Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 november 2022

Gretas Vardagsrum & Kök, Chris Rea, julstjärna och Dean Martin

Av Malin wiper - 27 november 2022 16:30

 

Hej på er! Nu har vi första advent och vi har tänt första ljuset i vår adventsljusstake i köket. Snön är borta så vi har fått mörkare men så är det numera med mer regn och mindre snö. Jag har fullt upp att göra med skrivelser jag håller på med ang min ögonoperation. Har man fått en tid inom en månad så tänker jag ifrågasätta varför det inte stämmer helt plötsligt. Jag var så besviken i går så vi tog bussen in till centrum och promenerade 1,2 mil och då släppte en del av ångesten. Jag hoppas ni mina kära besökare har det bra och att ni får en fin första advent. Vi har tagit en promenad i dag på 7 km och sen åt vi en sen lunch

 

      

Chris Rea med Driving home for christmas. När jag växte upp så hade vi snö och ca 30 grader minus hela vintrarna. Det var en torr luft så man frös inte lika mycket fast det var så kallt. Då åkte man både skidor och skridskor hela vintern

 

                                

Clipart Library 

 

För att få njuta lite av advent så gick vi in till Gretas Vardagsrum & Kök  Vi åt varsin smörgås med julskinka och den var supergod. 

                          

 

Till detta varsin supergod cappuccino. 

 

  

En av våra ljuspunkter en vit stålgran med belysning hade gått sönder så vi köpte en julstjärna på fot hos vårt ICA Matkassen och den kostade bara 85 kr och fanns även i röd färg 

 

  

På andra sidan har vi denna advebtsljusstake som vi köpte förra året på second hand och den var helt ny. Vi har ju rätt många gula och bruna detaljer i vardagsrummet så den passar in. Jag är inte så traditionsbunden men jag gillar att se samhället upplyst i fönster, gator och torg.  


Klicka här för att komma in på ett inlägg och se när vi köpte denna ljusstake

 

 

En läcker sak som jag såg när vi var på Global Living sist. Allt häftigt dom har där är till salu. 

 

Klicka här för att se när vi var till Global Living 31 oktober i år

 

 

                 Nu önskar jag er alla en skön novemberkväll 

 

       

Dean Martin med Let It snow. Dean Martins shower gick heta på TV under min barndom och ungdom  

 

                   

 

#advent #ögonoperation #Chris #julskinka #cappuccino #julstjärna #Global #adventsljusstake #Dean

 
 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

27 november 2022 19:00

Din header är så fin!
Jag förstår besvikelsen när lagt ord inte ligger. Sånt gör mig ofta på riktigt dåligt humör. Det är inte som det ska vara.
Skinksmörgåsen ser mycket god ut, julgod ut.
Cappuccinon detsamma. Ni har vackert pyntat, njutbart.
Ha en fin fortsättning på kvällen !
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

28 november 2022 08:32

Det är precis som du säger. När lagt ord inte ligger ;) bra beskrivet

Det var ett gott adventsfika. Vi har inte så mycket pyntat utan mest i fönstren. Vi fick ju alla julsaker stulna i ett förråd i Katrineholm i slutet av 1990-talet.

Då önskar jag dig en härlig början på veckan
Kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

27 november 2022 21:52

Så vackra bilder du visar och det andas julstämning, mycket fint har du det.
Mackan ser god ut.
Förstår att du måste skriva om detta med väntetiden, det gör du helt rätt i, det borde inte få gå till på detta sätt.
Vad ni är duktiga på att promenera. Bra gjort.
Önskar er båda en fortsatt trevlig 1:a Advent kväll.
Varm kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 november 2022 08:35

Tack snälla du. Vi har inte så mycket som många andra när det gäller julpynt utan mest i fönstren. Fikat var jättegott så man fick lite adventsstämmning

Jag gillar inte att man lovar och inte håller detta. Promenader och avslappning håller ångesten borta och nu behövs det mer. Jag gör allt för att vara fokuserad nu.

Hoppas du/ni hade en fin första advent

Ha en skön början på veckan
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

28 november 2022 10:06

Ni hade en fin första advent med så vackert julpynt i fönstret.
Efter besvikelsen och ledsamheten var det bra att du gjorde en skrivelse, för någon ordning borde det vara.
Vilken vacker prydnad som låg där med flickansiktet.
En bra början på veckan önskar jag er och må så gott!
Kramar!

Malin wiper

28 november 2022 10:29

Ja du det var en härlig dag som vi gjorde det bästa av. Jag kunde inte låta bli för har man gått ut och lova då skall det banne mig hållas. Det var verkligen en fin prydnad och väldigt annorlunda

Hoppas din/eran helg varit till belåtenhet

Ha en härlig början på den nya veckan Gunilla
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards