanada. Han dog 2006. Han var en jazztrumpetare och bandledare. Maynard blev känd när han spelade i Stan Kentons orkester, innan han skapade sitt eget band 1957  

 

       

Klickbilder


  

Motivationstext som byts ut lite då och då. Min väninna och jag har bestämt oss för att träna lite hemma också mellan gympassen. Då blir det hantelträning och stretching


  

Sen var det dags för en belöning i form av en fräsch god ostsmörgås på Ritz Konditori. 


Här arbetas det för fullt så den nya gatstenen kommer på innan vintern    


    


#Gym #Gåband #Boxningshandskar #Rowing#Maynard #Rocky #Ritz #Gatstenar

Av Malin wiper - 2 november 2015 07:00


  

Här följer lite saker jag fotat på olika second hand som jag samlat ihop i ett inlägg. Dessa tekoppar som var helt nya hittade vi på Sam Hjälp i Huskvarna. Det är ovanligt att det finns så många av samma sort, dom kostade 10 kr/st. Våra gamla tekoppar och muggar har gått ur tiden.   


Muggarna kommer från Thomson pottery China. Klicka här för att se hur en hel servis ser ut, väldigt tidlös


  

Vi hittade 10 st tallrikar av samma märke och en djupare tallrik för servering för några månader sen på second hand också. Just nu har vi tre sorters tallrikar i våra skåp så vi behöver inte fler 

 

 

                                                                  

  


  

Sam Hjälp såg jag även denna brödrost som osade 1970-talet. Den kommer från Hugin. Klicka här för att se en liknande men av annat märke   


  

En gammal rejäl barnstol i en modell jag aldrig sett förut. Den verkar ha nån ihopfällbar konstruktion eller om man kan fälla ut den på nåt vis.


      

En vävd löpare jag hittade på Röda Korsets Second hand i Jönköping på Klostergatan. Den kostade bara 30 kr och passar ihop med våra stolar från Frejas Bod. Vi har en salig blandning av olika stilar hos oss men på nåt vis så passar dom ihop. 

 

  

Hos Röda Korset såg jag i ett fönster dessa skoblock som såg ut som 1960-talet med sin spetsiga framdel. Då hade man skor som hade klackar som kallades för "taxklack"


  

Erikshjälpen i Jönköping såg jag denna röda bordstelefon som nu kan funka som en snygg inredningsdetalj. Dom ville ha 200 kr för telefonen


  

En ovanlig soffa som kallas vinkelsoffa såg jag också på Erikshjälpen. Den kostade 2.500 kr

 

Clubfotölj som såg helt ny ut för 650 kr  


      

Fantasifull dekoration hos Erikshjälpen


  

I Jönköping har dom byggt ett runt högt hus som antagligen skall bli kontorslokaler, restaurang och gym. Huset ligger vid södra Munksjön där dom också skall bygga bostäder vid vattnet där förut varit industrier, allt är inte rivet så dom kommer att involvera resten av dom gamla byggnaderna i dom nya. Klicka här för att läsa hela planen för hela projektet. På dom 15 år vi bott i Småland så känner man snart inte igen sig i Jönköping.            

 

 

I dag skall A-G och jag till gymmet igen och det känns att behövas. Sen har jag ett paket som skall iväg. Efter det har jag avslappningsövningar jag fick av logopeden som tar sin tid. Fast det är bra att ha ett schema så inte dagarna bara går utan att det händer nåt. Tänk att vi nu är inne i november och det betyder ju att julen inte är långt borta. Sköt om er och ha en fin början på månaden

 

 

 

                               







#Second #Sam #Röda #Erikshjälpen #Munksjön

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards