Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 september 2022

Av Malin wiper - 29 september 2022 16:15


 

Yahoo
Klicka här för att läsa om rapparen Coolio som nu gått ur tiden i en ålder av 59 år

 

                  

Nu kanske du rappar vidare nån annanstans..  

 

         

Coolio med Gangsta's Paradise. En låt jag haft inne i bloggen några gånger genom åren. Den är ett soundtrack till filmen Dangerous Minds från 1995 i regi av John N. Smith . Jag har själv sett den filmen och i huvudrollen spelar Michelle Pfeffer. Hon är även med i videon ovan  


     

Vi hade inte tänkt åka ut nåt mer med elbilen som försvinner första oktober men vi var så rastlösa och hade så tråkigt så det blev en tur i alla fall. Vi promenerade nere på Lögarängsparken och då fick jag syn på denna Gråhäger som stod så stilla längst ut på en jättestor brygga där folk brukar sitta och kolla ut över vattnet på sommaren. Vi promenerade sammanlagt 6 km i dag

 

                              

 

Gråhäger, tidigare kallad enbart häger, tillhör familjen hägrar inom ordningen pelikanfåglar. Den är vida spridd i Europa, Alsien och Afrika och ofta en i norra Europa enda förekommande hägerarten

 

   

Här en närbild på den vackra hägern som stod blixtstilla och brydde sig inte om mig alls. Det var ovanligt lite folk som var ute och promenerade och då är det mer troligt att man skall få se nåt sånt här


     

Jag gick runt på lite avstånd så jag kunde fota hägern från andra sidan också


 

Det blåste rätt kraftigt så den såg ut som en punkare. Jag försökte filma den men det blåste så kraftigt så jag kunde inte hålla kameran stilla. Nästa gång skall jag ta med mig enbensstativet


 

Den var så mäktig så jag blev helt hänförd. Vårt hus i Vaggeryd hade namnet Hägersro så det var kul att få se en häger på nära håll

 

                    

Den här fina blomsterprydnad i plåt föreställande en häger köpte vi på Mimmis Magasin 2011. Den stod på gräsmattan på framsidan av vårt hus på Strandvägen i Vaggeryd. Den passade så bra i och med att huset hette Hägersro. Mimmis Magasin var en toppenbutik som jag alltid kommer att sakna men minnena finns kvar både i själen och i bloggen som många inlägg. Butiken finns tyvärr inte längre


 

Det har varit toppenväder i dag men när vi var på väg hem så började det regna men inte så mycket. Vi har haft en skön avslappnande dag som gett skön energi och harmoni och det behövs i dessa tider. Få glömma lite och leva i nuet och bli ett med naturen. Ha nu en fortsatt härlig färgstark höstdag ni som tittar in till mig. 

                                            
                                                                     Åh, höst, du vackra årstid
                                                               i gult, orange och rött
                                                            När kalla vintern kommer
                                                               så har du säkert dött.

                                                           I granna blad du smyckas
                                                               i höstens vackra fest.
                                                            Du vackra, vackra årstid,
                                                              jag tycker du är bäst!


                                                                    Wikfeldt

 

        

Van Morrison med Autumn song 

 


#Coolio #Gråhäger #Höst #Van

Av Malin wiper - 29 september 2022 08:00

                 

       

Guestpectacular

I dag fyller Jerry Lee Lewis 87 år det talade min väninna Lena om för mig häromdan. Hon har ju sett honom live och även många andra stora musiker. Jag har ju sett hans syster Linda Gail Lewis live och det var verkligen en höjdare som man aldrig glömmer. Vilka musiker dom är och så tidlösa. Klicka här för att se en signerad skiva med henne som jag fick av min väninna Lena. Hon hade varit och sett henne tillsammans med sin son. Klicka här för att se när jag filmade henne 2017 

 

                                                     

        

Jerry Lee Lewis i några av hans hits: Great balls of fire, What'd I Say & Who Lotta shakin' going on

 

Jerry Lee Lewis är även känd under smeknamnet The Killer. Han var född i Ferriday i Louisiana och är en amerikansk rockartist, sångare och pianist. Klicka här för att läsa mer om honom

 

                         


Clipart Library 

Vi kom inte ut nåt i går för vi blev så otroligt trötta men jag hoppas vi tar oss ut i dag istället så det händer nåt i alla fall. Vi skall iväg till min son nån helg framöver för det var ett tag sen och jag saknar honom. Det är så tyst både i huset och utanför så det känns skönt senare på dagarna när barn leker i parken utanför. Nu är det torsdag igen och snart helg så veckorna bara rusar iväg och snart är det jul..  

 

                                                      Tystnaden

 

                                              tystnaden har sin dans

 

                                   likt skuggorna som dansar på taket                                             

 

      

Här svänger det så man kan knappt sitta stilla. Have a nice day Mr Lewis   . Ha en jättefin dag ni som tittar in till mig också.

 

 

Freepic 


 

#Jerry #Linda #Tystnaden 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards