Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2021

Körkortexpress Tomtefilm, lite julbilder och Plushenko

Av Malin wiper - 2 december 2021 14:00


      

Jag har filmat en sjungande tomte utanför Körkortexpress här i Hallstahammar. Efter att tomten sjungit ett tag så har jag satt in några stillbilder. Roligt när dom gör nåt för oss i centrum. Dom verkar vara en populär bilskola för dom har fått höga betyg och dom utfärdar även körkort för motorcyklister. 

 

Klicka här för att se en gammal sketch med Sven Melander. Klicka här för att höra en klassiker gällande bilskola med Carl-Gustaf Lindstedt

 

                            

Clipart Library 

 

Så här såg tomten ut i december 2020. Det var så passande att dom satt munskydd på tomten. Nu är det snart dags igen i och med ytterligare en ny variant. Klicka här för att se lite bilder från körskolan 2020

 

   

Körkortexpress har också  lagt en tomte över bordet dom har utanför sina lokaler


 

När vi var ute på vår promenad i förmiddags så såg jag en träningsoverall-jacka som låg på ett stenparti i centrum. Undrar verkligen hur den hamnat där. Den såg ju relativt ny ut också

 

 

Nyckelknippan min man och jag såg hängande på en trädgren som min man nu lämnat in på vår polisstation. Dom hade öppet i dag 12-15 för alla ärenden. Först skrev min man till bolaget som tillverkar nycklarna men vi fick inget svar så nu är dom inlämnade till vår kommunpolis Per Ersgård. Han är en trevlig  och proffsig man som tar sitt jobb på allvar. 

 

                                 


Magnethållare för nycklar och post från Bluebox

 

I dag fick vi ett presentkort i postboxen från Hallstahem. En summa på 100 kr för alla hyresgäster, så snällt av dom. Det var ett papper i samma kuvert där dom tackade hyresgästerna för att vi stått ut med all förbättring gällande stambyte, reparationer av toalett, badrum och förbättringar i utemiljön. Förut fick man en blomma till jul men detta är ju ännu bättre så man kan köpa vad man vill. Jag har aldrig varit med om att ett bostadsbolag varit så generösa och vi har fått annat också såsom sittskydd och muggar som går att fälla ihop

 

Klicka här för att se gåvorna till hyresgästerna från Hallstahem 2020. Tusen tack Hallstahem

 

                           

 

Detta är en idrottsplan i vårt område som förvandlas till skridskobana på vintern. Här spolar dom isen          


Det blev en kort promenad i dag på 3 km för jag fick besvär från knän och lår av kylan. Jag har ju förfrusit mig som tonåring så nu måste jag köpa speciella byxor som skyddar mer när jag skall promenera. När vi åker till min son på lördag så skall jag kolla på Jula om det finns några passande innan vi åker till honom. Vi har bilen ett dygn och vi skall inte vara hos sonen förrens 12.00 Nu önskar jag er en fortsatt fin dag än om vi har lite bitande kyla i dag. Sköt om er och ha det så bra ni kan 

 

        

Jag blev så nostalgisk då jag hittade detta klipp för jag såg det på tv när det sändes 2002. Det är Plushenko som åker till detta häftiga  nummer och han utstrålar verkligen sensualism och humor när han åker till musik av Tom Jones med låten Sex bomb   Jag har tittat på konståkning hela uppväxten och även som vuxen men nu var det länge sen.  

 



#Körkortexpress #tomten #Hallstahem #presentkort #idrottsplan #Plusjenko

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards