Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2023

Västerås hamn, Minnesbild, Paul McCartney & Wings och Kina Grannis

Av Malin wiper - 10 maj 2023 09:00


 

Här kommer lite fler bilder jag tog när min son var till oss och vi befann oss i Västerås hamn och dess omgivning. Detta hus på bilden används till konferanser numera och då befinner man sig i rum under vattnet

 

Klicka här för att se ett inlägg från 2018 då vi var i Västerås hamn och bland annat åt glass

 

         

Jag hittade en bild på mig från april 2017 då vi var på väg över denna bro till Västerås hamn. Vi flyttade till Västmanland 24 februari 2017 så då hade vi inte bott där länge. Allt var så spänannde både i Hallstahammar och Västerås och lite andra städer vi besökte. Vi hade egen bil då så vi åkte omkring jättemycket överallt

 

  

Det är så lugnande och njutningsfull att gå omkring bland båtar och ut på bryggor. 


 

Dessa båtar av märket Skipper kan man hyra


Vi gick ut en bit mot bryggor och där har dom såna här bänkplatser hela vägen ut. Det satt folk på dom andra bänkarna.

 

 

Vi gick förbi denna lilla motorbåt som gav en känsla av James Bond. Klicka här för att se en scen med en båtjakt ur filmen Live and let die


        

Här kommer det ultimata James Bond medley från 25 Bond movie theme. Snyggt upplagt med olika sångare


 

Jag såg en lång tjusig segelbåt en bit ut på Mälaren. 

 

 

Nu är det många båtar som redan är sjösatta och man ser folk som börjar förbereda sig för våren och sommarens båtutflykter


 

Här ser man baksidan av Mälarkrogen där man även kan sitta ute och mysa på den avlånga uteserveringen. Det var en annan restaurang där förut men den brann ner


 

 

I den större hamnen såg jag denna bänk där det stod 10 däck lutande mot. Förut var det bara 4 st men nu är det fler. I går var jag helt "däckad" så jag kom inte ut nåt alls utan pysslade lite hemma istället och kollade lite på tv  Jag tappade fullständigt orken och då är det bara att kapitulera. I dag måste jag ut för kroppen fodrar att jag rör på mig.

 

                                                  

Jag hade faktiskt behövt skruvas upp med en sån här skruv

 

 

Med denna blombild jag tog i centrala Västerås önskar jag er en härlig onsdag

 

       

Kina Grannis med låten Beyond the sea. Hon gör en fantastisk cover av denna gamla låt. Kina Grannis är en amerikansk gitarrist, sångerska och låtskrivare. Hon har japanskt, engelskt, irländskt, franskt, tyskt, Walesiskt och skotskt påbrå. Hon har dessutom vunnit Crash The Super Bowl- tävlingen Doritos 2008

 

                            


Clipart Library

 

#hamn #bryggor #båtar #bänkplatser #James #Paul #segelbåt #Mälarkrogen #däck #skruvas #Kina 

 
 
Ingen bild

Gunilla

10 maj 2023 11:44

Jag skulle kunna sitta på bänken hela dagen och se ut över vattnet och alla fina båtar,särskilt om vädret är så fint som i dag.

Hoppas du är piggare i dag så du inte behöver skruvas upp. Lagom
varmt så här innan det blir allt för varmt.!8 grader nu så det blir en sväng ut och se vad det blir.

En fin dag önskas er!
Kramar!



Malin wiper

10 maj 2023 14:40

Det skulle jag också kunna göra och vi var dit i söndags och hade kaffe och smörgås med oss. Då kollade vi ut över vattnet och alla båtar så vi bor bra till nu

Jag är mycket piggare i dag så vi har tagit en promenad på 6 km och skall ut igen. Vi har nu 19 grader varmt.

Ha en fin sväng ut och ha en fin dag
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards