Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2022

Av Malin wiper - 17 september 2022 10:30


 

Vi åkte ut med elbilen i går och då fikade vi på Bread & Sweets by Jennie. Min man tog en prinsessbakelse och jag en saltkola croissant och det var som vanligt jättegott. Vi satt där ett tag innan vi åkte vidare


 

En ny tjej hade börjat jobba där och hon var också jättetrevlig och vänlig. Hon hade två intressanta tatueringar och den ena till höger är ju en kvinnosymbol. Den till vänster är en symbol för hörselskadade och hon har en syster som har en hörselnedsättning. Jag med min framfart frågade om jag fick fota den och det gick bra. Man blir lite modigare när man är ute och fotar och stöter på nåt man vill förverkliga på bild. Klicka här för att se ett klipp ang suffrage

 

                                           


 

Här åker vi ut efter fikat från parkeringshuset dockan. Nu är det inte länge kvar förrens elbilspoolen försvunnit. Den har vi haft i nästan 3 år och vi har hyrt den lika länge och det har varit en stor förmån. Vi kanske hinner hyra den några gånger till efter min operation. Bilen har fungerat perfekt i dessa år och den känns nästan som ens egen


 

Vi åkte iväg en bit utanför Västerås och in i ett villaområde och där såg vi detta hur som liknade funkis. Jag gillar den stilen för den är grafisk och lite stilren men ändå med snygga detaljer och inslag


 

Så här såg det ut från en annan vinkel


 

Vi dök på ytterligare ett funkisliknande hus lite längre bort


 

Efter det så dök denna gatuskylt upp med gatunamnet Per Olovs gatan. Till saken hör att min pappa hette Per-Olof fast med "f" istället för "v". Efter en tid börjad pappa kalla sig för PO och sen för Per. 


 

Sen öppnade sig detta framför mina ögon från bilrutan. Tänk att få sitta där en fin solig dag med sin man och ta sig nåt gott att dricka med tilltugg och bara njuta och fånga in harmonin


 

Ytterligare ett hus med en annan arkitektur och lite annorlunda för ett villaområde. Fast i detta område var det en härlig salig blandning

 

 

Två dörrar  med lite blå mosaik runtomkring. Kul när hus, dörrar och detaljer skiljer sig åt på hus


 

En balkong som fortfarande känns somrig 


 

Här står en allvarlig man framför en stålport för att bli befriad från nåt. Han är egentligen väldigt glad att han står där efter 15 år. I ena handen har han sin CPAP apparat som han nu inte behöver längre. Han har gått ner 23 kg och varken snarkar eller lever om längre på nätterna. Han stördes mer nu i sömnen av apparaten. Han tycker att CPAP-apparaten räddat hans liv, Efter hans hjärtinfarkt, bypassoperatoin och reparationen av hålet mellan förmaken så var lungorna stela och oflexiva. Han kunde inte andas djupt och hade problem med syresättning av blodet. CPAP:en löste detta problem och nu andas han fritt. Dessutom hände nåt när han fick sin strålning efter tungcancern som gjorde att slemhinnorna drog ihop sig och detta gjorde att snarkningen upphörde. Dom skall ändå undersöka honom längre fram men just nu har dom fullt upp att göra. Återlämning hjälpmedel står det på sidan om huset. Allt är inte bara negativt utan nu blev det en positiv sak som hände. Dessutom har han inte hostat på några dagar och han känner sig mycket friskare.

 

       

Saturday In the park Chicago (Leonid & Friends cover). Med denna låt önskar jag er en härlig lördag i njutningens tecken eller vad ni än har på er agenda. När detta inlägg publiceras så är vi ute på en härlig promenad.  

 

 

#Bread #prinsessbakelse #tatueringar #hörselskadade #dockan #funkis #gatuskylt #harmoni #balkong #Leonid

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards