Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 september 2022

Av Malin wiper - 26 september 2022 15:00

 

Hej på er! Hoppas ni haft en härlig helg men nu har vi gått från sol till regn men det är vindstilla. Vi gick ut för att handla mat i förmiddags men efter lunchen tar vi en längre promenad. Jag har fått problem med ögondropparna som jag skall ta i 6 veckor. Läste i fass och dom innehåller konserveringsmedel och det tål jag inte så bra. Har skrivit på 1177 och frågat om det finns såna som inte har konserveringsmedel. Har fått till svar att läkaren som opererade kontaktar mig så fort som möjligt. Ögondropparna skall tas 3 gånger/dag i 3 veckor och sen 1 gång/dag i 3 veckor. Ögonsalvan bara 6 dagar så det känns skönt. 

 

 

Här ser ni Västerås Ölhall som är en nysatsning som jag läste om i Västerås tidning för några dagar sen. I lördags åkte vi förbi ölhallen så jag fick fota den. Klicka här för att läsa mer i Västerås tidning ang ölhallen. Den har en industrimässig atmosfär och jättestora lokaler. Vi får gå dit nån gång med svågern och ta oss en öl. Klicka här för att se två sorters öl som jag gillar

 

                            

Clipart Library  

        

Walker Hayes med Beer In the fridge. Walker Hayes är en amerikansk popsångare och låtskrivare. Han har släppt tre studioalbum

 

Nu börjar det bli vackert ute med alla färger och om ett tag så blir det ännu mer färgstarkt. Jag älskar hösten och mår som bäst då.

 

 

I lördags hann vi även åka ner en sväng till Öster Mälarstrand. Här tvättas en båt ren som sen skall ställas upp på land inför vintern, Två anslagstavlor kom med och då vill man ju bara sätta in en text

 

 

En av många båtar jag fotade i lördags

 

 

Den här cykeln som är upptagen från sjöbotten påminner mig om att jag fick en Fiskemagnet av min son för ett tag sen. Tyvärr har det kommit så mycket emellan så jag har inte magnetfiskat än. Antingen gör jag det en fin dag innan vintern eller så till våren. Klicka här för att se en tjej som magnetfiskar. Klicka här för att se en man som fick upp en granat och ringde polisen. Min nybörjarmagnet får inte upp såna stora saker utan lite mindre prylar tack och lov..  

 

                                                         


Clipart Library 

Klicka här för att se när jag fick paketet med magneten och även en tändare till min samling

 

                                      

Mahsa Amini

Vad sorgligt att kvinnorna i Iran måste riskera sitt liv för att få leva sitt liv som dom vill. Så modigt att gå emot och kämpa för denna sak som borde vara självklar. Det är svårt för oss här att förstå detta våld som kvinnor utsätts för att hijaben sitter lite snett. Det är verkligen ett framsteg med denna protest från kvinnorna men dom blir ju torterade, slängda i fängelse eller dödade för denna rättighet som alla människor skall ha. Det känns som den nya generationen fått nog nu. Klicka här för att läsa mer om detta

 

      

Lite magiskt vackert så här i slutet av inlägget. La Petit Fille De La Mer Vangelis 

 

Vi har fått sol igen efter regnet och vi har just nu 12 grader varmt. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en så bra början på veckan som möjligt 

 

 

 


#ögondropparna #Ölhall #Walker #båt #magnetfiskat # #Vangelis #Mahsa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards