Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2022

Av Malin wiper - 2 september 2022 16:00

                                      


Clipart Library

Jag fick ju omboka tiden för en extra ögonundersökning 28/7 i och med att jag fick en förkylning på mer än 3 veckor. Helt plötsligt kommer det en ny tid 31 augusti till ögonmottagningen. Bara några dagar senare bokade dom om tiden till 5 september. Sen kom en kallelse till operation 22 september och dom avbokade 5 september. Allt väl så långt, om inte ett brev låg i postboxen i dag där det stod att jag inte dök upp 31 augusti men det kunde jag ju inte göra när jag fått en ny tid 5 september.                              

 

Jag blev yr i skallen och helt ställd. Jag fick gå in på 1177 och skiva till dom vad som hänt för jag skulle aldrig låta bli att komma på en tid jag fått. Sån är inte jag utan väldigt ordentlig vad gäller tider. Jag fick till svar att jag bara skulle komma på operationsdagen 22 september så dom makulerar räkningen. Jag blev så stressad och ledsen för det hade ju varit toppen om dom inte krånglat till det och jag fått ha tiden kvar den 31 augusti. Detta blev lite långrandigt och invecklat. 

 

 

En dubbeldörr jag fotade i Västerås, så fint utanför med bänk och blomma

 

  

Här en annan gammal dörr som fått vara kvar så vi får blandat och bra

 

      

Sade med Smooth Operator  

 

Min man kände sig lite kymig i går eftermiddag och nu har han fått tillbaka hostan och mår inte bra men han har ingen feber än. Vi har ju nyss varit förkylda så jag förstår inte detta. Vi får nu se om jag klarar mig fram till 22 september. Det är en riktig rysare nu för jag ser suddigt på vänster öga så jag kan inte fokusera och glasögonen stämmer inte. Blir det sämre så får jag göra ett uppehåll i bloggandet tills allt är klart med op och  glasögon. Som det är nu så får min man rätta mina inlägg för jag skriver fel hela tiden. Min första promenad blev bara 3 km men jag gick ut igen lite senare på dan så det blev sammanlagt 6 km. Hoppas ni har en härlig och njutningsfull fredagskväll att se fram emot. Sköt om er mina kära besökare

 

 

Jag har aldrig haft glasögon så många år som dessa jag köpte på Aoptik i Vaggeryd för 7 år sedan. Fast nu börjar dom bli slitna så det skall bli toppen att kunna köpa nya. 

 

       

Ringo Starr med It Don't come easy. Det skall bli spännande att se om vi får nån snö före jul i år

 

#ögonmottagningen #operationsdagen #Sade #hostan #glasögon #Ringo

Av Malin wiper - 2 september 2022 10:15

 

I går hyrde vi elbilen några timmar för att åka till Vallby igen. Vi hade med oss eget fika och satt i den fina Upplevelseparken. Tyvärr var det upptaget av folk där vi hade tänkt sitta och även fota för det kom inte med förra gången. Det fanns andra platser men dom låg i solen så vi fick sätta oss på en liten bänk 

 

Klicka här för att komma in på inlägget gällande Upplevelseparken i Vallby. Klicka här för att se Paletten i Vallby

 

 

Jag fotade några bilder från parken som jag inte fick med sist. 

 

 

I denna delen har dom lagt plattor och lite stenformationer tuntomkring

 

 

Parken har flera såna här höga rostiga skulpturer

 

 

Här går man igenom till en annan del av parken

 

 

Vi gick förbi ett mäktigt träd då vi gick vidare runt Vallby centrum

 

 

Efter det dök detta upp alldeles vid vägen från en liten trädgård. Det fanns mer längre upp mot huset men jag tordes inte vara så närgången. Kolla in den gyllene pistolen och även non stop godiset 

 

     

Marita Kapsanaki med This I Love. Guns N' Roses cover 

 

När vi gick omkring i Vallby så såg vi en väggmålning på ett hus kortsida. Tyvärr så lyste solen starkt så jag skall dit en annan gång och fota väggen när det är solfritt. Dessutom var det träd i vägen överallt. Den kändes lite 3D  

 

  

En lite närmare bild. Vallby har verkligen pyntat ut sitt område så det ser inbjudande ut. Dom har även en idrottsplan som sjöd av liv och där spelade tjejer och killar fotboll ihop till häftig musik

 

Nu skall vi ut och promenera för det blev bara 3,5 km i går. Jag skall gå lite längre för min man känner sig inte i form. Denna förkylning vill inte släppa helt utan har satt sig i halsen så man får lite rethosta till och från. Det blir en rysare fram till min operation 22 september. Hoppas ni mina besökare har en fin fredag och helg att se fram emot

 

   

      

Paraplues De Charbourg (Michel Legrand) Duo Al Jarreau et Jasmine Roy 

 

 #Vallby #Upplevelseparken #skulpturer #pistolen #Marita #väggmålning #Al #Jasmine

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards