Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 september 2022

Av Malin wiper - 30 september 2022 16:15


       

Mikael Wiehe med En sång till modet och den är ständigt aktuell

 

 

Här kommer lite blandade bilder från våra sista upplevelser med elbilen och jag har lite mer också men delar upp det lite

 

 

Vi gick omkring i en av småbåtshamnarna på Öster Mälarstrand

 

     

Här får man en känsla av James Bond för han åkte omkring i öppna motorbåtar i många filmscener.

 

Klicka här för att se häftiga såna båtar då vi var på Båtmässan "Allt för sjön" i Älvsjö 2018. Klicka här för att se lite båtscener från Bondfilmer

 

    

   

Sist hade vi sällskap av en spindel som satt på bildörren

 

                              

Clipart Library 

 

Såg en gatuskylt med namnet Jaktplansgatan 

 

 

Förr var detta mobiliseringsförråd men jag vet inte om det är det längre. Vi har åkt förbi detta och ett annat många gånger men nu var detta nymålat och sen graffiti ovanpå.

 

 

På en liten gata stod denna Chevrolet Pickup från 1964

 

 

Utanför en Restaurang i centrala Västerås stod det blomkrukor på rad

 

     

 

Min man skojade till det lite när vi var till Läkarmissionens second hand. Han såg denna mexikanska hatt som han provade för skojs skull

 

Klicka här för att höra lite Mexicansk traditionell musik

 

      

Detta är William Clauson med La Malaguena. Han dog 2017 men jag träffade honom på High Chaparral

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2009 där jag skrev om honom och visade upp autografer jag fått. 1963–70 bosatte sig familjen Clauson i Stockholm och där öppnade han den mexikanska restaurangen El Sombrero.

 

                                     

William Clauson var en amerikansk musiker, sångare och gitarrist med svenska rötter från Småland. Han flyttade sen till Mexiko och bodde där i många år men i september 2017 så gick han bort i en ålder av 87 år.

 

Vi har haft toppenfint höstväder här i dag med sol och 12 grader varmt. Det har inte hänt så mycket för jag ligger lågt fram till nästa operation. Vi har promenerat och det blev drygt 5 km men i morgon skall vi försöka komma upp minst 6,5 km. Ha nu en njutningsfull fredag.  

 

                                                              


 #Mikael #småbåtshamnarna #James #spindel #gatuskylt #mobiliseringsförråd #Chevrolet #blomkrukor #hatt #William

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards