Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2022

Mel's Garage Enköping del 2, Sofia Carson och Lady Gaga

Av Malin wiper - 28 oktober 2022 13:15

 

Här kommer del 2 av 2 inlägg då vi var till Mel's Garage 22 oktober med min son. Det finns många olika läckra sittplatser där.

 

Klicka här för att se när vi var dit sist. Klicka här för att se när vi var till mel's i mars 2017 då vi nyss flyttat hit. Klicka här för att se när vi var till Mel's ytterligare en gång i mars 2017


 

Detta är en Chevrolet Chevelle Mali från 1969


 

         

Sofia Carson med Can't help falling In love (Elvis cover). Tidlösa Elvis som hela tiden får nya generationer att ta till sig hans musik. En bra tolkning tycker jag

 

                                                        

Clipart Library

Sofia Carson är en amerikansk skådespelerska och sångerska. Hennes första framträdande på tv var som gäststjärna i Disney Channel serien Austin & Ally.


     

 

En bullig fin Buick 40 Special från 1953. Mr T 

 

 

En Volvo Amazon herrgårdsvagn från 1962


 

En tjusig lila Dodge från 1971


   

 

Denna cykel såg jag på vår promenad i går som stod lutad mot en husvägg. Gissar att det är av märket Kronan


  

Det är så härligt att såna här stora stenar får ligga kvar i bostadsområden och dom är som naturliga skulpturer. Det blir mer levande då och vi har även här stora stenar som fått ligga kvar. Dom på bilden blir ännu mer ett fint blickfång

 

                                     

Fredag igen!!! Jag fattar ingenting, hur kan en vecka gå så fort och vi som inte arbetar heller. Vi har 11 grader varm på morgonen men lite mörkt och regntungt ute. Ser fram emot i morgon lördag då vi skall åka buss in till Västerås och träffa min mans bror. Då skall vi både fika, promenera och göra lite ärenden. Vi kom inte ut förrens vid 11.00 tiden i dag på grund av sovmorgon. Nu är vi hemma från en promenad på drygt 6 km. Ha nu en toppenfin fredag ni som tittar in. 

 

      

Lady Gaga med Hold my hand. Det är ett soundtrack från Top Gun Maverick . Jag har inte sett filmen än men eftersom jag sett den första så vill jag även se denna

 

 

#Mel's #Chevrolet #Sofia #Buick #Volvo #Dodge #cykel #stenar #Lady

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 oktober 2022 10:31

Ser ut som en äkta militärcykel även om den har lite ljus färg men blir kanske så om dom varit ute mycket, jag har ju mest sett lagerförvarade.

Malin wiper

29 oktober 2022 14:31

Du har säkert rätt i det och den såg lite luggsliten ut i färgen.

Ha en jättefin helg
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards