Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Malin wiper - 17 november 2015 19:00

  

Som jag skrev i förra inlägget så besökte jag Koola Kidz i dag på förmiddagen. Jag köpte en jättefin julklapp till en av barnen i släkten på min mans sida. Anna som driver stället hjälpte mig så bra för jag har ju inga barnbarn så jag är inte uppdaterad i barnmodet som andra. Anna har en fantastisk blandning så det finns nåt till alla. Väldigt tuffa och häftiga kläder. Det finns kläder även för tonåringar och mammakläder. Dessutom massor av häftiga leksaker, smycken och inredning.        

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist jag var dit

 

   

Här ser ni Anna till vänster, hennes son i mitten och Annas mamma till höger. Anna har två pojkar och vad månde bliva för dom får vara med i butiken ibland och har lärt sig mycket. Den gulliga pojken slog in summan och gav mig kvittot med orden: Välkommen åter, man smälter ju...  Annas mamma har varit egen företagare själv och brukar även arbeta på Acleja Blomsterhandel. Det ligger nog i generna. Dom är dessutom både trevliga och serviceminded.       

 

   

Jag undrar om inte detta är roliga "bin" och sen en bil i trä, läckra färger. Dom säljer också närodlad honung men det skriver jag om i ett annat inlägg

 

   

En Cool docka som som fått namnet Olle

 

   

En sån här xylophone hade min son som barn också men nu är dom lite kraftfullare 

 

               

 

  

En klädställning med kläder som är nedsatta med 20%

 

  

Fin färg på denna kofta med fågelmönster 

   

Flickklänning i lite gammelrosa nyans med Koola byxor till                    

 

  

Häftigt, färgstarkt i skylten   

 

 

Finklänning i silverprickar

 

   

Tuffa och coola jeans med hängslen. 

 

 

Det går att vara stiligt klädd utan att det blir för uppstyltat. Det visar denna tuffa ensemble med fluga och en blå tröja med prickig ficka   

 

Missa inte julskyltningen i "Vår lilla stad" 6 december då fönstren avtäcks kl 14.00 Julskyltningen håller på till 18.00 

    

 

#Koola #Anna #Son #Mamma #Docka #xylophone #Nedsatta #Kofta #Klänning #Färgstarkt #Hängslen #Julskyltning 

 

Av Malin wiper - 17 november 2015 12:13



  

Jag promenerade ner mot samhället i morse för att göra några ärenden och även få röra på mig lite, ett tåg stod stilla med många godsvagnar och alla var dom sprayade med graffiti. Jag kände att jag nog inte var så bra som jag trodde utan jag har fortfarande nåt i kroppen. Min man sa att många hade fått denna magvirus och den kommer och går lite. Sen mår inte ländryggen bra av att vara stilla utan det är bäst när jag rör mig så mycket som möjligt. Det var grått och trist ute och efter ett tag kom regnet så det var tur att jag hade paraply med mig


  

Här går jag ner för att gå under järnvägsundergången och upp mot "Vår lilla stad" 


  

Det första jag gjorde var att gå in på vårt fantastiska Koola Kidz och där fick jag hjälp av Susann som driver butiken att hitta en julklapp till ett av min mans brors barnbarn. Kan inte visa i bloggen för då avslöjar jag mig. Dom är två barn så nu har vi bara pojken kvar men vi måste fråga föräldrarna för han är snart 5 år och det är lite svårare att veta då

         

 

Jag fotad därinne så när jag har bilderna klara så kommer ett inlägg

 

  

En annorlunda version av The Beatles All You Need Is Love. Här med Stringspace String Quartet. I och med terrorattacken i Paris så hade en person satt in just denna låt på fb med The Betales och det tyckte jag var fint. Jag valde denna verson än om jag tycker orginalet är bäst

   

Nu får man gå  en lång inhägnad gång mellan ICA och Coop för dom håller på för fullt med att få till nya stenbeläggningen. Det kan ju bli snö till helgen      


  

Blev så trött så jag gick in på Jonssons Konditori och tog en kopp te och ett gott rågbröd med ost. Träffade en av tjejerna och pratade lite

 

  

Här går jag förbi vår datorfirma Edqvist IT som ligger i stationshuset. Kolla vilken fin informationstavla dom fått, den ser ut att vara i nån tålig plast som är förankrat med snören i väggen.                  

 

 

#Graffiti #Järnvägsundergången #Koola #Stenbeläggningen #Jonssons #Edqvist 


Av Malin wiper - 17 november 2015 08:00

 

Bild från förra julen med julpynt på vårt skoskåp i hallen


Min mage börjar så sakta lugna ner sig för jag har bara druckit vatten, te och ätit lite välling. Det är tydligen nån virus som går nu som sätter sig på magen. Det är så tråkigt att jag inte kunde gå på gymmet i går med min väninna. A-G gick dit ändå så det var bra och diciplinerat gjort.

 

   

Min väninna gick till min mans arbete efter gymmet och lämnade över dessa två tidningar plus blomman på bilden under...  hon är väl för gullig och omtänksam. Jag blev jätteglad och har börjat läsa tidningarna där man hittar mycket av allt möjligt. Både tips, noveller och annat. 

 

   

Här ser ni blomman som passar så bra i krukan 

 

 

                                                    

 

     


I går lämnade vi in vår bil för att byta ut bromsrören som blivit lite rostiga och sen var det även problem med det elektriska. Det blev på vårt Mekonomen denna gång för vi har ett tillgodokvitto där men det räcker inte för att täcka upp allt. Hoppas det inte blir nån stor avbetalning före julen. Min man har också problem med sin rygg och nu har det eskalerat så han hade en tid till Kiropraktor Michael Scher i går och då fick han ta bussen in till Skillingaryd, bussen var försenad så han höll inte på att hinna dit trots att han var ute i tid. Min man är väldigt nöjd med behandlingen och var så lättad när han kom hem. Han hade 8 låsningar några mellan revbenen också. Kiropraktorn rättade till allt men sa till min man att han måste röra på sig mer. Han har en ny tid i december. Han  såg så lättad och värkfri ut när han kom hem och hans ögon var mycket klarare och inte så plågade. Vad glad man blir att vi har en sån skicklig kiropraktor i vår närhet.      

 


Jag skall försöka gå ut i dag en promenad för jag har börjat stelna till. Fick träningsvärk av att gå på gåbandet när vi var till gymmet sist och det känns häftigt. Nu skall jag göra allt för att kunna gå dit på torsdag och mår jag bra så blir det söndag också annars blir det bara en gång denna veckan. Eländet fortsätter i världen och man törs knappt kolla på nyheterna.  Dom visade en film på han som misstänks vara hjärnan bakom attentatet i Paris, han hade spelat in den själv. Det vände sig i magen av illamående och avsky när man såg klippet

 

 

   Ha nu en fartfylld dag kära läsare och sköt om er 

 

 

 

#Mage #Gym #Bil #Mekonomen #Kiropraktor 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards