Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Mel's Garage i Enköping del 3

Av Malin wiper - 31 mars 2017 11:30

                       


  

Här står min man och son och kollar in en öppen gammal bil hos Mel's Garage i onsdags. Det är en FORD A från 1931 


  

Ytterligare en av gammal modell             


  

Sen finns det ju lite såna här och andra nostalgisaker också. Även gammeldagsa skyltar mm


  

En gul låååååååång tjusig bil 


  

Ljust blågrå med rött tak. Det är en FORD GALAXIE från 1965             

 

Tom Jones med It's Not Unusual


  

Detta är en CHEVROLET SPORT COUPE från 1937   

 

   

     

Det finns en hel del såna här soffor med kaffebord där man också kan slå sig ner med sitt goda fika från Mel's Café      


  

En gammal fint bevarad sparkcykel som inte är till salu


Ett häftigt barnflygplan som jag tror är orginal


  

Brandbil "trampbil" för barn har jag för mig är till försäljning. 


  

Jag glömde fota när vi åkte tidigt i morse till Västerås sjukhus för min mammografi. Vi var hemma redan 08.30 så det tog inte lång tid. Jag blev jättefint bemött på sjukhuset så det kändes tryggt. Vi har varit så otroligt trötta dom sista två dagarna och det beror nog på pollen. I dag har i alla fall solen kommit fram och det är vindstilla. I Kväll skall vi på Stand Up som börjar 21.00 i Hallstaparken. Fast vi skall vara där 19.30 för då serveras det mat och dryck.  Vår tvättmaskin blir inte inklopplad förrens till början av nästa vecka. Dom har fullt upp att göra så nu får vi tvätta för hand och hänga ut på balkongen och i badrummet. 

 


#Mel's #Gammal #Nostalgisaker #Gul # Tom #Chevrolet #Soffor #Sparkcykel #Brandbil

 
 
Annelie

Annelie

1 april 2017 04:45

Jisses vilka häftiga trampbilar.
Göran vart så impad av dina bilder på bilarna så han var in på deras hemsida och kikade.

Hoppas att ni hade en trevlig kväll igår.

Ha nu även en riktigt mysig lördag.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2017 08:57

Ja du det är mycket att kolla in där inte bara bilar

Kul att din man gillade bilarna också. Dom har en jättefin hemsida

Ha en skön lördag och helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards