Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2022

Promenad från Åsby, Klotter, gamla hus och Flasmob

Av Malin wiper - 11 oktober 2022 13:30

    

Hej på er!. Hoppas ni har det bra och njuter av den vackra hösten. Jag fick en jobbig yrsel i går kväll och jag antar att det är först och främst att jag har svårt att fokusera och blir yr av att bara se på ett öga. Det gör att jag spänner upp nacken så min nackskada förvärras och jag har även fått migrän. Jag har bara sovit 3 timmar i natt och det i sittande ställning. Så fort jag la mig ner så blev jag lite yr så jag satt i soffan i vardagsrummet och halvslumrade ett tag men sen pallade jag upp kuddar i sängen halvlåg med en icegelépåse bakom nacken. Fast jag kom inte in i nån riktig sömn och blev klarvaken. 

 

Detta gör att jag har svårt för att blogga just nu. Kommer jag in och skriver nåt inlägg så blir det tills vidare kortare inlägg. När jag sen blivit opererad så måste det gå 6 veckor innan jag kan skaffa nya glasögon så det blir en lång process som säkert håller på tills vi har jul igen. Nu önskar jag er en härlig höstdag och tack för era fina kommentarer

 

Jag har redan ett färdigskrivet inlägg sen förut så det tar jag nu till i brist på annat:


 

När vi var sist till Åsby Hem & Trädgård så åkte vi buss dit men sen promenerade vi hem. Det är så härligt att gå på dom små stigarna och över en träbro och ha utsikt över Skanssjön

 

 

Vi promenerade ner mot Hälsans Stig

 

                             

Clipart Library 

  

När vi kom dit så kan man gå åt höger eller vänster. Nu har nån klottrat på skylten där man kan läsa om Hälsans stig. Konstigt att det inte görs nåt åt detta klotter som sprider sig och man ser även gatuskyltar och vägskyltar som blivit helt överklottrade. Detta får vi som sköter oss betala


 

Här sitter jag på en bänk och framför mig så går man över en träbro

 

 

Sen var det då dags att gå över bron

 

 

På höger sida om bron ser man detta pampiga hus. Jag har aldrig fotat det så nära utan sjön nedanför har varit med och dom har lite fint där vid stranden

 

 

Efter bron är det bara att fortsätta på stigen och njuta av höstens vackra färger

 

         

En film från Hallstahammars Kommun

 

 

En flugsvamp fick vara med på bild också

 

 

Flera av bänkarna vi gick förbi var nedklottrade så det sprider sig som en löpeld. För bara 5,5 år sedan då vi flyttade hit så var det inte alls lika mycket klotter och inte överallt som nu

 

 

Sen kom vi då fram till lite mer bebyggelse och detta är en Bagarstuga och Brygghus

 

 

Efter det så dyker denna byggnad upp som varit Hantverksbod och Kapell

 

 

Lite bänkar en trappa upp och en skylt där det står: Kuskbostad som jag gissar på är det röda huset som sticker fram mellan träden

 

 

Vi fortsatte våran vandring hemåt över denna lilla smala bro. Framför ett gammalt museum. Det finns verkligen många fina ställen att promenera på här i Hallsta. Varje dag så kollar vi igenom allt vi har för att se om vi kan göra oss av med nåt som legat länge i skåp eller förråd. Skulle vi få en ny bostad tills nästa år så måste flytten vara så lätt som möjligt. Vi sparar för fullt till ev flytt och vi inser att det blir billigare för oss att bo närmare Västerås. Det är mycket man måste kolla upp innan man flyttar till ett nytt område. Vi har råkat illa ut några gånger förut

 

        

Såna här överraskningar behöver vi mer av. Flashmob at St Pancras International NTE 2010. Sen kom covid och allt försvann.  

 

Klicka här för att se en Flashmob i Jönköping på A6 Köpcenter. Vi var ju in där ofta när vi bodde i Småland men det är så omgjort så jag känner inte igen mig alls när jag kollar på klippet. Jag måste fråga min väninna A-G  

 

#Åsby #Hälsans #klottrat #bron #hus #flugsvamp #Bagarstuga #Hantverksbod #museum #Flashmob

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

11 oktober 2022 21:03

Asecs är sig både likt och olikt... en del lokaler är tomma men dom gömmer det ganska bra. Saknar hur det va när jag va liten, tex galne Gunnar var ju roligt. Man strosar inte runt så mycket, vet inte om det är för att man inte är inspirerad eller om det är tidsbrist.

Malin wiper

11 oktober 2022 21:40

Jag kände inte igen mig men kanske gör det om jag besöker stället. Det finns tomma lokaler lite överallt nu efter covid. Galna Gunnar har jag hört talas om.

Du har nog tisdbrist för du är ju ung och har så mycket annat omkring dig med jobb och familj. Jag har ju ständig semester så jag har för lite omkring mig.

Ser att A6 nu stavas Asecs

God natt
från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 oktober 2022 22:55

Jag förstår att det är jobbigt just nu ! Hoppas att du får sova inkommande natt! Tittar in igen men känn ingen press att du måste blogga. Du är ju bara en människa du också och nu ställer ögat till det för dig.
Varma kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 oktober 2022 09:40

Tack snälla du för dom omtänksamma raderna. Det kommer inte att ordna sig innan jul utan dra ut på tiden så jag tar en dag i sänder nu och skall även försöka få tag på nån på Ögonmottagningen att prata med men det är inte det lättaste.

Ha en fin onsdag Karin
Varma kramar tillbaka

 
wiolettan

wiolettan

12 oktober 2022 17:16

Jobbigt detta att du inte kan sova ordentligt, det som är så viktigt. Hoppas att det blir bättre och att du snart får din operation. Yrsel är så fruktansvärt besvärligt och jag hoppas att du slipper den. Lider själv av lägesyrsel så jag vet.

Fina bilder, roligt att få se dom. Det märks att hösten har kommit, så vackert i naturen på dina kort.
Det var verkligen ett pampigt hus. Tänk så mycket att städa.

Roligt att få följa med på promenaden.
Kram och krya på dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 oktober 2022 18:12

Jag fick ju även kristallsjukan för nåt år sedan och det var ingen höjdare så jag kan inte ligga på öronen och måste vända mig om försiktigt.

Jag har ju haft yrsel till och från sen jag fick min nackskada men nu med denna syn så har det blivit värre.

Tråkigt att du lider av lägesyrsel det måste vara jättejobbibt. Det är verkligen vackert ute nu och vädret är bra

Dom kanske lejer ett städbolag. Jag själv gillar inte att bo stort.

Kul att du gillade att följa med på min promenad. Tittar in till dig i morgon.

Tack för din omtanke
Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

13 oktober 2022 05:06

Om klotter tycker jag INTE! Så så dåligt att bara förstöra!
Däremot var det en jättefin höstpromenad ni fick. Så härliga bilder!
Flash mobs är en favorit hos mig! Så coolt som barnbarnen säger! Jag skulle vilja hamna i en flash mob! :)
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

13 oktober 2022 08:16

Då tycker du samma som mig ang klotter. Kul att du gillade promenadbilderna.

Härligt att du också tycker att Flash mobs är en favorit. Verkligen coolt ;)Jag skulle också vilja hamna i en sån vilken höjdare det skulle vara

Ha en fin torsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Han som äger bilen träffade vi och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp ve...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards