Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2023

Stenbänk, Clas Ohlson, Gordon Lightfoot och Bonnie Tyler

Av Malin wiper - 2 maj 2023 08:00


 

I går promenerade vi igen ner till centrum för vi hade några ärenden. Här sitter jag på en stenbänk framför ett gammalt hus. Handen ser jättekonstig ut på bilden, jag tror jag skulle vinka men hann inte riktigt innan min man tryckte på avtryckaren

 

                                                    

Joom

 

Min man fick också sitta där på stenbänken medans jag fotade


 

Clas Ohlson köpte vi nya knoppar till våra garderober. Det satt såna där vanliga tråkiga plastknoppar på dörrarna och alldeles för långt ner. Jag är ju 1.69 lång och min man 1.86 så vi fick böja oss ner. Dom vita med silverknopp på toppen sitter nu på städskåp och garderob i lilla utrymmet mot badrummet där man hänger av sig ytterkläderna. Dom andra sitter på garderobsdörrar och linneskåp i tv rummet. Nu har min fixat dit knopparna och dom sitter högre nu så det blir bekvämare för oss


 

En liten färgstark uteplats utanför en restaurang. Det är inte klotter det man ser på bräderna utan det är utsmyckning


 

På långsidan ser man en ditmålad ananas och till vänster en chili, ser det ut som 

 

        

Nu har ytterligare en musiker gått ur tiden. Gordon Lightfoot som i detta klipp framför If you could read my mind. Han blev 84 år gammal. Det var ett tag sen jag lyssnade på hans musik men jag tycker han hade en skön röst. Gordon Lightfoot var en kanadensisk sångare, musiker och låtskrivare. Han skivdebuterade 1966 men innan dess så hade han redan etablerat sig som låtskrivare och hans musik har spelats av artister som Bob Dylan, Johnny Cash, Harry Belafonte, Elvis Presley och Jerry Lee Lewis. Så han har ett digert CV. Ännu en till artist vi kommer att sakna 


                                                          

 

På en trottoar så låg detta hjäta i nåt slags tunnare plåt. Jag börjar som Wionlettan att dyka på hjärtan lite varstans men det är ju inget negativt utan tvärtom.


 

Vi promenerade sen förbi stenhus och på sidorna av balkongerna hade dom träskydd där det var utskuret ett hjärta båda kortsidorna

 

 

Inte nog med det utan när vi nästan var hemma från vår promenad i går så såg jag dessa hjärtan på en stenmur. i går blev promenaden sammanlagt 8,45 km. Hjärtlig hälsning från Malin

 

       

I och med dessa hjärtan så passar det bra med en låt som heter Total eclipse of the heart Med Bonnie Tyler

 

 

Jag fotade lite blommor på promenaden i går. Här en plantering mot en husvägg

 

Här lite fler vårblommor  

 

#stenbänk #knoppar #uteplats #hjärta #Bonnie #vårblommor

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 maj 2023 13:48

Handen såg konstgjord ut,men tur att det bara var att du inte hunnit vinka.
Vilka vackra färger på vårblommorna så pastelliga.

Gordon Lightfoot har jag aldrig lyssnat på men en riktigt behaglig röst har han.Ja många som dött nu och de flesta i 80 årsåldern så man är snart där så bäst man gör allt det roliga man kan.

Skulle till Lasarettet i dag så ringer dom och säger att läkaren är sjuk så sov oroligt i onödan.Så nu vänta igen när jag väntat i 7 veckor. Förstår dig så väl som väntat så länge, man kan inte slappna av.
Solen skiner i alla fall det är bra så en tur ut blir det!
Ha det så gott och en vink tillbaka!
Kramar!

Malin wiper

2 maj 2023 14:07

Den såg riktigt läskig ut ;). Det var verkligen fina blommor. Gordon hade verkligen en skön röst. Jag tänkte precis som dig för livet är ju inte för evigt så det gäller att passa på. Jag läste om att folk blir äldre och äldre och vi har inte haft så många 100-åringar som nu och då är ju 70 och 80 år rena ungdomen ;)

Vad trist att du inte fick komma iväg till sjukhuset och numera får man som du säger vänta så länge på allt. Det går faktiskt inte att slappna av för man vill ha saker gjorda inom rimlig tid

Här skiner solen också och vi har 10 grader varmt.

Ha det gott själv och jag skickar en riktig vink till dig ;)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards