Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 september 2022

Ögonmottagningen Västerås sjukhus, Sade och Ringo Starr

Av Malin wiper - 2 september 2022 16:00

                                      


Clipart Library

Jag fick ju omboka tiden för en extra ögonundersökning 28/7 i och med att jag fick en förkylning på mer än 3 veckor. Helt plötsligt kommer det en ny tid 31 augusti till ögonmottagningen. Bara några dagar senare bokade dom om tiden till 5 september. Sen kom en kallelse till operation 22 september och dom avbokade 5 september. Allt väl så långt, om inte ett brev låg i postboxen i dag där det stod att jag inte dök upp 31 augusti men det kunde jag ju inte göra när jag fått en ny tid 5 september.                              

 

Jag blev yr i skallen och helt ställd. Jag fick gå in på 1177 och skiva till dom vad som hänt för jag skulle aldrig låta bli att komma på en tid jag fått. Sån är inte jag utan väldigt ordentlig vad gäller tider. Jag fick till svar att jag bara skulle komma på operationsdagen 22 september så dom makulerar räkningen. Jag blev så stressad och ledsen för det hade ju varit toppen om dom inte krånglat till det och jag fått ha tiden kvar den 31 augusti. Detta blev lite långrandigt och invecklat. 

 

 

En dubbeldörr jag fotade i Västerås, så fint utanför med bänk och blomma

 

  

Här en annan gammal dörr som fått vara kvar så vi får blandat och bra

 

      

Sade med Smooth Operator  

 

Min man kände sig lite kymig i går eftermiddag och nu har han fått tillbaka hostan och mår inte bra men han har ingen feber än. Vi har ju nyss varit förkylda så jag förstår inte detta. Vi får nu se om jag klarar mig fram till 22 september. Det är en riktig rysare nu för jag ser suddigt på vänster öga så jag kan inte fokusera och glasögonen stämmer inte. Blir det sämre så får jag göra ett uppehåll i bloggandet tills allt är klart med op och  glasögon. Som det är nu så får min man rätta mina inlägg för jag skriver fel hela tiden. Min första promenad blev bara 3 km men jag gick ut igen lite senare på dan så det blev sammanlagt 6 km. Hoppas ni har en härlig och njutningsfull fredagskväll att se fram emot. Sköt om er mina kära besökare

 

 

Jag har aldrig haft glasögon så många år som dessa jag köpte på Aoptik i Vaggeryd för 7 år sedan. Fast nu börjar dom bli slitna så det skall bli toppen att kunna köpa nya. 

 

       

Ringo Starr med It Don't come easy. Det skall bli spännande att se om vi får nån snö före jul i år

 

#ögonmottagningen #operationsdagen #Sade #hostan #glasögon #Ringo

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 september 2022 21:05

Det ordnar sig Malin, andas lugnt och försök att inte tänka på alla byråkratiska tokigheter. Det är ju som om den ena handen inte vet vad den andra gör och förmodligen är det precis det som det handlar. Sikta in dig på operationsdagen, vila ögonen och försök att hålla er friska. Håller tummarna för er båda nu, att din man inte blir förkyld igen och att du får din ögonoperation fixad. Snart har tiden gått och du får den hjälp du behöver.
Varm kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 september 2022 09:07

Tack för dina lugnande ord Karin. Bra skrivet om byråkratin för så är det verkligen nu. Nu siktar jag verkligen in mig på operationen. Tack för din tumhållning.

Min man fick åka in med ambulans i går för febern steg och han hostade så illa. Han har legat inne i natt så vi får se hur det blir efter ronden

Ha nu en skön lördag
Varm kram tillbaka

 
wiolettan

wiolettan

3 september 2022 09:52

Låter som om de inte riktigt vet vad dom gör. Sådant är jobbigt, så jag förstår dig helt.
Ögonen, de måste vi vara rädda om och nu för tiden så går det att få mycket hjälp. Hoppas nu bara att ni får vara friska båda två. Dessa höstförkylningar verkar smitta rätt bra. Håller tummarna att allt ska gå bra.
Tack för ditt stöd hos mig i sommar.
Kram och var rädd om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 september 2022 10:10

Hej Wiolettan så roligt att se dig. Det var verkligen rörigt med alla ändrade tider. Dom erkände ju att dom gjort fel så allt ordnade sig till slut.

Synen är man verkligen rädd om och som du säger så kan dom fixa mycket nu. Det går 5 olika förkylningar nu sa läkaren till min man. Han fick åka in med ambulans i går men nu har det lugnat ner sig lite.

Tack för din omtanke fina du

Jag har ju saknat dig min bloggvän och hoppas allt ordnar sig för er båda.

Var rädd om dig du också
Stor varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards