Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2022

Av Malin wiper - 4 september 2022 16:45

 

Jag promenerade ut i solen i dag och gick även förbi vår fina parkoas som känns så somrig fortfarande. Att promenera omkring gör att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Ångesten smälter bort lite och man får mer kraft och positivitet. Min man tycker han mår lite bättre nu då antibiotikan börjar verka. Han kommer i alla fall inte hem i dag men det är bra att dom inte skicka hem honom för tidigt.

 

      

Bird feeders Kinetic wind sculpture

 

 

På andra sidan fontänen så blommar det för fullt också. Är det samma väder i morgon så tar jag med mig fika och sätter mig på vår "Kärleksbänk" i skuggan och blickar ut över vattnet och fåglarna


  

 

Jag såg en liten nallebjörn som låg på marken i vårt bostadsområde på asfalten mellan husen. Undrar hur den kommit dit


 

Kvarglömt i en lekparks sandlåda. Det är en vanlig syn numera


 

Här närmar jag mig Håkans Hembageri för att gå in och handla lite matbröd som tagit slut. Känner på handtaget och det är stängt. Jag är så dagvill så jag tänkte inte på att det är söndag i dag och då är det stängt. Jag fick i alla fall en fin bild på deras dekoration utanför


 

En grön cykel stod lutat mot en vägg som en installation. 


 

Det syns lite dåligt men det är en vattenpöl som bildat formen av ett hjärta och det blir en bra avslutning på detta inlägg. 

 

                          Hjärtlig hälsning från Malin  

 

        

Survivor med Burning Heart 

                    


#parkoas #Sculpture #"Kärleksbänk" #nallebjörn #sandlåda #Håkans #cykel #hjärta #Survivor

Av Malin wiper - 4 september 2022 09:15


    

Min man fick inte komma hem från sjukhuset i går för febern började gå upp igen. Antibiotikan han fick hade inte hunnit verka än. Han får inte komma hem förrens febern är under 37 grader ca en halv dag eller mer. Han skickade meddelande nu på morgonen att han mådde lite bättre men detta har tagit så hårt på honom så han blir nog kvar ett tag till. Röntgenundersökningen är inte klar än. 

 

                                            

 

Nu fick jag mer information från min man. Dom har gett honom sammanlagt 3 antibiotikasprutor för han har tydligen fått en infektion som dom måste häva. Sen har dom tagit ett nytt covidtest men då kollar dom i mikroskop så det är mer tillförlitligt. Röntgenundersökningen visar inget avvikande så det var skönt. Han ringde nyss och berättade detta. Dom släpper inte iväg honom förrens dom är helt säkra och det känns tryggt

 

 

Sist vi hyrde elbilen så åkte vi även in i Råby centrum. Vi gick omkring i bostadsområdet för att se om det fanns nåt att fota. Så vi gick inte in i nån butik 

 

  

Vi råkade parkera bilen där det på sidan låg det bildäck som såg ut som en däckinstallation. Det såg i alla fall ut så men man undrar hur dom kommit dit eller så har dom varit utsmyckning med blommor växande inuti. Det vore ju konstigt om nån bara lagt ut dom där men man kan inte vara säker på nåt nu

 

 

Det fanns en gångväg på sidan om ett bostadsområde med trevåningshus. En betongmur satt framför byggnadernas baksida och där hade dom smyckat ut med konst av ett märkligt slag. Det såg ut som gråmelerade skrynkliga skynken som hängde där och det gav ett synintryck som var annorlunda. Inte vackert men lite spännande innovativt och påhittigt. Det blev en 3D effekt 

 

  

Här ett av dom på nära håll. Man fick en märklig känsla i kroppen av dessa installationer. 

   

Här ser man ett framifrån i en annan form

 

 

Mellan dessa kan man se lite av sån här väggkonst

 

 

Lite mer av en skrynkliga konsten

 

 

Här trodde jag att man hade förstört konst men jag gissar att det är skapat att se ut så här lite skumt och trasigt. Jag skall åka tillbaka och fota då solen inte ligger på som den gjorde då. Vill ha så bra bilder på detta som möjligt. Det fanns även ett häftigt konstverk i en lekpark men det får jag fota om när inte solen ligger på från alla håll

 

  

I går promenerade jag drygt 4 km i regnet men i dag har vi sol och 9 grader varmt på morgonen. Nu tar jag en promenad för att skingra tankarna och få lite styrka. Sen får vi se om min man får komma hem i dag. Jag saknar honom till tusen. Hoppas ni har en skön söndag att se fram emot. Sköt om er och ha det så bra ni kan

 

        

Dire Straits med So far away

 

#febern #Råby #bildäck #konst #skynken #Dire

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards