Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 september 2022

Parkoas, nalle, Söndagsstängt, vindskulptur och Survivor

Av Malin wiper - 4 september 2022 16:45

 

Jag promenerade ut i solen i dag och gick även förbi vår fina parkoas som känns så somrig fortfarande. Att promenera omkring gör att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Ångesten smälter bort lite och man får mer kraft och positivitet. Min man tycker han mår lite bättre nu då antibiotikan börjar verka. Han kommer i alla fall inte hem i dag men det är bra att dom inte skicka hem honom för tidigt.

 

      

Bird feeders Kinetic wind sculpture

 

 

På andra sidan fontänen så blommar det för fullt också. Är det samma väder i morgon så tar jag med mig fika och sätter mig på vår "Kärleksbänk" i skuggan och blickar ut över vattnet och fåglarna


  

 

Jag såg en liten nallebjörn som låg på marken i vårt bostadsområde på asfalten mellan husen. Undrar hur den kommit dit


 

Kvarglömt i en lekparks sandlåda. Det är en vanlig syn numera


 

Här närmar jag mig Håkans Hembageri för att gå in och handla lite matbröd som tagit slut. Känner på handtaget och det är stängt. Jag är så dagvill så jag tänkte inte på att det är söndag i dag och då är det stängt. Jag fick i alla fall en fin bild på deras dekoration utanför


 

En grön cykel stod lutat mot en vägg som en installation. 


 

Det syns lite dåligt men det är en vattenpöl som bildat formen av ett hjärta och det blir en bra avslutning på detta inlägg. 

 

                          Hjärtlig hälsning från Malin  

 

        

Survivor med Burning Heart 

                    


#parkoas #Sculpture #"Kärleksbänk" #nallebjörn #sandlåda #Håkans #cykel #hjärta #Survivor

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 september 2022 21:39

Så sant så, det blev en bra avslutning med vattenpölshjärtat i detta inlägg. Det låter betryggande och bra vad gäller din make och hans tillfrisknande.
Håller tummarna för att du snart, snart har honom hemma igen.
Varm kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 september 2022 07:03

Ja du man blir glad då en vattenpöl fått formen av ett hjärta ;)

Min man mådde bättre i går och febern hade gått ner till normalt tillstånd. Tack för din tumhållning Karin

Ha en skön tisdag
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

5 september 2022 11:17

Har inte varit inne hos dig för har fullt upp. Ser att din make med är sjuk och är på sjukhus. Bra att dom inte släpper honom förrän det känns bra.
Låter som med min make som blev så sjuk och över 40 graders feber och var så dålig.Ringde ambulans mitt i natten, man känner sig så liten,och känner med dig nu.
Ensam känner man sig verkligen utan sin käre make hemma.

Har tittat runt hos dig och så mycket fint du visar Malin.
Hoppas nu maken snart är hemma och tänker på dig/er och allt gott.
Måste skriva vilken underbar personal det är som tar hand om oss när vi behöver, maken har bara lovord.
Varma kramar!


Malin wiper

5 september 2022 11:25

Hej Gunilla!. Ja du man vet inte vad man har framför sig och detta hände så snabbt. Då är man inte ensam om att känna så för du förklarar precis som jag kände också. Hoppas din man är på bättringsvägen nu så ni får träffas igen. Känner så med dig

Min man får komma hem i dag för nu har viruset börjat dra sig tillbaka och febern har gått ner av antibiotikan. Det var ingen covid utan en av dom virusar som går nu. Han får ta det lugnt ett tag för hostan är inte helt borta än.

Vad kul att du gillar det jag visar upp, det glädjer mig. Blir så glad att se dig igen.

Min man har också bara lovord till personalen och det känns ju jättebra

Ha nu en så fin dag du kan Gunilla
Varma kramar tillbaka

 
Pisan

Pisan

5 september 2022 11:41

Hoppas verkligen att mr T blir bättre fort och att han snart är hemma hos dig igen. Tänker på er. Kramisar från mig! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 september 2022 11:45

Läkaren var in och berättade att viruset var på tillbakagång så han får komma hem i dag. Det var inte covid utan en av flera virusar som går just nu. Det tog hårt på honom för han hade ju nyss varit förkyld. Han har hosta kvar men inte så mycket som förut. Febern ligger nu normalt.

Tack för din omtanken vännen

Stor varm kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards