Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Första adventsfika!

Av Malin wiper - 30 november 2015 07:45


  

Ja då var det första advent och regnet öser ner. Trots att vi var trötta så gick vi upp tidigt bara för att det skulle vara mörkt när vi tände första ljuset. Vi skall bara ta det lugnt i dag så att jag kan gå på gymmet i morgon än om jag får ta det lugnare. 

 

   

Vi tog oss en skinksmörgås på vörtbröd och då smög sig jukänslorna fram lite och vi satt och pratade minnen. Jag har bara haft julgran då min son var liten och vi bodde i ett stort hus men sen 1975 har jag aldrig ägt en julgran. När jag var singel så var det platsbrist och sen har jag väl inte känt för att ha nån vet inte varför. Det är jättefint med gran och jag är ju uppvuxen med att hela familjen klädde granen. När jag träffade Mr T så har det blivit mer pynta än förut men jag är nog lite lagom när det gäller julpynt.                               

 

   

Så här såg det ut på första advent förra året. Den ljusstaken har vi inte hittat än på vinden 


  

Såg en gul cykel för ett tag sen och det passar ju bra för man kan fortfarande cykla trots att vi snart är inne i december. Ett tecken på att vårt klimat förändrats och vinter och snö börjar bli en bristvara och nåt exotiskt

Donovan  med Mellow Yellow. Låten passar så bra eftersom jag såg två gula cyklar för ett tag sen och sen innehåller texten ordet "saffran". Donovan är en av mina ungdomsidoler och är fortfarande en favorit, så tidlös


  

Denna cykel var spraymålad och det var inte så noggrannt gjort men det gör inget för den livade upp i det gråa landskapet

 

   Sköt om er och ha en strålande första advent  

 

 

 

Jag är uppvuxen i Sundsvall på den tiden då det var 30 grader kallt på vintern och massor av snö. Vad roligt man hade det med skidåkning, skridskor, pulka mm. Det kändes inte så kallt eftersom det var en torr kyla. Snöröjningen fugerade perfekt och tåg och bussar gick som vanligt men sällan att nåt var försenat eller stannade på grund av lite snö. Då kunde vintern och snön hålla i sig flera månader. Jag kom ihåg alla pinpeltävlingar som gick av stapeln på isarna och samtidigt hade dom underhållning och tivoli när isen var som tjockast 

 

 

#Advent #Cykel #Donovan #Sundsvall #Snö

 

 
 
Ingen bild

Dubbelfarmor

29 november 2015 09:43

Trevlig 1:a Advent till er båda! Här regnar det och blåser rätt mycket. Inte någon stämning precis men inne är det ju lite extra med ljusstakar och stjärna.
Kram!

Malin wiper

29 november 2015 10:05

Det är bara regn hos oss också. Det skall komma en storm i kväll sägs det. Inomhus kan man få lite stämning men ute är det hopplöst grått

Hoppas vi snart kan komma över med väskan, det har verkligen gått troll i detta

Ha nu en fin första advent själva
kram

 
Annelie

Annelie

29 november 2015 12:09

Ha nu en jättemysig 1:a advent i ljusets tecken.
Vi hade allt regn igår, idag blåser det "bara" enormt mycket.

Vi ska inte ut något på stan här, eventuellt en resa till ett köpcentrum utanför Malmö, annars å är vi bara hemma.

Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 november 2015 12:32

Hoppas mina kommentarer kom in för man vet aldrig. Det krånglar titt som tätt både här och hos andra

Härligt det låter att ni skall till Malmö, där har jag en kusin.

Ha nu en fin första advent själva
kramar

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

29 november 2015 13:45

Mysigt med ljus!
Men först fastnade min blick på böckerna :-)
Pigg färg på cykeln!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

29 november 2015 14:28

5:2 misslyckades vi med men gick ändå ner 5 kg, men sen upp igen ;) Förstår att böckerna tog fokus eftersom du både läser mycket och skriver

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards