Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 september 2022

Av Malin wiper - 18 september 2022 15:00

 

En Chevrolet picup från 1953 dök upp när vi var ute och åkte med elbilen sist.

 

        

1953 Chevy picup bagged

 

                                                     

Clipart Library

 

Växelströmsgatan en gatuskylt jag fotat


 

Vi stannade till vid en jättefin lekpark i ett lummigt och trädrikt område. 


 

Det var så mysigt där och det fanns många sittplatser både för barn och vuxna. 


 

Gungor och annat var i trämaterial och stålkonstruktioner. Inte så mycket av färg men ändå var parken så fint utformad och träden omkring gjorde att det inte blev för avskalat


 

En slags gunga som var formad som en insekt


 

I en del av parken så fanns detta som såg ut som ett stort plockepinn. Vet inte om det är till för att klättra på eller flytta runt dessa stolpar


 

En av många ställen att slå sig ner på och en liten sandlåda i mitten


 

En annan sittplats lite längre bort i parken 


  

En hög ställning med nät som jag antar barn kan klättra runt i. Jag har ju inga barnbarn så jag hänger inte med riktigt


 

Vi åkte vidare och då vevade jag ner rutan för att fota detta and eller ankpar i en trädgård


         

Ted Gärdestad med Come give me love 1973. Det är min favorit bland hans och hans brors kenneths låtskatt

 

                                Hjärtlig hälsning från Malin  


#Chevrolet #gatuskylt #lekpark #hammock #gunga #ställning #ankpar #Ted

Av Malin wiper - 18 september 2022 08:15


 

Jag har köpt detta smyckeskrinGuldfynd på Erikslunds shoppingcenter som var nedsatt med 100 kr så det kostade 400 kr. Det är snyggare i verkligheten för på bilden ser man inte strukturen. Jag hade köpt ett smyckeskrin för ett tag sen på second hand men jag var inte nöjd med det. Skrinet var för stort och inte min stil riktigt. Detta ovan är lite mer avskalat och lagomt stort. Det har som en liten galonkänsla så man kan lätt torka av det. Jag har ändå lite annan förvaring för smycken jag inte använder dagligen 


Klicka här för att se smyckeskrinet som jag köpte på second hand för bara ett tag sen


   

Så här ser det ut inuti och då har jag mest sånt jag använder till vardags i skrinet 

 

                               


Clipart Library 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2018 och se fler örhängen jag har och även få tips på hur man enkelt kan rengöra sina silversmycken hemma


 

Det som fattas här är vigselringarna för dom hade jag på mig. Klicka här för att se vad jag hade för smyckeskrin i förra lägenheten


 

I undre delen har jag lite armband och en smyckeklocka. Jag har ju även en hängare där jag har mina halsband bredvid sängen 

                                          

                                               

                                                                                   Förvara  

           

   

Två såna här hängare köpte jag på IKEA 2017 då vi flyttade till denna lägenhet. En sitter i köket där vi hänger diskhanddukar. Den andra i sovrummet där jag hängt mina halsband. Dom funkar jättebra och ser lika fina ut nu


 

Jag har så dåligt med silverörhängen nu så jag köpte tre par vardagsörhängen. Dom är helt i silver så man slipper nickel fast nu finns det även vanliga örhängen som är testade. Dessa är enkla och lite grafiska. Man fick köpa 3 och betala för 2. Jag hade lagt undan till både smyckeskrin och några örhängen.

 

Klicka här för att se 3 par örhängen jag köpte hos Shop Esmeralda 2021.  

   

Det här är ett armband i rosenkvarts som jag köpte av Pisan 2014 och det är lika fint i dag. Jag använder det jätteofta och kombinerar ibland med andra armband. Hon gör både smycken, snygga kort till olika tillfällen och lite annat. 

 

I dag skall jag tona håret och när det är klart så skall vi gå en promenad. I går blev det drygt 5 km men jag hade kunnat gå längre men jag bygger på 1 km i taget. Just nu på morgonen är det bara 6 grader varmt men vi har solsken och nästan klar himmel. Det finns inte mycket att berätta utan jag ligger lite lågt inför operationen så jag inte får nån virus igen i sista minuten. Hoppas ni får en händelserik eller vilsam söndag

 

      

Hjälstaviken i morgondimma filmat av Roland Ulfeld. Så vackert 

 

#smyckeskrin #hängare #silverörhängen #rosenkvarts #Roland

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards