Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2022

Åsby Hem & Trädgård i julskrud och Lady Gaga

Av Malin wiper - 12 november 2022 08:30


 

Jag fotade lite dom två sista gångerna vi var till Åsby Hem & Trädgård. Jag fotade mycket mer men får ta om lite bilder nästa gång vi går dit för dom blev inte så bra.  Detta blir en nästan ordlös bildsvit


    

 

Det verkar vara både Glamour och sagotema i år. Denna uppbyggda bar med en skyltdocka dök upp i stora rummet. Tyvärr så är bilden urusel men det var svårt att fota när det var så mörkt. Jag skall försöka igen nästa gång men min man har påpekat att jag håller för halva blixten och det är nog därför en del bilder blir så mörka, jag försökte ljusa upp lite men det går bara till en viss gräns. Nu har jag det i åtanke tills nästa gång jag fotar

 

     

Till det ovan passar det bra med Lady Gaga och låten Bad Romance, och det i en acoustic version

 

  

             

      

Vi har 13 grader varmt på morgonen och man svettas när man är ute för luftfuktigheten är så hög. Förr var luften hög och mer torr och då mår i alla fall jag som bäst. Det har blivit varmare och varmare för varje år så nåt är på gång. Nu kom även solen fram och himlen är blå för första gången på ett tag. Vi vill komma ut på vår promenad så fort som möjligt så jag önskar er nu en underbar helg. Kram på er


#Åsby #Glamour #Lady #luftfuktigheten

 
 
Ingen bild

Gunilla

12 november 2022 12:35

När jag ser dina bilder så känner jag sådan glädje över de jular som varit och även de som komma skall. Fast det varit trist de senaste åren så måste jag rycka upp mig och ta till mig den glädje julen gett.
Så inspirerande dom skyltar och allt de visar är så fint.
Har nu bakat småkakor i dag på morgonen så hoppas det finns kvar till jul.
Så en härlig promenad önskar jag er och allt gott och en bra helg!
Kramar!

Malin wiper

12 november 2022 13:09

Vad fint skrivet och så sant. Man har liksom kommit av sig lite av sig lite när det gäller julen. Dom är väldigt skickliga och kreativa på Åsby och det finns nog inget ställe som det, väldigt unikt och ovanligt.

Vad härligt att du bakat lite kakor, bra att vara ute i tid. Sätt på kaffepannan så kommer vi och tar en fika med er ;).

Tack snälla du jag/vi önskar er detsamma
Kramar!

 
Bittan

Bittan

12 november 2022 13:25

Hej Malin! Så fina julbilder du visar. Men jag tycker som Gunilla skriver inte längre tycker om julen och man saknar som den var förut och är en enorm saknad av vår son men det är tur vi har barnbarnen.
Idag är nästan som en sommardag med sol och 14+ så snart blir det en promenad och måste åka och handla mat.
Nu önskar vi Er båda en trevlig helg från mig och Johnny i Mariestad ❤🍁

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 november 2022 13:50

Ja det är väldigt juligt på Åsby. Det har gått bort flera år av jular så det känns lite märkligt att man kan träffa folk igen än om man måste vara försiktig fortfarande.

Förstår så väl att ni saknar er son, det skulle jag göra också i en sån situation. Tur som du säger att ni har era fina barnbarn.

Vi har också 14 grader och sol så det finns ingen vinter i sikte. Vi har också varit ute och promenerat.

Tack för helghälsningen. Vi båda önskar er båda en härlig helg också

Stor varm kram från oss

 
wiolettan

wiolettan

12 november 2022 20:27

Så många och vackra julbilder du visar.
Jag har inte sett så mycket med julskyltning ännu, har väl inte varit just på de gatorna och in till storstan har jag inte varit på flera månader.
Håller med dig om vädret. Det är otroligt så varmt det är för att vara i mitten av november. Visserligen har det varit grått och också regnat en hel del, men det behövs ju, och i dag har solen lyst.
Trevlig helg önskar jag er båda.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 november 2022 08:45

Det börjas i tid på Åsby för dom har så mycket avancerade saker att sätta upp också.

I Västerås har dom satt upp rätt mycket också. Även på gatorna. Helt plötsligt har vi nollgradigt i dag och dimma

Ha en härlig söndag önskar vi er båda
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 30 april 08:15

    Häromdan såg jag denna  Volkswagen 1303 S från 1974. Min man och jag stod vid busshållplatsen en bit från vår bostad. Jag fick skynda mig att ta upp kameran. Vad kul att veteranbilarna börjar röra sig på våra gator nu.                   ...

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards